رویداد

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۰۱

گوگل کروم را به روزرسانی کنید

ماهر|مرکز ماهر با انتشار به روز رسانی مرورگر گوگل کروم از کاربران خواست برای جلوگیری از آسیب‌پذیری این مرورگر آن را به روزرسانی کنند.

به تازگی آسیب‌پذیری‌های چندگانه در مرورگر کروم کشف شده است که کمترین آنها می‌تواند به مهاجم اجازه دهد کد دلخواه را اجرا کند. گوگل کروم یک مرورگر وب است که برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شود. مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات‌های رایانه‌ای در این خصوص اعلام کرد بهره‌برداری موفق از آسیب‌پذیری گوگل کروم می‌تواند به کاربر اجازه دهد کد دلخواه را در متن مرورگر اجرا کند.بر این اساس بسته به امتیازات مربوط به برنامه، مهاجم می‌تواند برنامه‌ای را نصب کند، به داده‌ها دسترسی داشته باشد، آنها را تغییر دهد یا حذف کند و حتی حساب کاربری جدیدی برای خود ایجاد کند. در صورتی که کاربری یک صفحه ساخته شده توسط مهاجم را مشاهده کند، این آسیب‌پذیری قابلیت سوءاستفاده خواهد داشت. در همین حال مرکز ماهر تأکید کرد اگر این برنامه با حقوق کاربری پایین‌تری پیکربندی شده باشد، بهره‌برداری از این آسیب‌پذیری، تأثیر کمتری خواهد داشت. سطح ریسک این آسیب‌پذیری برای سازمان‌های دولتی و خصوصی در حد متوسط و زیاد ارزیابی شده است. این مرکز اعلام کرد در حال حاضر هیچ گزارشی از سوءاستفاده از این باگ امنیتی دریافت نشده است.

هشدار امریکا به افزایش حملات سایبری هکرهای چینی

رویترز | مقامات امنیت ملی ایالات متحده امریکا نسبت به نفوذ هکرهای چینی هشدار داده و اعلام ‌کرده‌اند که آنها در تلاشند حملات سایبری گسترده‌تری را علیه زیرساخت‌های امریکایی انجام دهند.

یکی از مقامات ارشد سازمان امنیت ملی امریکا (NSA) در کنفرانس امنیت و در گفت‌وگویی با وال‌استریت‌ژورنال از حملات سایبری و فعالیت‌های اخیر هکرهای چینی برای نفوذ به نهادهای اطلاعاتی، دولتی، امنیتی و تحقیقاتی امریکا خبر داده و خاطرنشان کرده است که این فعالیت‌های مشکوک در ماه‌های اخیر رو به رشد و افزایش بوده است.وی در ادامه سخنانش همچنین از احتمال حمله سایبری هکرهای چینی به زیرساخت‌های صنایع مختلفی همچون انرژی، بخش سلامت و درمان، مالی و بانکی و همچنین حمل و نقل سخن گفت و جزییات و اطلاعات مرتبط دیگری را نیز تشریح کرد.

علاوه بر جنگ تجاری یکی دیگر از عواملی که در تنش‌های سیاسی میان چین و ایالات متحده امریکا دخیل بوده است، می‌توان به بازداشت و دستگیری مدیر ارشد هواوی در کانادا به اتهام نقض و دور زدن تحریم‌های امریکا علیه کشورهایی نظیر ایران اشاره کرد.بنابراین به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، ابراز این سخنان و این اتهامات جدید از سوی مقامات امنیتی امریکا علیه چین به نظر می‌رسد که حربه‌ای برای شعله‌ورتر کردن آتش تنش‌های سیاسی و تجاری میان این دو کشور است.

مدرن‌ترین ربات روس تقلبی از آب در آمد

آسوشیتدپرس| یک شبکه خبری روسیه ویدئویی با عنوان مدرنترین ربات روسیه منتشر کرده که می‌تواند حرف بزند و حرکات انعطاف پذیر دارد اما مشخص شده در حقیقت هنرپیشه‌ای در لباس با ظاهر ربات بوده است. مشخص شد یک ربات روسی که در تلویزیون ملی زنده روسیه، رقصید، جعلی بوده است.

در تلویزیون ملی روسیه اعلام شد این ربات فناورانه که «بوریس» نام دارد می‌تواند حرکات انعطاف‌پذیری انجام دهد. اما تماشاچیان به سرعت به نرمی حرکات او مشکوک شدند. اکنون مشخص شده که این ربات در حقیقت یک هنرپیشه در لباس ربات بوده است و هیچ گونه

ماشین آلات فناورانه‌ای در آن به کار نرفته است.

پس از انتشار تصاویری در فضای آنلاین که بطور واضح نشان می‌دهد ربات فاقد حسگر است، موجی ازتردید و عدم قطعیت ایجاد شد. حتی در یک تصویر گردن انسان از زیر لباس ربات نیز مشخص بود. به هرحال مشخص شده بوریس در حقیقت یک لباس به قیمت ۳۸۰۰ دلار است که «ربات آلیوشا» نام دارد و شرکتی به نام Show Robots آن را تولید کرده است.این لباس گرانقیمت مجهز به میکروفون و نمایشگر تبلت است و ظاهر یک ربات را بطور کامل نشان می‌دهد اما یک فرد آن را به تن می‌کند.در مراسم گشایس یک انحمن علمی، این ربات نیز حضور داشت و حتی با صدایی رباتیک گفته بود: من ریاضی بلدم اما می‌خواهم نقاشی یاد بگیرم.

 

ارسال نظر