اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۲۹

رونمایی از ویدئوهای هفت‌گانه «بلاک‌چین»

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای آگاهی بخشی به عنوان پایه و اساس بهره‌برداری از جنبه‌های فناوری، از مجموعه ویدیو‌های هفت گانه معرفی بلاک چین رونمایی کرد.  «بلاک چین» دستاوردی برجسته و مبتکرانه، زاییده فکر یک فرد یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است. اما از آن زمان که «بلاک چین» برای اولین‌بار معرفی شد، این فناوری به موجودیتی بزرگ تبدیل شده و سوال اصلی بسیاری از افراد این است که به واقع «بلاک چین» چیست و از چه تکنولوژی بهره می‌برد؟ برهمین اساس در راستای ماموریتی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای آگاهی بخشی تعریف کرده، مجموعه ویدئوهایی به همین منظور برای معرفی «بلاک چین» تهیه شده است که محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته طی توییتی آنها را رونمایی کرد.  جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر در این باره نوشت: «آگاهی بخشی عمومی، اساس بهره‌برداری از جنبه‌های نوین فناوری است، موضوعی که از ابتدای دوره مسوولیتم در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دادم و به تدریج به ثمر می‌نشیند. مجموعه ویدئوهای کوتاه هفت‌گانه با هدف آگاهی بخشی درباره فناوری بلاک‌چین را در کانال ICTmedia در آپارات دنبال کنید.

ادامه بررسی طرح سامان‌دهی پیام‌رسان‌ها در مجلس

مهر| ادامه بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس دنبال می‌شود.  نمایندگان عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس، بعداز ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ دی ماه ادامه بررسی طرح سامان‌دهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در دستور کار قرار می‌دهند. پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی از مردادماه امسال در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بررسی گذاشته شده است. این طرح هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون فرعی طرح، مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی طرح، ادامه بررسی آن را این هفته در دستور کار دارد. این طرح در یک ماه اخیر با جنجال‌های بسیاری همراه بوده است. چرا که یکی از ماده‌های آنکه واکنش‌های زیادی را از سوی وزارت ارتباطات به همراه داشته است، به موضوع تغییر مدیریت گذرگاه اینترنت بین‌الملل و واگذاری آن به نیروهای مسلح برمی‌گردد.

ایربگ مخصوص بهمن  ساخته شد

انگجت | یک تولید‌کننده تجهیزات ورزشی کوله پشتی ساخته که در صورت وقوع بهمن مانند ایربگ عمل می‌کند و کوهنورد را روی برف‌ها شناور نگه می‌دارد. یک شرکت تولید‌کننده تجهیزات ورزشی ادعا می‌کند وسیله‌ای که به تازگی طراحی کرده جان کوهنوردان را در صورت وقوع بهمن نجات می‌دهد. در همین راستا شرکت Advenate ابزارهایی چند‌منظوره ابداع کرده است. یکی از آنها بیل مخصوص بهمن است که به یک چادر اضطراری تبدیل می‌شود. علاوه بر آن کوله پشتی ساخته که می‌تواند به عنوان ایربگ بهمن استفاده شود و به کوهنوردان کمک می‌کند روی برف‌ها شناور بمانند.

آیفون‌های جدید میزبان دوربین‌های سه بعدی

اپل‌اینسایدر| تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که اپل قصد دارد از سنسور سه‌بعدی سونی در مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ استفاده کند. به نظر می‌رسد که سونی در نظر دارد تعداد زیادی از سنسورهای سه بعدی برای به کارگیری در دوربین‌های پشتی و جلویی گوشی‌های هوشمند را طراحی کرده و به مرحله تولید برساند تا علاوه بر تولید نرم افزار این ماژول‌ها به توسعه‌دهندگان نیز این امکان را بدهد تا تصاویر سه بعدی متفاوت و متمایزی را توسط دوربین‌های به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمندثبت و ضبط کنند. شرکت ژاپنی سونی که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان و عرضه‌کنندگان دوربین‌های عکاسی در جهان به‌شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که می‌خواهد وارد همکاری با شرکت امریکایی اپل شود تا با توسعه تکنولوژی دوربین‌های سه‌بعدی مربوط به فناوری عمق واقعی (truedepth) اپل بر روی گوشی‌های جدید آیفون مدل سال ۲۰۱۹ میلادی به بعد مورد استفاده قرار بگیرد. دوربین‌های عکاسی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند همواره از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی عقب‌تر هستند ولی سونی قصد دارد با توسعه تکنولوژی جدید ماژول‌های دوربین سه بعدی امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌تری را برای کاربران گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد تا نظر و رضایت علاقه‌مندان به عکاسی را نیز به سمت و سوی خود جلب کند.

گجتی که به کودکان فعالیت روزانه را یادآوری می‌کند

دیلی‌میل| گجتی به شکل ساعت ساخته شده که به کودک یادآوری می‌کند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند. گجتی ساخته شده که به کودکان کمک می‌کند فعالیت‌های روزانه را بیاموزند و تمرین کنند. این گجت یک ساعت رنگارنگ است که آیکون‌هایی ساده روی آن نقش می‌بندد. والدین می‌توانند برنامه روزانه کودک را به وسیله یک اپلیکیشن تنظیم کنند. ساعت مذکور پیام‌های هشداری به کودک ارسال می‌کند و زمانی‌که او هر کاری را انجام دهد به او امتیاز می‌دهد. این یک بازی سرگرم‌کننده است.

 

ارسال نظر