اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۱:۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۹۵۵

کپی مدارک از اداره‌ها حذف می‌شود

ایسنا|طبق آخرین مصوبه شورای‌ عالی فضای مجازی، تمام دستگاه‌های اجرایی و تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی پایه کشور باید در مدت یک سال به هم متصل شوند و هرگونه استعلام و مبادله اطلاعات بین دستگاهی به شکل الکترونیکی انجام شده و دیگر لزومی برای ارایه کپی مدارک موضوع این مبادلات به ارباب رجوع وجود نخواهد داشت.

 آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات بین دستگاهی در آخرین جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی بررسی و تصویب شد و بر اساس این مصوبه، از این پس هرگونه استعلام و مبادله اطلاعات بین دستگاهی به شکل الکترونیکی انجام شده و لزومی برای ارایه کپی مدارک موضوع این مبادلات به ارباب رجوع وجود ندارد.

طبق این آیین‌نامه، تمامی اطلاعات شناسایی و خدمات، استعلامات، اسناد مورد تبادل، اقلام اطلاعاتی و سامانه‌های اطلاعاتی مربوط به فرآیندهای بین دستگاهی توسط سازمان اداری - استخدامی کشور با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احصاء و به تایید کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی می‌رسد.

تمام دستگاه‌های اجرایی با اولویت دستگاه‌های اجرایی متولی داده و پایگاه‌های اطلاعاتی پایه موظفند به نحوی وظایف خود در این آیین‌نامه را اجرا کنند که حداکثر در مدت یک سال از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه، تمام استعلامات مکتوب بین دستگاه‌های اجرایی حذف شود. پس از این مدت، درخواست و پاسخ به استعلام به شکل مکتوب، ممنوع است و تبادل اطلاعات و استعلام صرفا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می‌شود.

افزایش کنترل  بر کاربران یوتیوب

فون‌آرنا| به نظر می‌رسد که یوتیوب در حال تست و آزمایش سیستم و قابلیت جدیدی روی پلتفرمش است تا به کاربران کنترل بیشتری برای تماشای ویدیوهای بعدی بدهد. یوتیوب که بزرگ‌ترین پلتفرم پخش آنلاین ویدیو در جهان به شمار می‌رود، حالا به‌نظر می‌رسد که با تعداد محدودی از کاربرانش قصد دارد یک قابلیت جدید را روی پلتفرم خود تست و آزمایش کند تا بدین‌ترتیب به کاربرانش این امکان را بدهد که بتوانند روی ویدیوهای موردنظر خود برای تماشا کنترل و مدیریت بیشتری داشته باشند. این قابلیت بدان معناست که با نمایش یک نوار جدید تحت عنوان Up next، کاربران قادر خواهند بود از نمایش ویدیوی بعدی آگاه شده و در صورتی که می‌خواهند آن را با یک ویدیوی دیگر موردعلاقه خود جابه‌جا کنند، این کار را انجام بدهند و درصورت عدم نیاز به ویژگی اتوپلی (Autoplay)، آن را غیرفعال کنند.

اضافه شدن قابلیت جدید به لایو استوری اینستاگرام

فون‌آرنا| اینستاگرام قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود افزوده است تا کاربران به هنگام انتشار لایواستریم ارتباط بیشتر و بهتری با مخاطبان خود داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر، هر یک به منظور جلب رضایت کاربران خود و افزایش محبوبیت و استفاده توسط کاربران، گاهی قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را اضافه و ارایه می‌کنند.

قابلیت افزودن استوری‌های اینستاگرام در ماه اوت سال ۲۰۱۶ میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرد. از آن زمان تاکنون که حدود بیش از دو سال می‌گذرد، می‌توان گفت این قابلیت مهم‌ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است. اینستاگرام که یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که کاربران با قابلیت جدیدی که قرار است به زودی روی پلتفرم لایو استریم اضافه شود، قادر خواهند بود با سهولت بیشتری با دوستان خود به هنگام انتشار استوری لایو استریم (Live stream) در ارتباط باشند. این قابلیت به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا بتوانند همزمان با انتشار لایو استوری، از مخاطبان خود روی صفحه نمایش سوال و پرسش کنند و این قابلیت درست همانند قابلیت Ask me a question در پلتفرم استوری‌های عادی است.

 اعتراف اپل به انحنای شاسی «آی‌پد پرو»

دیلی‌میل|شرکت اپل اعلام کرده شاسی آلومینیومی «آی پدپرو» ۲۰۱۸ این شرکت که با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه شده احتمالا دچار انحنای کمی است که در فرایند تولید به وجود آمده است. اپل در ماه اکتبر «آی پدپرو» را عرضه کرد و از آن زمان تاکنون گزارش‌هایی درباره خم شدن این دستگاه تحت فشار منتشر شده است. اکنون اپل تایید کرده شاسی‌های آلومینیومی برخی از دستگاه‌های «آی‌پد پرو» ۲۰۱۸ میلادی انحنای کمی دارد. به گفته اپل این تغییر شکل در قاب دستگاه یکی از عوارض معمول فرایند تولید است و تاثیری روی عملکرد آن ندارد. علاوه بر آن شرکت تایید کرده این انحنای نامحسوس در شاسی دستگاه طی زمان بیشتر نمی‌شود و عیب دستگاه به حساب نمی‌آید. این انحنا در فرایند خنک‌سازی تجهیزات آلومینیومی و پلاستیکی «آی پد» به وجود می‌آید. به هرحال ممکن است شاسی‌های آلومینیومی دستگاه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آی‌پد پرو این مشکل را داشته باشند. قیمت آی‌پد پرو۱۱ اینچی ۷۹۹ دلار است و بهای نسخه ۱۲.۹ اینچی آن باتوجه به ویژگی‌های افزوده ممکن است به ۸۹۹ دلار برسد.

 

ارسال نظر