شگفتی کارشناسان از فروش چند میلیارد دلاری گوگل هوم

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۶۸
شگفتی کارشناسان از فروش چند میلیارد دلاری گوگل هوم

پاوریوزر| تا به حال گوگل از طریق خدماتی مانند تبلیغات آنلاین یا فروش گوشی و سرویس‌های آندرویدی به درآمدهای میلیاردی می‌رسید؛ اما اخیرا گوگل هوم نیز پول‌های سرشاری را برای آن به ارمغان آورده است.

بلندگوی هوشمند گوگل و دستیار صوتی دیجیتال همراه با آن روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و دقت و واکنش‌های سنجیده آن در برابر پرسش‌های کاربران نیز موجب شده تا افراد بیشتری برای خرید این بلندگوها علاقه نشان دهند.

این بلندگوها که از رقبای خود مانند الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت دقیق‌تر هستند این روزها بازار خوبی دارند و یافته‌های موسسه تحقیقاتی RBC Analyst نشان می‌دهد که گوگل توانسته در سال ۲۰۱۸ بابت فروش و ارایه خدمات مرتبط با گوگل هوم بیش از ۳.۴ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند. از این رقم حدود ۲۵ درصد سود خالص گوگل قلمداد می‌شود.

گوگل در مجموع ۵۲ میلیون دستگاه گوگل هوم را در کل جهان به فروش رسانده که ۴۳ میلیون دستگاه از این تعداد در داخل امریکا فروخته شده‌اند.

انتظار می‌رود فروش این محصول در سال ۲۰۲۰ دو برابر شود و درآمد گوگل از فروش گوگل هوم به ۷.۵ میلیارد دلار افزایش یابد. نکته جالب این است که در سال ۲۰۱۶ تنها ۲ میلیون دستگاه گوگل هوم در دنیا فروخته شده بود.

 

ارسال نظر