رویداد

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۹۸۰

ناسا مدعی ورودموجودات فرازمینی به زمین شد

دیلی‌میل| یکی از دانشمندان ناسا با ادعای آمدن موجودات بیگانه به زمین، می‌گوید که ما مکان‌های مناسب را برای یافتن آنها بررسی نکرده‌ایم.

یکی از دانشمندان ناسا ادعا کرده که موجودات بیگانه احتمالا تاکنون به زمین آماده‌اند و آنقدر پیشرفته و فراتر از فناوری بشری هستند که ما در مکان‌های اشتباهی به دنبال‌شان می‌گردیم.

«سیلوانو کولومبانو» (Silvano Colombano) که در بخش سیستم‌های هوشمند ناسا کار می‌کند، باور دارد از آنجا که موجودات فرازمینی، تفاوت زیادی با زندگی مبتنی بر کربن انسان‌ها دارند، ممکن است ما امکان دیدن آنها را از دست داده باشیم. وی معتقد است که بینش کنونی درباره زندگی فرازمینی، بسیار ناچیز است.

در مقاله کولومبانو آمده است: من می‌خواهم به این حقیقت اشاره کنم که شاید موجوداتی که ممکن است ما پیدا کنیم یا آنها ما را پیدا کنند (اگر تاکنون پیدا نکرده باشند)، به هیچ‌وجه مانند ما ارگانیسم‌های مبتنی بر کربن نباشند.

به عقیده کولومبانو، ممکن است موجودات بیگانه از فناوری انسانی هم فراتر رفته و حتی سفرهای میان ستاره‌ای را تجربه کرده باشند. وی در ادامه افزود: ما باید پرطرفدارترین فرضیه‌های خود را دوباره بررسی کنیم. چگونه ممکن است بتوان فرضیه‌های فوق را در مورد سفر بین ستاره‌ای تغییر داد؟ طول عمر معمولی ما برای اکتشاف، از حد مشخصی بیشتر نخواهد بود و شاید جست‌وجوگر بیگانه، یک موجود بسیار کوچک فوق‌العاده هوشمند باشد. با توجه به اینکه پیشرفت فناوری در تمدن ما، تنها حدود ۱۰ هزار سال پیش آغاز شده و تنها در ۵۰۰ سال گذشته شاهد افزایش روش‌شناسی علمی بوده‌ایم، می‌توان حدس زد که ممکن است یک مشکل واقعی در پیش‌بینی تکامل فناوری حتی در هزار سال آینده وجود داشته باشد چه برسد به ۶ میلیون برابر این رقم. کولومبانو، فیزیکدانان را به بررسی «فیزیک احتمالی» فراخواند که بر پایه جامع‌ترین نظریات است اما به گسترش فرصت‌هایی برای ماهیت فضا- زمان و انرژی تمایل دارد و بررسی پدیده «شیء ناشناس پرنده» یا «یوفو» (UFO) را ارزشمند می‌داند.

دستکاری نتایج جست‌وجو توسط گوگل ثابت شد

یاهونیوز| بررسی‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد گوگل نتایج جست‌وجوهایی را که برای کاربران در ایالات متحده نمایش می‌دهد بطور عمدی دستکاری کرده و تغییر می‌دهد.

گبریل وینبرگ مدیر موسسه DuckDuckGo که خود یک موتور جست‌وجوی خاص با تاکید بر رعایت حریم شخصی را اداره می‌کند، در این مورد گفته است: اگر از جست‌وجوگر گوگل استفاده می‌کنید، راهی برای پی بردن به اینکه چه نتایجی را در جست‌وجوی خود از دست داده اید، وجود ندارد.

وی افزوده است: بررسی‌های ما نشان می‌دهد گوگل نتایج جست‌وجوهای به نمایش درآمده را ویراستاری می‌کند و هر بار که کاربران مختلف در امریکا کلیدواژه‌های مشابهی را جست‌وجو می‌کنند، نتایج به نمایش درآمده برای آنها مشابه است. نکته جالب این است که این دستکاری‌ها در عرض چند دقیقه و حتی چند ثانیه اتفاق می‌افتد.

DuckDuckGo  معتقد است این دستکاری‌ها بر مبنای اطلاعات شخصی رخ می‌دهد که گوگل از هر کاربری جمع آوری کرده است. از جمله این اطلاعات می‌توان به سوابق جست‌وجوها، تاریخچه وبگردی و سابقه خریدهای هر فرد اشاره کرد.

این شرکت تحقیقات خود را با مشارکت ۷۲ شهروند امریکا انجام داده و از آنها خواسته بود سه کلیدواژه یکسان کنترل اسلحه، مهاجرت و واکسن زدن را از طریق مرورگر کروم رایانه رومیزی در ساعت ۹ صبح روز ۲۴ جولای به وقت شرق امریکا جست‌وجو کنند.

مقایسه لینک‌های نمایش داده شده نشان داد نتایج یکسان به نمایش درآمده در مورد این سه کلمه در زمان خصوصی کردن جست‌وجو به منظور حفظ حریم شخصی به ترتیب ۶۸، ۵۷ و ۹۲ درصد بوده است. اما وقتی این جست‌وجو در حالت عمومی انجام شده، شباهت نتایج به ترتیب به ۵۹، ۶۳ و ۹۲ درصد تغییر کرده است. به نظر می‌رسد گوگل این دستکاری‌ها را در مورد تمامی کاربرانش در نقاط مختلف دنیا نیز انجام دهد.

استقبال ۷۰ درصدی کاربران از جدیدترین نسخه iOS

گیزمک | تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS ۱۲) روی بالغ بر ۷۰ درصد از گوشی‌های آیفون و محصولات اپل نصب شده و در حال استفاده است.

باوجود میزان محبوبیت و توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید که به صورت روتین توسط خود گوگل ارایه و منتشر می‌شود، موسسات تحقیقاتی مختلفی همواره به انتشار آمارهای مربوط به توزیع نسخه‌های سیستم عامل iOS می‌پردازند که توسط اپل نیز به تایید می‌رسد.

اپل چند ماه پیش بود که نسخه به روزرسانی شده و جدید سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی iOS ۱۲ را به صورت عمومی و برای همه کاربران عرضه کرد تا بدین وسیله کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد بتوانند با نصب و دریافت جدیدترین نسخه ارایه شده توسط اپل، از قابلیت‌های جدید آن نیز بهره مند شده و به افزایش سرعت دستگاه خود نیز کمک کنند.

بسیاری از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های موبایل در ابتدای انتشار عمومی چندان از استقبال کاربران برخوردار نمی‌شوند و معمولا حداقل یک سال طول می‌کشد تا توسط کاربران گوشی‌های هوشمند به صورت وسیع و گسترده مورد استقبال قرار گرفته و نصب شوند.

به عنوان مثال، گوگل که تقریبا در اوایل سال جاری میلادی بود که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید ملقب به اندروید پای (نسخه ۹.۰) را عرضه کرد، اما به دلیل اینکه اندروید توسط شرکت‌های تولیدکننده بسیاری نظیر سامسونگ، ال‌جی، هواوی، شیائومی، سونی و به صورت کلی جز خود گوگل توسعه و منتشر می‌شود، معمولات مدت بیشتری در مقایسه با توزیع و محبوبیت نسخه‌های جدید iOS که توسط اپل منتشر می‌شود، طول می‌کشد.

اما تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از توزیع و محبوبیت نسخه‌های iOS نشان می‌دهد که بالغ بر ۷۰ درصد از کاربران آیفون و دارندگان محصولات اپل آخرین و جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS (iOS ۱۲) را دریافت و دانلود کرده‌اند.

 

ویلچری که با حالات چهره کنترل می‌شود

انگجت | یک شرکت رباتیک برزیلی با همکاری اینتل به کمک هوش مصنوعی موفق به ابداع یک سیستم جدید شده است که می‌تواند ویلچر را با تشخیص حالت‌های مختلف چهره هدایت کند.

