اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۷۳۰

مقابله هوش مصنوعی با کلاهبرداری سایبری صوتی

زد‌دی‌نت| تعدادی محقق کره‌ای با همکاری شرکت مخابرات این کشور از تولید سیستم هوش مصنوعی جدیدی خبر داده‌اند که از حملات فیشینگ یا کلاهبرداری‌های صوتی جلوگیری می‌کند.

بررسی‌ها حاکی است میزان حملات فیشینگ صوتی سالانه ۷۴ درصد افزایش می‌یابد و لذا مقامات کره‌ای که نگران این روند هستند، امیدوارند که با هوش مصنوعی بتوان این نوع کلاهبرداری را کاهش داد. حملات فیشینگ صوتی تنها در نیمه اول سال جاری میلادی ۱۵۹ میلیون دلار خسارت در کره به بار آورده است.

روش‌های فعلی مقابله با این نوع حملات مبتنی بر شناسایی برخی کلیدواژه‌های خاص و فیلتر کردن آنهاست. اما سیستم هوش مصنوعی جدید می‌تواند برای شناسایی حملات یادشده به شرایط زمینه‌ای و محتوای کلی اصوات توجه کند.

در حملات یادشده فرد تماس‌گیرنده با تقلید صدا و جملات کارفرمای یک کارمند یا مافوق وی تلاش می‌کند تا او را به انجام برخی نقل و انتقالات مالی، واریز پول به حساب‌های دیگر و غیره وادار کند. انتظار می‌رود سیستم هوش مصنوعی مذکور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به کار گرفته شود. حملات فیشینگ ابتدا در قالب ارسال ایمیل‌های فریبنده آغاز شد. هکرهای ارسال‌کننده این ایمیل‌ها آنها را به گونه‌ای طراحی می‌کردند که‌گیرنده تصور کند واقعا پیامی را از یک بانک یا موسسه مالی و اعتباری دریافت کرده و سپس اطلاعات حساس خود را افشا کند. تحقیقات موسسه فایرآی حاکی است از هر ۱۰۱ ایمیل ارسالی در جهان یکی با هدف انجام حمله فیشینگ صورت می‌گیرد.

۱۳ ماهواره «کیوب‌ست» به آسمان رفت

بیزینس‌اینسایدر| شرکت «راکت لب» موشکی را همراه ۱۳ ماهواره به مدار زمین برد. این ماهواره‌ها اطلاعاتی رویدادهای مختلف را برای دانشگاه‌ها و ناسا جمع‌آوری می‌کنند.

شرکت «راکت لب» بطور موفقیت‌آمیز ماموریت ElaNa-۱۹ را انجام داد و ۱۳ ماهواره «کیوب ست» را از پلتفرمی در نیوزلند به مدار زمین برد.

موشک الکترون عصر دیروز به آسمان رفت و همراه خود ماهواره‌های تحقیقاتی مکعب شکلی در ابعاد

۱۰سانتی‌متر نیز برد. این ماهواره‌های کوچک که «کیوب‌ست» نامیده می‌شود، اطلاعات درباره رویدادهایی مانند کمربند انتشار اشعه را برای تعدادی از دانشگاه‌ها و سازمان فضایی امریکا جمع‌آوری می‌کند. اگر این ماموریت موفقیت آمیز باشد، فعالیت راکت لب در ۲۰۱۹ میلادی افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود ۱۶ ماموریت دیگر نیز انجام دهد.

نگرانی امریکایی‌ها از کلاهبرداری آنلاین در کریسمس

زددی‌نت| نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد از هر 10 امریکایی 7 نفر نگران سرقت هویت خود در زمان انجام خریدهای کریسمس هستند.

در حالی که معمولا تمامی امریکایی‌ها در سال نوی میلادی خریدهایی را از طریق اینترنت انجام می‌دهند اما نگرانی در مورد کلاهبرداری‌های آنلاین روز به روز در حال افزایش است.

یافته‌های موسسه Generali Global Assistance نشان می‌دهد 71 درصد امریکایی‌ها نگران سرقت اطلاعات مالی و شخصی خود در حین خریدهای آنلاین ایام کریسمس هستند. بررسی یادشده با مشارکت 1004 امریکایی در ماه نوامبر سال 2018 صورت گرفته است. بر همین اساس 91 درصد امریکایی‌ها هم قصد دارند در ایام تعطیلات کریسمس حتما خرید کنند. 65 درصد مردم گفته‌اند به دنبال مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و خرید هستند. 59 درصد گفته‌اند این کار را بطور آنلاین و از طریق لپ تاپ یا رایانه انجام می‌دهند و 36 درصد هم گفته‌اند برای چنین کاری از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. 64  درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند با حضور در 2 تا 5 مغازه خریدشان را انجام می‌دهند، ولی 23 درصد هم گفته‌اند برای این کار از 6 تا 10 مغازه بازدید خواهند کرد.

بلاک چین محبوب‌ترین فرصت شغلی در لینکدین

زددی‌نت| نتایج بررسی فرصت‌های شغلی درخواستی در شبکه اجتماعی کاریابی لینکدین نشان می‌دهد دو فناوری نوظهور بلاک چین و هوش مصنوعی در زمره پرطرفدارترین‌ها هستند.

درخواست‌ها برای استخدام افرادی که در یکی از این دو زمینه تخصص داشته باشند، روز به روز در حال افزایش است و انتظار می‌رود روند مذکور در آینده نزدیک هم ادامه داشته باشد.

بررسی یادشده که توسط گای برگر اقتصاددان مشهور انجام شده حاکیست افرادی که در این دو زمینه تخصص داشته باشند می‌توانند به سرعت شغل دلخواه خود را بیابند و این دو شغل در ۵ سال آینده جزو برترین شغل‌ها از نظر سرعت رشد درخواست بازار کار باقی خواهند ماند.

این دو فناوری می‌توانند بسیاری از فرآیندهای حرفه‌ای را تسریع کنند و روش‌های تازه‌ای را برای پیشبرد امور به وجود آورند. لذا درخواست برای استخدام افرادی در این دو حوزه محدود به شرکت‌های فناوری نیست و در دیگر حوزه‌های شغلی نیز وجود دارد.

از جمله دیگر مشاغل پرطرفدار در حوزه فناوری اطلاعات می‌توان به متخصص فروش اپلیکیشن و متخصص علوم داده اشاره کرد. مشاور تامین انرژی خورشیدی نیز از جمله مشاغل آینده‌دار در عرصه فناوری است.

 

ارسال نظر