«ناسا» به دنبال شبیه‌سازی برای سفر طولانی به ماه

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۸۹
«ناسا» به دنبال شبیه‌سازی برای سفر طولانی به ماه

ریانووستی|  کریگ کندروتی رئیس گروه زیست شناسی و پزشکی فضایی سازمان فضایی امریکا(ناسا) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: ناسا دو امریکایی را انتخاب کرده تا در یک آزمایش چهار ماهه برای شبیه سازی پرواز به ماه تحت عنوان "سیریوس" شرکت کنند.

کندروتی گفت: "با همکاری پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی ما دو نفر را برای این آزمایش انتخاب کردیم تا در یک آزمایش چهار ماهه برای شبیه‌سازی پرواز به ماه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد که پس از این مرحله و بررسی شرایط نتایج آزمایش‌ها تصمیم داریم چنین بررسی‌هایی را برای اقامت‌های هشت ماهه و یک ساله به انجام برسانیم.

کندروتی گفت: ناسا برخی مطالعات را مستقل از روسیه انجام می‌دهد و آنها دخالتی در کار نمی‌کنند. با توجه به توافق بین طرفین، تمام وظایف علمی هماهنگ شده و هیچ گونه نقطه منفی وجود ندارد.

در همان زمان، به گفته وی، امکان "زندانی کردن" خدمه‌ها برای بیش از یک سال نیز مورد بحث قرار گرفته است.

اما از آنجایی که پیش از این چنین مرحله‌ای توسط پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی و ناسا بطور کامل مورد بحث قرار نگرفته، جزئیات هنوز مشخص نشده است.

سیریوس یک آزمایش است که در آن شرایط یک پرواز طولانی با ترکیب خدمه مختلف(هم ملیتی و جنسیتی) مورد بررسی قرار می‌گیرد. مرحله اول آزمایش در نوامبر 2017 صورت گرفت و 17 روز ادامه داشت. مرحله دوم در اول مارس 2019 آغاز خواهد شد و چهار ماه طول خواهد کشید.

قرار است در ماه‌های پایانی سال 2019 و آغاز سال 2020، مرحله هشت ماهه این آزمایش انجام شود. آزمایش یک ساله طی سال 2020-2021 برگزار خواهد شد. گزارش شده است که آزمایش سالانه، نه یک بار بلکه سه بار صورت خواهد گرفت. همچنین امکان انجام یک آزمایش طولانی در نظر گرفته شده است.

 

 

ارسال نظر