اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۰:۴۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۶۳۵۹

وزارت ارتباطات مکلف به هوشمندسازی مدارس شد

مهر| وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، مجوز انجام طرح‌های خدمات الکترونیکی از جمله هوشمندسازی مدارس را دریافت کرد.در بند «ج» تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۸ که روز گذشته از سمت دولت به مجلس پیشنهاد شد به وزارت ارتباطات اجازه داده شده که از طریق سازمان توسعه‌ای و شرکتهای تابعه خود، نسبت به مشارکت خصوصی - عمومی داخلی و خارجی برای انجام طرح‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله هوشمندسازی مدارس (موضوع ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه)، اقدام کند. برمبنای این بند از تبصره ماده واحده بودجه، منابع مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری بخش دولتی در این زمینه باید از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و منابع داخلی شرکتهای تابعه این وزارتخانه با تایید سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.

گجتی که جایگزین  ماوس می‌شود

دیلی میل| به تازگی در هند دستگاه کنترلی ساخته شده که در کف دست قرار می‌گیرد و می‌تواند تمام قابلیت‌های ماوس را برای فرد فراهم کند.یک استارت آپ نوپا در هند به نام Vicara یک دستگاه کنترل حرکت کوچک ساخته که می‌توان آن را در دست نگه داشت.این دستگاه که Kai نام دارد، به وسیله یک بند در کف دست کاربر قرار می‌گیرد و با حرکت دست با برنامه‌های رایانه‌ای ارتباط برقرار می‌کند.کای تمام قابلیت‌های یک ماوس را برای کاربر خود فراهم می‌کند. کاربر می‌تواند با یک حرکت دست از یک صفحه به صفحه دیگر برود و با اشاره کردن به تصاویر آنها را بزرگ کند یا بچرخاند.کای حرکات انگشت، جهت دست و حرکات را رصد می‌کند. در اصل این گجت برای طراحان ارایه شده بود.

رباتی که در رستوران غذا سرو می‌کند

انگجت | رباتی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده که می‌تواند بدون برخورد با اشیا و افراد در رستوران تردد کند و غذای مشتریان را به آنها تحویل دهد. این رباتی برای کار در رستوان‌ها ساخته شده است. این ربات می‌تواند غذا را به مشتریان تحویل دهد و میزهای رستوران را تمیز کند.استارت آپ کالیفرنیایی Bear Robotics با استفاده از فناوری هوش مصنوعی این ربات را ساخته است. ربات مذکور که «پنی» نام گرفته می‌تواند بدون برخورد با اشیا یا افراد در رستوران تردد کند. سرآشپز هنگام آماده شدن غذا به وسیله یک اپلیکیشن ربات را فرا می‌خواند تا آن را به مشتری تحویل دهد.در حال حاضر «پنی» در یک رستوران آزمایش می‌شود.

برگزاری کریسمس در ایستگاه فضایی بین‌المللی

اسپیس| خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی کریسمس را در فضا جشن گرفتند. این پنجاهمین سالی است که فضانوردان کریسمس را در فضا برگزار می‌کنند.  خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی کریسمس را در فضا جشن گرفتند. آن مک کلین فضانوردی که به تازگی به این ایستگاه سفر کرده، در حساب کاربری توئیتر خود تصویری از زمین و ماه را منتشر کرده است. در کنار مک کلین، دیوید سن ژاک از کانادا و اولگ کاننکو از روسیه نیز در ایستگاه فضایی حضور دارند. مواد غذایی تعطیلات کریسمس به وسیله کپسول دراگون اسپیس ایکس به این مقر فضایی فرستاده شده بود.این پنجاهمین حضور فضانوردان در روز کریسمس در فضا است. طی ماموریت «آپولو ۸ ماه»، در روز ۲۵ دسامبر ۱۹۶۸ میلادی فرانک بورمن، جیم لاول و بیل آندرس فضانوردان ناسا پرواز تاریخی خود دور ماه را تکمیل کرده بودند و در مسیر بازگشت به زمین بودند. کریسمس آن سال آندرس تصویری جاودان ثبت کرد که در آن زمین در افق ماه دیده می‌شود.

انگلیس هم هواوی را تحریم کرد

تک رادار| انگلیس تازه‌ترین کشوری است که قصد دارد استفاده از تجهیزات مخابراتی شرکت چینی هواوی را تحریم و استفاده از آن را ممنوع کند.دولت انگلیس اعلام کرده که استفاده از کیت‌ها و تجهیزات مخابراتی هواوی توسط پلیس و نیروهای امدادی این کشور ممنوع است و باید تولیدات کشورهای دیگری جایگزین آنها شود.بریتیش تله کام بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی انگلیس این خبررا تایید کرده و افزوده که تصمیم گرفته استفاده از تولیدات هواوی را در شبکه‌های تلفن همراه نسل سوم و نسل چهارم خود متوقف کند.پیش از این اعلام شده بود که حذف سخت افزارهای مخابراتی هواوی از شبکه خدمات اضطراری هواوی هزینه‌ای 2.3 میلیارد پوندی را برای بازسازی آن تحمیل خواهد کرد. قرار است این کار به شرکت بریتیش تله کام واگذار شود و همین مساله باعث تاخیر در اجرای طرح مذکور می‌گردد.شبکه یادشده که اعلام خطر و اطلاع‌رسانی در مورد شرایط اضطراری را در انگلیس تسهیل می‌کند، قرار بود تا پایان سال 2019 تکمیل شود. اما با کنار گذاشتن هواوی و ضرورت جایگزینی تجهیزات تولیدی آن به نظر می‌رسد این هدف در زمان پیش بینی شده محقق نمی‌شود.

شبکه مذکور بعد از تکمیل به پلیس، آتش نشانی، آمبولانس‌ها و غیره امکان خواهد داد بطور ایمن و تضمین شده به شبکه مخابراتی نسل چهارم باکیفیت دسترسی یابند. شبکه یادشده حتی در نقاط روستایی و دورافتاده هم در دسترس است.

 

ارسال نظر