اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۲۶

 ارایه گزارش تخلف شرکت نرم‌افزاری به پلیس

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات از تخلف یک شرکت نرم افزاری در تولید ۵۰۰ نرم افزار مخرب با هدف کلاهبرداری از مشترکان موبایل خبر داد و گفت: گزارش این تخلف به پلیس ارجاع شده است.

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: یک شرکت نرم افزاری در مدت کوتاهی بیش از ۵۰۰ نرم افزار موبایلی از پوشش ادعیه تا عناوین غیراخلاقی توسعه داده که همه و همه برای خالی کردن جیب مشترکین تلفن همراه براساس سرویس‌های ارزش افزوده بوده است.

وی ادامه داد: گزارش این تخلف برای رسیدگی بیشتر به پلیس ارجاع شده است و مبالغ کلاهبرداری به مردم بازخواهد گشت.

وزیر ارتباطات دو روز پیش درباره وقوع این کلاهبرداری سایبری، از شناسایی ۵۰۰ اپلیکیشن باجگیر سرویس‌های ارزش افزوده توسط مرکز ماهر خبر داد و تاکید کرد: این موضوع احتمالا یک فعالیت سازماندهی شده برای کلاهبرداری از طریق این برنامه‌ها است. در این زمینه اطلاعات فنی برای تحقیقات پلیس و پیگیری اقدامات مجرمانه، به پلیس فتا ارسال شده است.

جهرمی این اقدام را در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با امنیت فضای تبادل اطلاعات عنوان کرده است.

شهریورماه امسال نیز کلاهبرداری چند شرکت ارزش افزوده موبایل به تایید رسید که در ۵ ماه اخیر حدود ۳۵میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند. در این زمینه نیز وزیر ارتباطات قول بازگشت مبالغ و ارایه پرونده به مراجع قضایی را داد.

نگرانی امریکا از حمله سایبری گسترده چین

یاهونیوز| راب جویس مشاور آژانس امنیت ملی امریکا ضمن اظهار نگرانی از فعالیت‌های هکری فزاینده چین در ماه‌های اخیر، در مورد تشدید این حملات اظهار نگرانی کرده است.

وی تصریح کرده که چین در حال آماده سازی خود برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی امریکا در بخش‌های انرژی، مراقبت‌های درمانی، مالی و حمل و نقل است.

جویس افزوده که فعالیت‌های هکری چین قبلا بر روی جاسوسی و سرقت اسرار تجاری متمرکز بوده و اقدامات تازه آنها خارج از این هنجارهاست و اشکال دیگری به خود می‌گیرد.

تشدید جنگ تجاری میان چین و امریکا در ماه‌های اخیر و دستگیری مدیر ارشد امور مالی هواوی توسط کانادا به درخواست امریکا از جمله مسائلی است که باعث شده چینی‌ها به دنبال واکنش تندی علیه ایالات متحده باشند.

مقامات امریکایی در ماه‌های اخیر بارها روسیه و چین را به حملات هکری علیه خود متهم کرده‌اند. اما هر دو کشور این اتهامات را رد کرده و در مقابل از حملات سایبری مکرر امریکا به خود خبر داده‌اند.

چندی قبل جنگ شائونگ سخنگوی وزارت خارجه چین در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفته بود: چین قاطعانه با تمامی اشکال حملات سایبری مخالف بوده و طبق قانون با آن برخورد می‌کند.

اینستاگرام حساب کاربری برای «اینفلوئنسرها» می‌سازد

مشبل| گزارش‌ها نشان می‌دهد اینستاگرام مشغول فراهم کردن آپدیتی برای اینفلوئنسرهای خود است و قصد دارد سال آتی حساب کاربری مخصوص آنان عرضه کند.اینستاگرام تصمیم دارد با اقداماتی جدید اینفلوئنسرهای خود را راضی نگه دارند.

 این اپلیکیشن مشغول آزمایش قابلیت creator accounts است که ویژگی تحلیلی و پیامرسانی جدیدی را اضافه می‌کند. این ویژگی برای اینفلوئنسرها و کاربران محبوب این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس است.

این آپدیت احتمالا سال آتی ارایه می‌شود و جایگزینی برای پروفایل تجاری در اینستاگرام است که برای اینفلوئنسرها عرضه می‌شود.

در بیانیه این شرکت آمده است: مبدعان اینستاگرامی برای برقراری ارتباط با فالوئرهای خود و ترویج برندهای شخصی به اینستاگرام متکی هستند.

اما ابزارهایی که هم اکنون در اختیار کسب و کارها است، ردیابی میزان رشد و گسترش تجارت را طی زمان مشکل‌تر می‌کند. ما مشغول ساخت یک حساب کاربری مخصوص به نام Creator Account هستیم که این چالش‌ها را برطرف می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد برندهای شخصی خود را راحت‌تر در اینستاگرام گسترش دهند.

شیوه‌های شخصی سازی و ارایه اطلاعات تماس در این پروفایل‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین ابزارهای جدیدی برای فیلتر کردن پیام‌ها ارایه می‌شود. ویژگی‌هایی مانند فیلتر پیام‌ها سبب می‌شود پیام‌های مهم از بقیه جدا شود.

همچنین به نوشته هالیوود ریپورتر حساب‌های کاربری اینفلوئنسرها با گزینه‌های مخصوصی برای دریافت تحلیل‌های پیشرفته‌تر عرضه می‌شود که به آنها نشان می‌دهد در بازه‌های هفتگی و روزانه تعداد کاربران آنها چگونه تغییر کرده است.البته درحال حاضر اینستاگرام برخی تحلیل‌ها را برای حساب‌های کاربری تجاری ارایه می‌کند.

 

ارسال نظر