هوش مصنوعی آهنگ کریسمس می‌سازد

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۲۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۸۸۳
هوش مصنوعی آهنگ کریسمس می‌سازد

دیلی‌میل|محققان یک تیم تحقیقاتی که خود را با عنوان Made by AI  نامیدند، با استفاده از آموزش یک شبکه عصبی و وارد کردن صد آهنگ کریسمسی در قالب فایل‌های «میدی» (MIDI) موفق به تولید یک آهنگ مخصوص کریسمس شدند.

«میدی» (Midi) که مخفف Musical Instrument Digital Interface  به معنای «رابط دیجیتالی سازهای موسیقی» است، یکی از قالب‌های اصلی ارتباطی برای ضبط و پخش کردن اطلاعات موسیقایی بین رایانه و یک ساز الکترونیک است. برای اتصال دو وسیله با این رابط، از کابل‌های مختلفی استفاده می‌گردد. یک اتصال میدی می‌تواند تا ۱۶ کانال اطلاعات سازهای مختلف را منتقل کند.

این سیستم هوش مصنوعی به انتخاب «تم‌ها»، «موتیف‌ها»، «سازها» و ریتم‌های تکراری پرداخت تا آهنگ خود را بسازد. «موتیف» کوچک‌ترین واحد دارای مفهوم در موسیقی است.

سخنگوی این تیم تحقیقاتی اظهار کرد، آهنگ‌های تولید شده با «هوش مصنوعی»، با آهنگ‌های خاطره‌انگیز و کلاسیک کریسمس شباهت‌ داشت.

شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده هستند.شبکه عصبی به تقلید روش مغز برای حل مسائل می‌پردازد.

 

ارسال نظر