اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۹۰

راه اندازی صندوق ویژه حمایت از استارت‌‌آپ‌ها

گروه دانش و فن | رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ایجاد شبکه فناوری دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این شبکه در سراسر کشور فعال خواهد بود و هدف آن معرفی ایده‌های برتر برای کنار  هم قرار دادن سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر است. در ادامه مدیرعامل فرابورس از راه اندازی صندوقی تحت عنوان «صندوق صندوق‌ها» برای حمایت از استارتاپ ها  در فرابورس خبرداد و گفت: با راه‌‌اندازی این صندوق منابع حکومتی به جای  آنکه مستقیما به استارت‌آپ‌ها تزریق شود از طریق صندوق های سرمایه‌گذاری خطر پذیر (vc) ‌ها به استارت‌آپ‌ها  اختصاص پیدا خواهد کرد . هامونی در رویداد شبکه سازی وتامین مالی استارتاپ‌ها  که در حاشیه نمایشگاه پژوهش وفناوری برگزار شد  هم چنین افزود : طرح اولیه راه اندازی صندوق  ویژه حمایت از استارت‌آپ‌ها در فرابورس به تصویب رسیده است و پیش بینی می‌شود که تا آخر سال شاهد راه اندازی این صندوق باشیم . وی اعتبار اولیه این صندوق را  200میلیارد تومان  عنوان کرد وافزود: این اعتبار تا 1000 میلیارد تومان قابل افزایش است  که در اختیار صندوق‌ های توسعه خطر پذیر قرار می‌گیرد تا از این طریق بین استارت‌آپ‌ها توزیع شود .  وی همچنین از همکاری با پارک علم و فناوری دانشگاه  تهر‌ا‌ن برای  صحت‌آزمایی ایده‌های عرضه شده در  فرابورس خبرداد و گفت : ‌بر‌ا‌ی شروع‌ حد‌ود ۲۰ طرح ر‌ا بررسی می‌کنیم که پس ا‌ز بررسی‌ها، طرح‌ها روی تابلوی فرابورس اعلام می‌شو‌د.

آپدیت جدید «اپل » دردسرساز شد

مشبل|  آپدیت جدید سیستم عامل اپل مشکلاتی برای کاربران ایجاد کرده است. برخی از کاربران گله دارند پس از نصب آن، اینترنت همراه موبایل قطع می شود. آپدیت جدید۱۲.۱.۲ iOS به نظر می رسد بیش از آنکه مشکلاتی را حل کند، اختلالاتی ایجاد کرده است. تعدادی از کاربران اپل در توئیتر  از آپدیت جدید شکایت داشتند. آنها ادعا می کنند این آپدیت به قطع شدن اینترنت همراه دستگاه منجر می شود.  

به گفته کاربران پس از آپدیت سیستم عامل، دستگاه‌های آیفون نمی توانند به اینترنت همراه متصل شوند. طبق نوشته نشریه فوربس، اپل این آپدیت را برای حل مشکلات مربوط به برقراری ارتباط در جدیدترین مدل های آیفون در ترکیه ارائه کرده است. اما به نظر می رسد این آپدیت اوضاع را بدتر کرده است. کاربران اپل از سراسر جهان که از مدل های مختلف آیفون استفاده می کنند نمی توانند به اینترنت همراه متصل شوند.

صندلی‌های «تسلا»  با کنترل از راه دور گرم می‌شوند

انگجت|  تسلا ویژگی جدیدی برای خودروهای خود فراهم کرده که به کاربران امکان می‌دهد صندلی‌های خودرو را از راه دور گرم کنند. شرکت "تسلا"(Tesla)، اپلیکیشن تلفن همراه خود را به روزرسانی کرده تا گرم بودن صندلی کاربر را در هوای سرد زمستان تضمین کند. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند سیستم گرمایشی صندلی‌های خودرو را فعال کنند. برای این کار، تنها باید روی بخشی از تصویر خودرو در اپلیکیشن کلیک کرد. در صورتی که خودروی الکتریکی، یک فرمان قابل گرم شدن داشته باشد، می‌توان از این اپلیکیشن برای فعال کردن آن نیز استفاده کرد. به نظر می‌رسد با کمک این اپلیکیشن، کاربران بتوانند میزان گرمای صندلی‌ها را انتخاب کنند؛ در نتیجه خودرو بیش از حد گرم نمی‌شود.تسلا علاوه بر ویژگی گرم کردن از راه دور، گزینه جدیدی نیز دارد که به کاربر امکان می‌دهد با کمک اپلیکیشن، قرار ملاقات مربوط به دریافت خدمات را برنامه‌ریزی کند. با کمک این ویژگی می‌توان علاوه بر درخواست خدمات مورد نظر، مناسب‌ترین تاریخ، زمان و مکان را برای دریافت آن تعیین کرد. هر دو ویژگی جدید، در نسخه 3.8.0 اپلیکیشن تلفن همراه تسلا موجود هستند و کاربران در صورت تمایل به استفاده از آنها باید نرم‌افزار وسیله نقلیه خود را به‌روزرسانی کنند.

افشای اطلاعات حدود ۲۰ هزار دستگاه مودم اینترنت وای‌فای

زد دی نت|به گفته محققان امنیتی بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۰ مودم اینترنت ADSL به فروش رفته در بازار، اطلاعات اتصال کاربران اینترنتی متصل به آنها را افشا کرده‌اند. مدت‌هاست که محققان بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند. حالا به تازگی محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های صورت پذیرفته اعلام کرده و بر این باورند که حدود ۲۰ هزار دستگاه از مودم‌های اینترنت وای‌فای برند اورنج (Orange) از امنیت سایبری ضعیفی برخوردار بوده و بدین ترتیب اطلاعات مربوط به اتصال اینترنت کاربران را افشا کرده و به راحتی در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار داده است.  بدین منظور کاربرانی که به مودم‌های اینترنت وای فای برند مذکور متصل می‌شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هر از گاهی با انجام به‌روزرسانی و آپدیت و همچنین فعال‌سازی امکانات امنیتی روترهای مورد استفاده خود، احتمال دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین سرقت اطلاعات شخصی شان را به حداقل برسانند.

 

 

ارسال نظر