اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۴۹

طرح‌های استارت‌آپی تجاری‌سازی می‌شوند

آنا| رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از استقرار ۶ ماهه تیم‌های برگزیده استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی در این پارک خبر داد.

عباس زارعی هنزکی گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رویدادها را به فرصت تبدیل می‌کند. به‌همین‌دلیل رویدادهای آخر هفته یا همان استارت‌آپ ویکند در این پارک برگزار می‌شود تا ایده‌های برتر به کسب‌وکار منجر شوند. وی افزود: طبق برنامه از پیش تعیین شده برای ایده‌های برتر استارت‌آپ‌ها، مکانی برای استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نظر گرفته شده تا بین سه تا ۶ ماه فرصت برای تبدیل ایده خود به محصول داشته باشند. به‌این‌ترتیب هم ایده‌ها به مرحله تولید و تجاری‌سازی می‌رسند و هم دانشجویان می‌توانند طرح‌های خود را پیاده‌سازی کنند. رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درخصوص طرح‌های تجاری‌سازی شده در این پارک توضیح داد: بطور قطع بالای ۵۰۰ ایده در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به مرحله تجاری‌سازی رسیده است که این مساله در پنج سال گذشته اتفاق افتاده است. این پارک فقط در حوزه استارت‌آپ و استارت‌آپ ویکند فعال نیست بلکه بیش از ۵۵ هزار دانشجو و استاد در پلتفرم تعیین شده پارک تحت پوشش ما قرار دارند و سالی ۲۰۰ ایده برتر در این پارک شناسایی می‌شود.

وی تأکید کرد: ۱۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند و استارت‌آپ ویکند طراحی صنعتی برای محصولات حوزه IT و محصولات فیزیکی است. در انتهای روز سوم از برگزاری این استارت‌آپ ویکند، طرح‌ها و ایده‌های برتر در پارک استقرار پیدا می‌کنند.

«نیکی هیلی» مجبور به خداحافظی با توئیتر شد

انگجت | بر مبنای قوانینی که برای کارکنان ارشد دولت امریکا در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دوران ریاست‌جمهوری اوباما وضع شده، نیکی هیلی نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل مجبور به پاک کردن حساب خود در توئیتر می‌شود. وی باید حساب توئیتری خود را پاک و با 1.67 میلیون تعقیب‌کننده یا فالوئر خود هم خداحافظی کند. این قوانینی است که برای کارکنان ارشد وزارت خارجه امریکا لازم الاجراست. وی که سال‌ها حسابی در توئیتر داشته از این مساله اظهار تاسف کرده است. از همین رو تمامی متون، عکس‌ها و دیگر محتوای ارسالی هلی از توئیتر حذف می‌شود. قوانین یادشده در سال 2017 میلادی وضع شدند تا از افشای برخی اطلاعات حساس سیاسی و رسوایی‌های امنیتی جلوگیری شود. قوانین مذکور برای افرادی که حین خدمت در وزارت خارجه امریکا از حساب‌های کاربری شخصی در توییتر استفاده کنند، مجازات‌هایی را در نظر گرفته است. گفته می‌شود نیکی هلی برنامه‌هایی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2020 دارد و لذا به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت علاقه‌مند است.

دستیار هوشمند گوگل کار خیر می‌کند

انگجت| امروزه فناوری‌های متعددی برای کمک به اعطای پول برای انجام فعالیت‌های خیریه ابداع شده‌اند. اما حالا دستیار هوشمند گوگل اسیستنت نیز برای این کار قابل استفاده است. بلندگوی گوگل اسیستنت بی‌سروصدا قابلیت تازه‌ای را برای کمک به خیرین در نظر گرفته که به آنها امکان می‌دهد از طریق گوشی همراه یا بلندگوی هوشمند گوگل هوم با صدور فرمان صوتی مبلغ مورد نظر را در اختیار سازمان‌های خیریه قرار دهند. برای این کار تنها کافیست کاربر عبارت «کمک مالی کن» را بر زبان آورد و در ادامه مبلغ مد نظر خود برای پرداخت و خیریه مورد نظرش را از میان سازمان‌های توصیه شده، انتخاب کند. سپس این فرایند به سرعت انجام می‌شود. البته تکمیل این فرایند مستلزم تایید نهایی آن است. اما در مجموع این کار از طریق گوشی و گوگل هوم سریع‌تر انجام می‌شود. شرکت‌های سازنده دستیارها و بلندگوهای هوشمند در ماه‌های اخیر رقابت خود را برای ارایه خدمات متنوع و تازه تشدید کرده‌اند. در این میان اگر چه گوگل هوم دقت بیشتری در مقایسه با محصولات رقیب دارد، اما آمازون به علت عرضه زودهنگام بلندگوی آلکسا بازار مذکور را در کنترل خود دارد.

تصاویر دورترین جرم آسمانی به بشر منتشر شد

ساینس‌آلرت| ناسا تایید کرده که موفق به تهیه عکس‌هایی از دورترین جرم آسمانی شده که تا به حال انسان توانسته به آن دسترسی یابد.

 کاوشگر فضایی نیوهوریزونز ناسا با عبور از فاصله نزدیکی از یک جرم آسمانی به نام آلتیمت تیول توانسته تصاویری را از آن تهیه و به زمین ارسال کند.

دو تصویر یادشده اطلاعاتی را در مورد ابعاد و ظاهر آلتیمت تیول در اختیار دانشمندان قرار داده است. قرار است عکس‌های بیشتری از این جرم آسمانی دوم ژانویه به زمین برسد.

آلتیمت تیول اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ توسط تلسکوپ فضایی هابل شناسایی شد، اما تا به امروز دانشمندان نتوانسته بودند از نزدیک نگاهی به آن بیندازند و درک بهتری از این توده اسرارآمیز پیدا کنند.

کاوشگر فضایی نیوهوریزونز در ساعت ۱۲: ۳۳ روز گذشته به فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری از جرم آسمانی مذکور رسید که از نظر ظاهری مشابه با گوی‌های بازی بولینگ است و ابعاد آن ۳۲ در ۱۶ کیلومتر برآورد شده است.

 

ارسال نظر