اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۶۱

ممنوعیت فروش برخی مدل‌های «آیفون» در چین

رویترز| دادگاهی در چین فروش برخی از مدل‌های گوشی آیفون اپل به چین را ممنوع اعلام کرد.

دادگاهی در چین فروش برخی از مدل‌های قبلی و قدیمی گوشی‌های آیفون اپل را تحت تاثیر نقض دو پتنت از سوی شرکت تراشه‌سازی کوالکام امریکا که در این مدل‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفته است، ممنوع اعلام کرده است. به نظر می‌رسد که آتش جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده امریکا به سایر حوزه‌ها نیز نفوذ پیدا کرده است و دامان شرکت‌های تجاری و تکنولوژی بسیاری را گرفته است. شرکت تراشه‌سازی کوالکام که بزرگ‌ترین سازنده و تامین‌کننده تراشه‌های پردازنده برای گوشی‌های آیفون اپل به شمار می‌رود، بر اساس اعلام دادگاهی در چین به نقض دو پتنت متهم شده است و همین امر نیز موجب شده که واردات و فروش گوشی‌های آیفون به این کشور پهناور شرق آسیایی ممنوع شود. چین، هنگ کنگ و تایوان از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف‌کننده و خرید و فروش گوشی‌های آیفون و محصولات شرکت امریکایی اپل به شمار می‌روند بنابراین انتظار می‌رود در صورتی که ممنوعیت فروش آیفون در چین نهایی و اعمال شود، این شرکت بزرگ امریکایی متحمل ضرر و زیان هنگفتی خواهد شد.

قابلیت چت صوتی  در اینستاگرام فعال شد

تک‌کرانچ | اینستاگرام قابلیت جدیدی را اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در بخش «دایرکت مسیج» برای یکدیگر پیام‌های صوتی ارسال کنند.

اینستاگرام قابلیت ارسال چت صوتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. این درحالی است که چهار ماه قبل اخباری مبنی بر آزمایش ویژگی شبیه «واکی-تاکی» در این شبکه اجتماعی منتشر شد. کاربران اینستاگرام می‌توانند در قسمت direct messages از چت صوتی استفاده کنند. در حال حاضر کاربران اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانند پیام‌های خصوصی با دوست خود را بررسی کنند و با نگه داشتن دکمه میکروفون پیام صوتی را ضبط کنند. به محض آنکه کاربر دکمه میکروفون را رها کند، پیام صوتی به صورت آنی ارسال می‌شود. البته کاربر می‌تواند با فشردن دکمه سطل زباله یا با استفاده از قابلیت Unsend اینستاگرام پیام مذکور را حذف کند. این قابلیت مشابه iMessage اپل است. کاربران می‌توانند پیام‌هایی به مدت یک دقیقه را ضبط کنند. همچنین پیام‌ها تاریخ انقضا ندارند بنابراین دریافت‌کننده می‌تواند به دفعات مختلف آن را گوش کند. قابلیت ارسال پیام صوتی اینستاگرام برای دستگاه‌های اندروید و iOS عرضه شده است.

اطلاعات ۵۲.۲ میلیون کاربر «گوگل پلاس» فاش شد

دیلی میل| گوگل اعلام کرده باگی در خدمت «گوگل پلاس» سبب شده اطلاعات ۵۲.۲ میلیون نفر از کاربران آن فاش شود و به همین دلیل این خدمت چهار ماه زودتر از موعد تعیین شده، تعطیل می‌شود.

گوگل به دومین باگ مهم در خدمت Google + خود اعتراف کرد. این باگ سبب شده اطلاعات ۵۲.۲ میلیون کاربر آن از جمله مشتریان آن فاش شود.  این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد این خدمت را چهار ماه زودتر تعطیل می‌کند. نخست قرار بود گوگل پلاس در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ تعطیل شود اما پس از کشف باگ، این خدمت اکنون در آوریل تعطیل می‌شود. این دومین افشای اطلاعات کاربران گوگل پلاس در سال جاری است. در ماه اکتبر نیز این شرکت متوجه یک شکاف امنیتی در پلتفرم شد که منجر به افشای اطلاعات نیم میلیون کاربر شده است.  باگ اولیه در ماه مارس کشف شد اما تا۶ ماه بعد فاش نشد و همین امر نگرانی‌هایی را درباره شفافیت به وجود آورده است. «دیوید تاکر» نایب‌رییس بخش محصولات گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: با کشف باگ جدید تصمیم گرفتیم این خدمت را زودتر تعطیل کنیم. هرچند می‌دانیم این امر پیامدهایی برای توسعه‌دهندگان دارد، اما می‌خواهیم از کاربران خود محافظت کنیم.

 

ارسال نظر