اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۱۵

۴ پروژه دولت الکترونیک کاندیدای جایزه جهانی

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات |

۴ پروژه دولت الکترونیک کاندیدای دریافت جایزه جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) شدند.

 امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در توییتر نوشت: ۴ مورد از پروژه‌های دولت الکترونیک کاندیدای جایزه جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) شدند. یکی از این پروژه‌ها سامانه «دیار» است که نقشه وضعیت پوشش ارتباطات کشور را نشان می‌دهد و در نشانی uso.ict.gov.ir قرار دارد. وی ادامه داد: سامانه «نما» دیگر پروژه‌ای است که پشتیبان تصمیم‌گیری در خصوص مجوزدهی در کشور بوده و سامانه دادور (dadvar) پروژه‌ای برای شکایت و پاسخ درخصوص دریافت مجوز است. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به پنجره واحد صدور مجوزهای حاکمیتی یا صنفی با نام G۴B.IR به عنوان چهارمین پروژه منتخب برای کاندیدای جهانی دولت الکترونیک، گفت: هرچند در ابتدای راه است، اما رای مردمی برندگان جهانی را مشخص می‌کند.

حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوراز ایده‌های برتر

آنا|معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ایده‌هایی که در جشنواره ایران ساخت حایز رتبه نخست می‌شوند حمایت می‌کند و ایده‌های مذکور تجاری‌سازی می‌شود. علیرضا دلیری با اشاره به اینکه این جشنواره با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود گفت: شد،: جشنواره ایران‌ساخت صاحبان ایده را تشویق و ترغیب می‌کند تا به‌دنبال ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از تولیدات داخلی باشند. در این دوره از جشنواره تغییراتی اعمال شده که باعث ارتقای موضوعات و بسترسازی کارآفرینی شده است.

عرضه چاپگر رنگی جیبی

نیواطلس|  امروزه انواع چاپگرهای رنگی در ابعاد و توانمندی‌های مختلف عرضه شده‌اند، اما عرضه چاپگر رنگی کوچک جیبی که بتوان با استفاده از آن روی سطوح کوچک مطالبی چاپ کرد، تازگی دارد.

 این چاپگر که PrintBrush XDR نام دارد، توسط یک شرکت سوئدی به نام PrintDreams تولید شده و چاپگری جوهری است که از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه مدیریت می‌شود و با شبکه‌های وای – فای سازگاری دارد. با استفاده از اپلیکیشن گوشی طرح گرافیکی تمام رنگی مورد نظر کاربر طراحی شده و سپس این طرح برای چاپ به حافظه چاپگر منتقل می‌شود. البته برای این کار می‌توان از کابل یو اس بی‌هم استفاده کرد. این چاپگر می‌تواند حداکثر چهار فایل تصویری را روی حافظه خود ذخیره کند. لذا استفاده از آن در صورت ذخیره‌سازی پیش فرض فایل‌ها بدون وجود گوشی هوشمند هم ممکن است.

برای چاپ فایل تنها کافی است چاپگر روی سطح مد نظر کشیده شود. حسگر بصری چاپگر با برآورد محیط اطراف سرعت و نحوه چاپ متن را مشخص می‌کند. چاپگر یادشده مجهز به یک باتری لیتیومی ۱۱.۱ ولتی است که برای ۴۰۰۰ بار چاپ قابل استفاده است. قیمت این چاپگر ۲۴۰ دلار است.

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کریسمس

گوگل| گوگل به مناسبت نزدیک شدن سال نو میلادی لوگوی خود را تغییر داد.

روز گذشته و در واپسین روزهای سال ۲۰۱۸، گوگل به پیشواز جشن کریسمس رفت و لوگوی خود را تغییر داد. جشن کریسمس که به مناسبت گرامیداشت زادروز مسیح برگزار می‌شود، یک روز دیگر و در تاریخ ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود. ایام ۱۲ روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح آغاز شده و تا روز ۶ ژانویه ادامه می‌یابد.

خنثی کردن بمب با ربات‌های یک میلیون پوندی

تلگراف| ارتش انگلیس قصد دارد از ربات‌های خنثی‌کننده بمبی استفاده کند که مجهز به دوربین‌های دقیق و بازخورد لمسی است. هزینه ساخت هریک از این ربات‌ها یک میلیون پوند است.

ارتش انگلیس قصد دارد از ربات‌های مخصوص خنثی‌سازی بمب استفاده کند که هزینه تولید هر کدام از آنها حدود یک میلیون پوند است. از این ربات‌ها برای خنثی‌سازی مواد منفجره در خیابان‌های لندن و مناطق جنگی استفاده می‌شود. تا به حال ۴ ربات Harris T7 به ارتش انگلیس تحویل داده شده‌اند. این ربات‌ها ۸ هفته تحت آزمایش بوده‌اند.

ارتش این کشور قصد دارد ۵۶ ربات خنثی‌سازی بمب را در اختیار بگیرد. این بخشی از یک قرارداد ۵۵ میلیون پوندی با شرکت دفاعی امریکایی « هریس کورپوریشن» است.

ربات مذکور مجهز به دوربین‌هایی دقیق و یک بازو با قابلیت تغییر است که ربات به کمک آن بمب را خنثی می‌کند.

همچنین ربات‌ها مجهز به قابلیت بازخورد لمسی هستند که به آنها اجازه می‌دهد هنگام خنثی‌سازی بمب آن را حس کنند و به همین دلیل بهتر می‌توانند بمب‌های کنار جاده‌ای را کنترل کنند.

ارتش انگلیس از دهه ۱۹۷۰ میلادی از ربات‌های خنثی‌سازی بمب استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر