40 میلیارد دلار برای خروج گوشی‌های هوشمند از رکود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۸۷
40 میلیارد دلار برای خروج گوشی‌های هوشمند از رکود

فوربس | پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی AppsFlyer به تازگی اعلام کرده‌اند که شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سال جاری میلادی ۴۰ میلیارد دلار صرف هزینه تبلیغات برای محصولات خود کرده‌اند.

 با وجود اینکه آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر نشان می دهد که بازارهای جهانی موبایل به شدت وارد مرحله رکود شده و افزودن قابلیت های جدید نیز به نظر می رسد که هنوز نتوانسته است نظر و توجه کاربران را چندان به سمت و سوی خود جلب کند، اما شرکت های  تولیدکننده موبایل همچنان ناامید نشده و به توسعه آگهی های تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولات و گوشی های خود ادامه داده اند. به گونه ای که پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری AppsFlyer به تازگی با انتشار گزارشی خاطرنشان کرده اند که شرکت‌های تولیدکننده و عرضه کننده موبایل در سال ۲۰۱۸ میلادی، بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار بوده است. آنها همچنین برآورد کرده‌اند که این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مبلغی بالغ بر ۶۴ میلیارد دلار خواهد رسید.     

این بدان معناست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل باوجود رکود اقتصادی در بازارهای جهانی همچنان تمایل دارند که هزینه‌های خود را در بخش تبلیغات افزایش دهند. این در حالی است که هزینه‌های صرف شده در بخش تبلیغات برای گوشی‌های هوشمند در منطقه امریکای شمالی رقمی بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار ثبت شده بود. پیش‌بینی‌ها همچنین حاکی از آن است که این رقم هر ساله حدود ۲۰ درصد رو به افزایش باشد و این بدان معناست که تبلیغ کنندگان و شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی، قادر خواهند بود در سال‌های آینده درآمدزایی خود از طریق تولیدکنندگان موبایل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند با اینکه هزینه‌های صرف شده توسط شرکت‌های تولیدکننده موبایل از سال گذشته تاکنون رو به افزایش بوده و پیش بینی می‌شود که این روند صعودی همچنان در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد، اما همچنان این احتمال وجود دارد که این هزینه‌ها نتیجه مثبت و مفیدی برای آنها به ارمغان نیاورد و منجر به سودآوری و درآمدزایی بیشتری برای آنها نشود چراکه بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند به شدت در مرحله رکود به سر می‌برد و تحت تاثیر مسائل و شرایط متعددی است که پیش‌بینی دقیق آن را دشوار ساخته است.

 

ارسال نظر