اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۶۸

نظر دادستانی توقف هاتگرام و تلگرام طلایی است

مهر| معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه نسخه‌های فارسی تلگرام در موعد مقرر نتوانسته‌اند استقلال پیدا کنند، گفت: نظر دادستانی، توقف فعالیت هاتلگرام و تلگرام طلایی در کشور است.  جواد جاویدنیا اظهار داشت: در موعد مقرر دو پوسته فارسی تلگرام (تلگرام طلایی و هاتگرام) مستقل نشدند و نظر ما این است که این دو شبکه پیام رسان باید متوقف شوند.

وی گفت: مانند مرکز ملی فضای مجازی، نظر ما نیز این است که هاتگرام و تلگرام طلایی در موعد مقرر نتوانسته‌اند از زیرساخت تلگرام، مستقل شوند. جاویدنیا اظهارداشت: ما تصمیم خود را به سلسله مراتب مدنظر اعلام کرده‌ایم اما تصمیم نهایی برای توقف فعالیت این دو پیام رسان باید به صورت جمعی گرفته شود و هنوز در این زمینه ابلاغی صورت نگرفته است.

با فیلترینگ  مانع کسب‌وکار نشویم

ایسنا| معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، این است که سیستم اقتصاد سنتی در کسب و کار بداند که باید بر جوانان نخبه و متخصص سرمایه‌گذاری کند، نه آنکه بر سر راه آنها سد شود و یک روز با فیلترینگ و روزی دیگر با قوانین دست و پاگیر و... مانع از فعالیت آنها شود، چراکه درنهایت خود اوست که می‌بازد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر ایجاد محیط و اکوسیستمی مناسب برای رشد اقتصاد دانش‌بنیان محور، اظهار کرد: آنچه که منجر به رشد اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود، محیط و اکوسیستم است که در آن عوامل مختلفی اثرگذار است بطوری‌که عامل مالی در رده پنجم یا ششم قرار می‌گیرد؛ در حالی که در اقتصاد نفتی عامل مالی در اولین رده قرار می‌گیرد و به عنوان عاملی محوری به شمار می‌رود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر به درستی مطرح شود که سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش می‌تواند در اقتصاد کشور راهگشا باشد، سرمایه‌گذاران به جای آنکه در حوزه‌هایی مانند دلار، طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنند، به این سمت و سو سوق داده می‌شوند. تمام تلاش ما   روی اقتصاد دانش‌بنیان و اکوسیستم است.

تجهیز اتوبوس‌ها  به هدست واقعیت مجازی

انگجت| از این پس انجام سفرهای بین شهری طولانی با اتوبوس‌ها با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی که امکان اجرای بازی‌های مختلفی را دارند، خسته‌کننده نخواهد بود. شرکت مسافرتی

 Flixbus اتوبوس‌های بین شهری خود را به هدست‌های واقعیت مجازی ارزان قیمت ولی پیشرفته‌ای مجهز کرده که به مسافران امکان می‌دهد با انجام بازی‌های مختلف گذر زمان را احساس نکنند. قرار است این خدمات در مرحله اول بطور آزمایشی در برخی جاده‌های امریکا مورد استفاده قرار بگیرد. فعلا خدمات یادشده برای مسافرانی ارایه می‌شود که از شهرهای توسان، فونیکس، لس‌آنجلس و سن‌دیه‌گو به دیگر شهرها می‌روند. صندلی‌های طراحی شده برای اتوبوس‌های یادشده نیز بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات خاصی است و ۵۰ بازی واقعیت مجازی نیز به رایگان در دسترس مسافران قرار دارد. FlixBus  که در کشورهای اروپایی نیز خدمات ارایه می‌دهد سال گذشته برای اولین‌بار فعالیت خود را در امریکا نیز آغاز کرد.  هزینه پایین مسافرت با اتوبوس‌های این شرکت که در امریکا بطور متوسط به ۵ دلار برای هر مسیر می‌رسد باعث جذب مسافران شده است. ارایه خدمات رایگان وای ‌فای، پریز برق و برخی امکانات دیگر از جمله جذابیت‌های این اتوبوس‌هاست.

هک شدن سیستم تایید هویت مبتنی بر رگ‌های خونی

ورج| هکرها با طراحی و ساخت یک دست قلابی تولید شده با موم توانستند یک سیستم تایید هویت مبتنی بر رگ‌های خون دست را فریب دهند. سیستم تایید هویت مبتنی بر رگ‌های خونی یک روش امنیتی بیومتریک است که برای شناسایی هویت هر کاربر دست وی را اسکن می‌کند. اما هکرها توانستند این روش تشخیص هویت را هم دور بزنند.

دو هکر مشهور به نام‌های جان کریسلر و جولیان آلبرشت با استفاده از دست مومی ساخته شده خود اسکنرهای تولیدی دو شرکت هیتاچی و فوجیتسو را فریب دادند. این اسکنرها در مجموع ۹۵ درصد از این بازار را در اختیار دارند. روش مورد استفاده این هکرها در کنگره ارتباطات سالانه کیوس آلمان به نمایش گذاشته شد.

پیش از این گفته می‌شود اسکنرهای اثر انگشت دقت کافی نداشته و در مقابل اسکنرهای رگ‌های خون که به راحتی قابل دسترس نیستند، دقت بالایی دارند. اما حالا مشخص شده که کپی کردن از چینش رگ‌های خون با استفاده از یک دوربین قدرتمند اس ال آر مجهز به فیلتر مادون قرمز به راحتی ممکن بوده و اسکنرها هم بدین شیوه فریب می‌خورند. هکرها می‌گویند برای طراحی این دست تنها ۱۵ دقیقه وقت صرف کرده‌اند، اما تکمیل ساخت آن مستلزم ۳۰ روز صرف وقت و تهیه بیش از ۲۵۰۰ عکس بوده است. لذا این کار صرفا با هدف اثبات این موضوع انجام شد که هک کردن این روش تایید هویت هم ممکن است.

 

ارسال نظر