اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۲۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۸۸۴

 سند تحول دیجیتال تدوین می‌شود

مهر|دانشگاه تهران در حال تدوین سند تحول دیجیتال است تا آن را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در تدوین این سند تحول، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، هماهنگی بخش‌های استارت‌آپی و یکپارچه کردن صنایع مختلف که در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کنند را بر عهده دارد.

عباس زارعی که در مراسم افتتاحیه استارت‌آپ‌ ویکند اینترنت اشیاء صحبت می‌کرد، افزود:

 قرار است سند تحول دیجیتال قوانینی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سلامت و ... و هر آنچه مربوط به دیجیتال می‌شود را به صورت یکپارچه تدوین کند.زارعی تأکید کرد: در واقع این سند، یک سند سفید است که طراحی‌های صنعتی، فنی، حقوقی و ... که مربوط به دیجیتال می‌شود را شامل خواهد شد.وی با بیان اینکه قرار است تیم‌هایی با ایده‌های نو در حوزه دیجیتال با یکدیگر به رقابت بپردازند، گفت: ما آمادگی داریم از برترین‌ تیم‌ها حمایت‌هایی در پارک علم و فناوری داشته باشیم.رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تیم برای شرکت در این استارت‌آپ حضور یافته‌اند، تصریح کرد: در نهایت ۱۰ تیم رقابت می‌کنند و ۳ تیم برتر انتخاب می‌شوند.زارعی خاطرنشان کرد: : بنا داریم از طرح‌های برگزیده‌ای که در استارت‌آپ اینترنت اشیاء ارایه می‌شوند، برای رسیدن به نمونه اولیه حمایت‌ کنیم.

نقشه‌برداری از خیابان‌های جهان با کوله‌پشتی گوگل

نیواطلس| گوگل چند سالی است ارایه خدمات نمای خیابان را آغاز کرده و با خودروهای دوربین‌دار خود از هزاران کیلومتر خیابان عکسبرداری می‌کند اما مدتی است یک کوله‌پشتی پیشرفته جایگزین شده است.

کوله‌پشتی یادشده که البته چند باری هم به روز شده تریکر نام دارد و کارکنان گوگل با استفاده از آن تصاویر ۳۶۰ درجه از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا تهیه خواهند کرد.

این کوله‌پشتی علاوه بر دوربین ۳۶۰ درجه مجهز به هارد دیسک برای ذخیره‌سازی داده‌ها و نیز باتری‌هایی برای تامین انرژی دوربین‌ها در طول روز است. گوگل طراحی بهتر و وزن کمتر را از جمله مزایای کوله‌پشتی مذکور دانسته و افزوده دوربین نصب شده روی این محصول هم به روز شده تا تصاویر قدرتمندتری از محیط اطراف تهیه شود. البته مدل قبلی وزن این کوله ۱۸ کیلوگرم بوده است. انتظار می‌رود برخی موسسات فرهنگی، تاریخی و توریستی از تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه با استفاده از این کوله‌پشتی و نمایش آنها در نرم افزار نمای خیابان استقبال کنند.

رباتی که سارقان را شناسایی می‌کند

دیلی میل| یک مرکز خرید در لس‌آنجلس، از اولین ربات نگهبان امنیتی خود برای گشت و گذار در مرکز خرید به منظور شناسایی سارقان رونمایی کرده است.

این نگهبان امنیتی روبوکاپ مانند قادر به تصویربرداری و فیلمبرداری و ارسال اطلاعات به ستاد امنیتی است تا اگر به مورد مشکوکی برخورد، ماموران سریع آنها را دستگیر کنند.این ربات مجهز به یک دوربین ۳۶۰ درجه، وای‌-فای، بخش‌های حسگر است و می‌تواند ویدیویی که در حال ضبط کردن آن است را نیز به صوت زنده پخش کند، پلاک خودروها را بخواند و افراد را شناسایی کند.ربات یادشده بطور خودکار عمل می‌کند و ظاهر آن شبیه شخصیت «دالک» (dalek) در سریال «دکتر هو» (Doctor Who) و شخصیت اصلی فیلم علمی تخیلی «وال-ای» (Wall-E) است.هدف از توسعه این ربات تشخیص عابران جنایتکار و سارقان است.هنوز نامی برای این ربات انتخاب نشده است اما صاحبان این فروشگاه در فکر انتخاب اسمی مناسب برای وی هستند.این ربات که کارمند جدید این فروشگاه محسوب می‌شود، برای نخستین‌بار آخر هفته گذشته به عموم معرفی شد.این شرکت می‌گوید هدف از توسعه این ربات جایگزین کردن آن با ماموران پلیس و نگهبانان خصوصی نیست، بلکه برای پر کردن نقاط کور در نظر گرفته شده است.

تونل حمل ونقل سریع «ایلان ماسک» افتتاح شد

آسوشیتدپرس| ایلان ماسک تونل یک مایلی حمل و نقل سریع در لس آنجلس را افتتاح کرد.

ایلان ماسک هایپرلوپ یا همان تونل حمل و نقل زیرزمینی را افتتاح کرد و به مهمانان و خبرنگاران اجازه داد در خودروهای تسلا مدل S از این مسیر عبور کنند.ایستگاه این تونل وسط یک منطقه مسکونی و شامل یک آسانسور بدون دیوار است که به آرامی خودرو را به عمق ۳۰ فوتی سطح می‌برد. به گفته خبرنگاران این سفر بسیار جالب بوده اما یکی از افراد دچار حالت تهوع شده است.

این تونل یک مایلی با عرض ۱۲ فوت زیر مقر «اسپیس ایکس» در هاتورن ساخته شده است. همچنین تونل مذکور می‌تواند افراد را سریع‌تر از مترو جابه‌جا کند. خودروها در داخل تونل با سرعت ۵۰مایل در ساعت حرکت می‌کنند اما به گفته ماسک تونل‌های آتی می‌توانند افراد را با سرعت ۱۵۰ مایل برساعت جابه‌جا کنند.

 

ارسال نظر