اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۷۳

جاسوسی «هواوی» از تجهیزات مخابراتی

دیلی‌میل|دولت ژاپن از شرکت‌های داخلی خواسته استفاده از تجهیزات هواوی را کنار بگذارند و حالا سافت بانک این کشور به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تامین سرمایه فناوری دنیا چاره‌ای جز جایگزینی تجهیزات آنها با شرکت‌های دیگر ندارد.

نایب‌رییس سافت بانک در گزارشی تاکید کرده که آنها باید ایستگاه‌های پایه هواوی در میادین 4G را تعویض کنند و از کمپانی‌های نوکیا و اریکسون به عنوان جایگزین غول چینی یاد می‌شود. به گفته رییس سافت بانک پیاده‌سازی این سیاست نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه در پی دارد اما آنها به هرحال باید از قوانین پیروی کنند. دیگر اپراتور‌های ژاپنی از جمله NTT Docomo و KDDI نیز در پی کنار گذاشتن تجهیزات شبکه 5G ساخت هواوی هستند.

آثار جانبی تحریم هواوی برای سافت بانک به اینجا ختم نمی‌شود و طرح ادغام اپراتور اسپرینت تحت تملک سافت بانک با T-Mobile نیز به خاطر استفاده از تجهیزات هواوی به حال تعلیق درآمده است.این فشارها از اتهام کشورهای غربی به هواوی در رابطه با سوءاستفاده از تجهیزات مخابراتی برای جاسوسی ناشی می‌شود. در مقابل این کمپانی از کشورهای مذکور خواسته اسناد جاسوسی آن را علنی سازند و حالا صدها شرکت چینی برای حمایت از هواوی به کارکنانشان برای خرید محصولات داخلی و تحریم اپل یارانه پرداخت می‌کنند.

داده‌های دولت امریکا در دسترس عموم قرار می‌گیرد

انگجت| کنگره امریکا طرح جدیدی را به تصویب رسانده که دسترسی عموم مردم به داده‌های منتشر شده توسط دولت ایالات متحده را تسهیل می‌کند.

قانون تصویب شده OPEN Government Data نام دارد و مورد تایید کنگره قرار گرفت.بر این اساس تمامی سازمان‌های فدرال دولت امریکا موظف به انتشار تمامی اطلاعات غیرحساس خود بطور عمومی و در قالب فرمتی قابل درک برای رایانه‌ها و گوشی‌ها هستند.

در بخش دیگری از این قانون تصریح شده که نهادهای دولتی فدرال باید فردی را به عنوان مسوول نظارت بر این روند منصوب کنند و این فرد باید روند دسترسی آزادانه به اطلاعات دیجیتال غیرحساس را تسهیل کند.با توجه به تصویب این طرح در سنای امریکا در چهارشنبه هفته گذشته انتظار می‌رود دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا هفته آینده برای تصویب یا عدم تصویب آن تصمیم بگیرد.در بخش دیگری از این طرح تاکید شده که داده‌های مذکور نباید حاوی هیچ اطلاعاتی باشد که حریم شخصی مردم و امنیت ملی امریکا را به خطر بیندازد و همچنین هیچ اطلاعات حساسی در مورد ارتش یا دیگر نیروهای نظامی نباید در آن گنجانده شود.

استوری به وی‌چت هم رسید

انگجت| رقابت شبکه‌های اجتماعی برای ارایه امکانات برتر روز به روز تشدید می‌شود و در تازه‌ترین تحول از این دست اپلیکیشن پرطرفدار وی چت به قابلیتی مشابه با استوری مجهز شده است.

وی چت که محبوب‌ترین اپلیکیشن اجتماعی در چین محسوب شده و در نقاط مختلف دنیا هم کاربران زیادی دارد، قابلیتی موسوم به کپسول زمان یا Time Capsule را ارایه کرده که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای را ضبط کرده و برای دوستان و افراد موجود در گروه‌های دوستی خود بفرستند. این فایل‌ها تنها ۲۴ ساعت در دسترس خواهد بود و پس از آن پاک می‌شوند.وی چت این روزها بطور گسترده در حال پوست اندازی و قرار است به گونه‌ای بازطراحی شود که مشاهده مطالب ارسالی کاربران و لایک زدن آنها تسهیل شود. این خدمات فعلا در چین عرضه می‌شود و مشخص نیست چه زمانی در دیگر کشورهای جهان در دسترس خواهد بود.وی چت که توسط شرکت چینی تنسنت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده از طریق گوشی‌های اندرویدی، آیفون، ویندوز فون و غیره در دسترس است و از زبان‌های متعددی پشتیبانی می‌کند.

ترک فیس بوک با دریافت ۲۵۰ دلار

راشاتودی| نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که اکثر کاربران عضو شبکه اجتماعی فیس بوک با دریافت مبلغی که بطور متوسط از ۲۵۰ دلار بیشتر نیست حاضر به ترک آن هستند.

در این بررسی تلاش شده تا ارزش اجتماعی عضویت در فیس بوک بر اساس مبلغی مادی محاسبه و برآورد شود. از همین رو از مصاحبه شوندگان سوال شد که برای ترک فیس بوک چه مقدار پول باید به آنها پرداخت شود. فیس بوک در ماه‌های اخیر به علت نقض حریم شخصی کاربران، عدم بی‌طرفی سیاسی و تلاش برای کنترل انحصاری بازار شبکه‌های اجتماعی به‌شدت زیر فشار بوده است. این مساله باعث شده تا ارزش سهام فیس بوک در حدود ۶ درصد کاهش یابد و کاربران نیز اعتماد خود را به آن از دست بدهند. تحقیقات شرکت Plos One که یک موسسه خصوصی پژوهشی در کالیفرنیا است، نشان می‌دهد که کاربران فیس بوک بطور متوسط با دریافت ۲۵۰ دلار حاضرند از آن خداحافظی کنند و این در حالی است که ارزش خالص شرکت فیس بوک بالغ بر ۶۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است. پیش از این نتایج یک بررسی دیگر در مورد فیس بوک منتشر شده بود که توسط شرکت تامسون رویترز انجام شده و نشان می‌داد که بیش از نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی دیگر به آن اعتماد ندارند.

 

ارسال نظر