اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۰۳

پهنای باند پیام رسان‌های داخلی 2 برابر می‌شود

روابط عمومی وزارت ارتباطات| معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا 2 هفته آینده پهنای باند پیام رسان‌های داخلی 2 برابر می‌شود، از تخصیص بیش از هزار گیگابایت بر ثانیه از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات به پیام رسان‌های داخلی خبر داد.

«حمید فتاحی» در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: مشکل پیام رسان‌های داخلی مسیر چهار بانده و شش بانده نیست. با این حال برای اثبات این موضوع تا 2 هفته آینده، بیش از 2 برابر همه شبکه‌های اجتماعی خارجی به پیام رسان‌های داخلی ظرفیت می‌دهیم. این پیام توئیتری در واکنش به سخنان آیت‌الله «سیداحمد علی الهدی» نماینده ولی فقیه در مشهد است که گفته بود «امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی زیر صفر است.»

آمازون به دستگیری سارقان کمک می‌کند

انگجت| پلیس یک شهر امریکایی با همکاری آمازون، بسته‌های پستی خالی اما مجهز به

جی پی اس را جلوی در خانه‌ها قرار می‌دهد تا به این ترتیب سارقان مرسوله‌های پستی را ردیابی و دستگیر کند.

پلیس «جرسی سیتی» در امریکا طرح جدیدی برای یافتن سارقان بسته‌های پستی اجرا می‌کند. پلیس این شهر چند بسته جعلی آمازون را جلوی در خانه‌ها قرار می‌دهد تا سارقان را دستگیر کند.

درهمین راستا پلیس «جرسی سیتی»با شرکت آمازون همکاری می‌کند تا در مناطقی که بیشترین میزان دزدی گزارش شده، برای سارقان تله بگذارد. نیروهای پلیس در زنگ خانه‌های محل عملیات خود دوربینی نصب می‌کنند. همچنین بسته‌ها مجهز به جی پی اس هستند تا به این ترتیب سارقان ردیابی و دستگیر شوند.در یکی از موارد یک بسته ۳ دقیقه پس از رسیدن به مقصد خود دزدیده شد. البته فرد مظنون به سرعت توسط پلیس دستگیر شد.

گجت‌های ناامن پای هکرها را به خانه‌ها باز می‌کنند

دیلی میل| محققان دانشگاهی اعلام کرده‌اند دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت که امنیت کمی دارند به هکرها اجازه می‌دهند به سیستم‌های امنیتی خانه دسترسی یابند.

محققان رایانشی از اختلالات در دستگاه‌های هوشمند خانگی پرده برداشته که به راحتی به سارقان اجازه می‌دهد وارد خانه افراد شوند. گروهی از محققان دانشگاه

 William & Mary در ویرجینیا ادعا می‌کنند هکرها با سوءاستفاده از محصولاتی که امنیت پایینی دارند مانند ترموستات‌های متصل به اینترنت یا سیستم‌های خودکار آبپاش‌های چمن، می‌توانند به دوربین‌ها یا زنگ‌های هشدار خانه دسترسی یابند.

به گفته کارشناسان بخشی از این مشکل استفاده از سیستم‌های مرکزی است که به اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مختلف اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

ارسال نظر