رویداد

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۸۸

درخواست دولت‌ها از اپل برای دسترسی به اطلاعات کاربران

انگجت | طبق گزارش شش ماهه شفافیت اپل، دولت‌های سراسر جهان در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳۲ هزار درخواست برای دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت را ثبت کرده‌اند. گزارش ۶ ماهه شفافیت اپل منتشر شده است. در این گزارش جزییات درخواست‌هایی وجود دارد که اپل از دولت‌های سراسر جهان برای دسترسی به اطلاعات کاربران دریافت کرده است. طبق این گزارش که نیمه نخست امسال را نیز در برگرفته، دولت‌ها ۳۲۳۴۲ درخواست برای دسترسی به اطلاعات کاربران به اپل ارسال کرده‌اند. این رقم ۹ درصد بیشتر از بازه زمانی پیشین است. همچنین این درخواست‌ها مربوط به اطلاعات ۱۶۳۸۲۳ دستگاه می‌شود. ۴۲ درصد درخواست‌ها به آلمان تعلق دارد. بیشتر آنها نیز به دلیل تحقیقات درباره دستگاه‌های سرقت شده بودند. این کشور ۱۳۷۰۴ درخواست برای دسترسی به اطلاعات ۲۶۱۶۰ هزار دستگاه را به اپل ارسال کرده است. در مکان دوم امریکا با۴۵۷۰ درخواست برای دسترسی به اطلاعات ۱۴۹۱۱ دستگاه وجود دارد. بیش از نصف این درخواست‌ها مربوط به اطلاعات اولیه یا محتوا بودند. در کنار این موارد اپل ۴۱۷۷ درخواست از سراسر جهان دریافت کرد که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد کرده است.

پرتاپ قدرتمندترین ماهواره «جی پی اس» به فضا

فیز | موشک «فالکون ۹ » شرکت اسپیس ایکس از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال و در حالی‌که حامل قدرتمندترین ماهواره جی.پی.اس نیروی هوایی ایالات متحده امریکا بود، پرتاب شد. این ماهواره که قدرتمندترین ماهواره جی.پی.اس ساخته شده تاکنون است، روز یک‌شنبه ۲۳ دسامبر  به مدار پرتاب شد. این ماهواره قرار بود سه‌شنبه هفته پیش پرتاب شود، اما به دلیل نگرانی‌های مربوط به شرایط جوی نامناسب روز گذشته پرتاب شد. ماهواره جی.پی.اس ماهواره‌ای است که برای سامانه موقعیت‌یاب جهانی استفاده می‌شود. نخستین ماهواره جی پی اس navstar۱ بود و در سال ۱۹۷۸ پرتاب شد.  «هدر ویلسن»، دبیر نیروی هوایی ایالات متحده امریکا گفت: نسل بعدی ماهواره‌های جی‌پی‌اس سه برابر دقیق‌تر از نسخه‌های پیشین و به طوری مجهز شده که هشت برابر از دیگر ماهواره‌ها قابلیت «ضدپارازیت» دارد. این ماهواره “وسپوچی” نام دارد. نام این موشک را به افتخار” آمریگو وسپوچی”کاشف و نقشه‌نگار ایتالیایی نامگذاری کرده اند. شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات امریکایی «لاکهید مارتین» این ماهواره جی پی اس پیشرفته را در مرکزی نزدیک شهر دنور توسعه داده است.

ابداع افشانه دارویی دیجیتالی همراه با حسگر درونی

انگجت |  سازمان غذا و داروی امریکا یک افشانه دیجیتال را که می‌تواند از طریق یک برنامه به تلفن همراه کاربران متصل شود مورد تایید قرار داد.

این دستگاه می‌تواند بر تعداد دفعات استفاده کاربران از دستگاه نظارت کرده و داده‌های آن را به برنامه همراه ارسال کند. افشانه(Inhaler) یکی از اشکال مصرف دارو است که دارو به شکل گاز استنشاق می‌شود. معمولاً این داروها به صورت مایع تحت فشار در ظرف تولید می‌شوند که در صورت نیاز به داخل بینی یا ریه وارد می‌شوند. این دستگاه "ProAir Digihaler" نام دارد و یک افشانه دیجیتالی است که توسط یک برنامه قابل اتصال به تلفن همراه نیز است. درون دستگاه مذکور حسگرهایی تعبیه شده‌اند که این حسگرها می‌توانند تعداد دفعات استفاده کاربر از دستگاه را تشخیص داده و قدرت استنشاق  کاربر را اندازه‌گیری کند.

همانطور که گفته شد، افشانه مذکور می‌تواند داده‌های مربوط به تعداد دفعات استفاده کاربران را به برنامه تلفن همراه آنها ارسال کند و بنابراین با در دست داشتن اطلاعات بصری، کاربران می‌توانند از روند استفاده خود از افشانه آگاه شوند و  دریابند که مقدار مناسبی از دارو را در روز دریافت کرده‌اند یا خیر.

 

ارسال نظر