اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۰۳

«تسلا» واحد ذخیره انرژی می‌سازدانگجت| تسلا قصد دارد واحدهای ذخیره انرژی برای پروژه‌های کلان بسازد. این واحدها به اندازه یک محفظه هستند و می‌توانند ۲۶۷۳ کیلووات ساعت برق را ذخیره کنند. الون ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا در مصاحبه خود به طرح یک مخزن ذخیره برق ثابت اشاره کرد و برخی شواهد نشان می‌دهند این شرکت محصول تازه خود را Megapack نامیده است. اکنون تصویری از پیشنهاد تسلا برای پروژ ذخیره انرژی شرکت PG&E در منطقه «Moss Landing» مشاهده شده که تصویر بهتری از طرح ذخیره‌سازی تسلا ارایه می‌کند. طبق اسناد موجود تسلا قصد دارد از مخزن ذخیره انرژی جدید خود برای پروژه‌های کلان استفاده کند. این طرح معقول به نظر می‌رسد زیرا هر سیستم باتری «مگاپک» ظرفیتی حدود ۲۶۷۳ کیلووات ساعت دارد. این مقدار بسیار بیشتر از واحد ذخیره انرژی Powerpack با ظرفیت ۲۱۰ کیلووات ساعت است. تصاویر موجود در اسناد نشان می‌دهند هر واحد «مگاپک» به اندازه یک کانتینر است. تسلا قصد دارد دو واحد «مگاپک» را کنار هم به کار گیرد. همچنین این شرکت تصمیم دارد ۴۴۹ «مگاپک» را با ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات ساعت در سایت PG&E در کالیفرنیا استفاده کند. این شرکت انرژی قصد دارد تا۲۰۲۰ میلادی انرژی مصرفی سایت را تغییر دهد.

زاکربرگ 16 میلیارد دلار فقیرتر شد

یاهونیوز| رسوایی‌های اخیر فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربران توسط این شرکت باعث شده تا مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در سال جاری میلادی 16 میلیارد دلار فقیرتر شود. بررسی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که ثروت خالص زاکربرگ هم‌اکنون 57 میلیارد دلار است که وی را به ششمین شخص ثروتمند جهان مبدل کرده است. اما زاکربرگ در ابتدای سال جاری میلادی 73 میلیارد دلار ثروت داشت. ثروت زاکربرگ در اواسط ماه جولای به 82 میلیارددلار افزایش یافته بود. در آن زمان وی وارن بافت را پیش سر گذاشته و به سومین فرد ثروتمند جهان مبدل شده است. از جمله رسوایی‌های فیس بوک که به شهرت و اعتبار آن ضربه زده و باعث کاهش ثروت زاکربرگ شده می‌توان به نشت اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت‌های ثالث، هک‌های متعدد، نقص‌های فنی منجر به افشای داده‌های شخصی افراد و غیره اشاره کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در آشپزخانه‌های هوشمند

از این پس کاربران می‌توانند با دستورالعمل‌های پخت هوشمندانه و اتصال محصولات خود به اینترنت آشپزخانه‌های هوشمند را تجربه کنند .  در این خصوص الجی همکاری خود را با شرکت Drop، توسعه‌دهنده پلت فرمDrop KitchenOS شروع کرده است. هدف این همکاری هم افزایی بهتر لوازم آشپزخانه، مانند اجاق گاز و متصل کردن آن به خانه هوشمند است که باعث می‌شود آشپزخانه‌های هوشمند بیشتر از گذشته برای کاربران جذابیت پیدا کند. این قرارداد با Drop به لیست رو به رشد شرکای آشپزخانه هوشمند از جمله Innit و SideChef افزوده می‌شود. با ادامه این همکاری الجی به مشتریان خود پیشنهادها و دستورپخت‌های هوشمندانه خواهد داد تا انتخاب‌های متنوع‌تری برای آماده کردن غذا داشته باشند. مجموعه آشپزخانه هوشمند شامل اجاق گاز‌های آشپزخانه، یخچال و فریزر و ماشین‌های ظرفشویی برای کمک به آسان کردن روند آماده‌سازی غذا و همچنین تمیز کردن حجم زیاد ظروف غذایی طراحی شده‌اند. برای آسان‌تر کردن و متنوع کردن روش‌های دسترسی به دستورپخت‌ها الجی اسپیکر هوشمند XBOOM AI ThinQ WK9 که مجهز به صفحه نمایش لمسی است را به مجموعه آشپزخانه هوشمند خود اضافه کرده است. این اسپیکر قدرتمند که از هوش مصنوعی و دستیار گوگل بهره می‌برد به آشپز خانه کمک می‌کند تا بدون لمس چیزی و فقط با صدا آن را کنترل کند. نمایشگر 8 اینچی لمسی با عرضه بیش از هزار دستورپخت شرکت Innit دیگر دلیلی برای بیرون غذا خوردن باقی نمی‌گذارد.

 

 

ارسال نظر