اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۰:۴۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۶۰۷

پرتاب ماهواره جاسوسی امریکا به تعویق افتاد

اسپیس| پرتاب ماهواره جاسوسی امریکا به تعویق افتاده و قرار است در ششم ژانویه به فضا پرتاب شود.

پرتاب ماهواره جاسوسی امریکا دوباره به تعویق افتاده است. طبق اعلام شرکت «یونایتد لانج آلیانس» پرتاب ماهواره زودتر از ۶ ژانویه امکانپذیر نخواهد بود. موشک ULA Delta IV Heavy قرار بود ماهواره جاسوسیNROL-۷۱ را امروز از مقر نیروی هوایی در کالیفرنیا به فضا ببرد. اما عملیات پرتاب به دلیل اشکالاتی در موشک به تعویق افتاد. این در حالی است که قرار بود موشک در ۱۹ دسامبر پرتاب شود. قبل از آن نیز پرتاب موشک در ۷ و ۸ دسامبر به دلیل مشکلات فنی نیز به تعویق افتاده بود. به هرحال موشک دلتا VI روز یک شنبه مصادف با ششم ژانویه به فضا پرتاب می‌شود.

چین ممنوعیت تایید بازی رایانه‌ای را لغو کرد

تلگراف| دولت چین ممنوعیت تایید بازی‌های رایانه‌ای را لغو و ۸۰ بازی را برای عرضه در بازار تایید کرده است.دولت چین پس از چند ماه ممنوعیت تایید بازی‌های رایانه‌ای را لغو و با عرض ۸۰ بازی ویدئویی موافقت کرده است

دولت چین در ماه مارس در اقدامی ناگهانی از تایید بازی‌های رایانه‌ای را متوقف کرد. این کشور به دلیل تاثیر بازی‌ها بر کاربران، ترویج خشونت، نگرانی درباره اعتیاد میان کاربران و کاهش بینایی آنها به محتوای این بازی‌ها بسیار حساس بود.

هفته گذشته پس از آنکه مقامات اعلام کردند بازی‌های رایانه‌ای جدید برای فروش تایید شده‌اند، ارزش سهام شرکت «تنسنت» به عنوان بزرگ‌ترین منتشر‌کننده بازی‌های رایانه‌ای ۴.۲ درصد رشد کرد. با این وجود در فهرست بازی‌های تایید شده نامی از شرکت تنسنت دیده نمی‌شود.

بدافزاری که انتشار روزنامه‌ها را متوقف کرد

سی نت| حمله یک بدافزار باعث شد انتشار برخی روزنامه‌ها در امریکا در روز شنبه به حالت تعلیق درآید. از جمله این روزنامه‌ها می‌توان به وال استریت ژورنال و لس‌آنجلس‌تایمز اشاره کرد.بدافزار یادشده به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت انتشاراتی تریبون پابلیشینگ در جنوب کالیفرنیا حمله کرده است.

حمله یادشده شنبه شب رخ داده است و به همین علت روزنامه‌های مذکور و برخی روزنامه‌های دیگر برای انتشار با مشکلات جدی مواجه شدند.این بدافزار توانست بعد از حمله تمامی سیستم‌های حیاتی مورد نیاز برای انتشار روزنامه‌ها را مختل کند و لذا چاپ و توزیع دو روزنامه ذکر شده و همین طور روزنامه نیویورک تایمز با تاخیر انجام شد.با وجود تلاش‌های انجام شده گروه‌های فنی بدافزار یادشده هنوز بطور کامل از سیستم‌های رایانه‌ای حذف نشده است و تلاش برای حل مشکل بطور قطعی ادامه دارد.

مادر تلسکوپ «هابل» درگذشت

گیزمودو| نانسی گریس رومن، نخستین مدیر زن در ناسا و صاحب لقب «مادر تلسکوپ فضایی هابل» از دنیا رفت. «نانسی گریس رومن» ، از مدیران سابق ناسا که نقش قابل توجهی در ماموریت تلسکوپ فضایی هابل داشت درگذشت.

رومن، نخستین زنی بود که موفق شد به سمت مدیریت ناسا برسد. او در سال 1949، مدرک دکتری ستاره‌شناسی خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و در سال 1959 به سمت ریاست ستاره‌شناسی در اداره علوم فضایی ناسا رسید و این سمت را به مدت 20 سال حفظ کرد. رومن در سال 1979 بازنشسته شد.او در برنامه‌های قابل‌توجهی از جمله ماموریت تلسکوپ فضایی «کاوشگر زمینه کیهان» یا «کوبی» (COBE) و «تلسکوپ فضایی هابل» شرکت داشت.رومن نقش مهمی در تقویت فرصت‌های شغلی زنان در «انجمن زنان داشنگاهی امریکا» (AAUW) بر عهده داشت و موفق شد بسیاری از موانع سر راه تحصیل و کار خود در آن زمان را از بین ببرد.

 

ارسال نظر