رویداد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۷۹

سرقت تصاویر خصوصی  ۷ میلیون کاربر در فیس‌بوک

گاردین |

یک باگ نرم‌افزاری تصاویر مخفی شده و خصوصی بالغ بر  ۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک را افشا کرده است. شبکه اجتماعی فیس‌بوک که در یک سال اخیر با رسوایی‌های پی در پی خود دست و پنجه نرم می‌کند، حالا به نظر می‌رسد که باری دیگر یک باگ و مشکل نرم‌افزاری موجود در پلت‌فرم آن به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را داده تا تصاویر و عکس‌های خصوصی و مخفی شده بیش از ۷ میلیون نفر از کاربران فیس بوک را به سرقت ببرند. تامر بار، یکی از توسعه‌دهندگان پلتفرم فیس بوک با انتشار بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد که این باگ نرم افزاری تقریبا تمامی تصاویری را که بر روی این پلتفرم توسط کاربران آپلود و بارگذاری شده است، تحت تاثیر قرار داده است. به گفته برخی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، هکرها با سوءاستفاده از این باگ نرم افزاری به احتمال زیاد به تمامی تصاویر فیس بوکی کاربران دسترسی داشته‌اند و این دسترسی حتی شامل آن دسته از عکس‌هایی که زمانی آپلود شده و پس از آن از روی این پلتفرم حذف شده است، نیز می‌شود. فیس‌بوک ضمن عذرخواهی از تمامی کاربرانش، با انتشار یک اطلاعیه به صورت رسمی خبر افشای تصاویر خصوصی بیش از ۶.۸ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی را تایید کرد. گفته می‌شود که این اتفاق در ماه سپتامبر سال جاری میلادی رخ داده است.

یک میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است

سی‌ان‌ان |

تازه‌ترین برآوردها حاکی از آن است که سرقت ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی به یک میلیارد دلار رسیده است. این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند .از طرفی دیگر، استقبال بی‌نظیر کاربران جهانی از ارزهای رمزپایه فرصت خوبی را برای هکرها و مجرمان سایبری فراهم آورده است تا بتوانند با هک حساب‌های کاربری آنها و نفوذ به پلتفرم صرافی‌های ارزهای دیجیتالی، از طریق حملات سایبری گسترده مبالغ هنگفتی را به سرقت ببرند. در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت‌فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

طرح آزمایشی ارسال مواد غذایی با ربات اجرا شد

دیلی‌میل |

رباتی برای ارسال مواد غذایی و خواربار ساخته شده است که با دوربین و حسگرهای مختلف مسیریابی می‌کند. این ربات در یک طرح آزمایشی به کارگرفته شده است.

یک شرکت ارسال مواد غذایی و خواربار از یک ربات ارسال محموله به نام Serve رونمایی کرده است. این ربات با چهار چرخ شبیه یک یخچال کوچک است. البته چشمانی بزرگ و چند دوربین دارد که با آن مسیریابی در خیابان‌ها را انجام می‌دهد. درحال حاضر شرکت Postmates چند ربات Serve را برای ارسال محموله در لس آنجلس استفاده می‌کند. همچنین قصد دارد سال آتی در چند شهر امریکا آن را به کار گیرد. به گفته شرکت تولید کننده ربات مذکور برای ارسال محموله در مسافت‌های کوتاه به کار گرفته می‌شود.

هنگامی که فردی سفارشی ثبت می‌کند، ربات «سرو» محموله او را به در خانه می‌رساند. دریافت کننده باید کدی را در نمایشگر لمسی وارد کند یا با استفاده از موبایل خود قفل بالای دستگاه را باز کند و به راحتی غذای خود را بردارد.

این ربات کاملا الکترونیکی می‌تواند وزن ۵۰ پوند را حمل کند. همچنین ربات قابلیت طی ۳۰ مایل با یک‌بار شارژ را دارد.

 

ارسال نظر