صندلی‌های چرخ‌دار برقی بطور سنتی توسط یک جوی‌استیک یا حسگر متصل به بدن کاربر کنترل می‌شوند، اما در حال حاضر یک نوآوری در هوش مصنوعی می‌تواند به‌شدت به معلولان کمک کند تا ویلچرهای خود را با تغییر حالت چهره خود هدایت کنند.

یک شرکت رباتیک برزیلی موسوم به «هوباکس رباتیکز» (Hoobox Robotics) با همکاری شرکت اینتل (Intel) موفق به ابداع این سیستم برای ویلچر به نام “ویلی 7 “ (Wheelie 7) شده است.

این سیستم مجهز به هوش مصنوعی از یک کیت قدرتمند هوش مصنوعی بهره می‌گیرد که به افراد معلول اجازه می‌دهد تا کنترل صندلی چرخ‌دار برقی خود را با 10 حالت مختلف چهره، از بالا بردن ابرو تا بیرون آوردن زبان به دست بگیرند.

این فناوری به‌طور خودکار، حرکات کاربر را یاد می‌گیرد و فقط هفت دقیقه طول می‌کشد تا نصب شود. به همین دلیل نیز نام «ویلی 7» را روی آن گذاشته‌اند.

کاربر یا همراهش با استفاده از یک برنامه (اپلیکیشن) می‌توانند تعیین کنند که کدام حالت صورت با چه حرکتی از سوی این ویلچر هماهنگ باشد.

«ویلی 7» از طریق ترکیبی از نرم افزار تشخیص چهره، حسگرها، رباتیک و دوربین تشخیص عمق اینتل به نام “RealSense “ که روی صندلی چرخ‌دار نصب شده است، یک نقشه سه بعدی از چهره تهیه می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پردازش داده‌ها در زمان واقعی برای هدایت صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند.

این کیت هم در زیر نور خورشید و هم در محیط‌های کم نور کار می‌کند و با 95 درصد صندلی‌های چرخ‌دار برقی که در حال حاضر در بازار در دسترس هستند، سازگار است.

 

نامه معروف اینشتین ۳ میلیون دلار فروش رفت

دیلی‌میل | نامه معروف آلبرت اینشتین به یک فیلسوف آلمانی که وی یک سال پیش از مرگش نوشته بود، روز سه‌شنبه در یک حراجی در نیویورک به قیمت حدود ۳ میلیون دلار به فروش رسید.

اینشتین در سال ۱۹۵۴ این نامه را برای «اریک گوتکایند» (Erik Gutkind) فیلسوف آلمانی یهودی نوشته بود.

انتظار می‌رفت این نامه در حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون دلار به فروش رسد اما بر خلاف تصورات این نامه سه برابر قیمت تخمین زده شده به فروش رسید.

نامه اینشتین که تا سال ۲۰۰۸ اینچنین شناخته نشده بود در بنگاه تجارت آثار هنری و خانه حراج اشیاء هنری “کریستی “ منهتن به مبلغ ۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۰۰ دلار توسط یک فرد ناشناس خریداری شد.

اینشتین در این نامه دیدگاه انتقادی خود را نسبت به کتاب «زندگی را انتخاب کنید: دعوت کتاب مقدس به شورش» (Choose Life: the Biblical Call to Revolt) فیلسوف مذهبی «اریک گوتکایند» نوشته بود.

اینشتین این نامه را یک سال پیش از مرگش که در تاریخ ۱۸ آوریل ۱۹۵۵ بود به زبان آلمانی نوشت.

اینشتین در یک خانواده یهودی در آلمان متولد شده بود و همان‌طور که خودش می‌گوید سعی داشت “یک دیدگاه انسانی نسبت به ضعف هوش ادراکی ما انسان‌ها درباره درک طبیعت و وجود خودمان “ داشته باشد.

گوتکایند در کتاب خود نوشته بود روح یهودی کاملا به لحاظ فکری و معنوی کامل است. اینشتین در نامه خود که توسط بنگاه تجارت آثار هنری و خانه حراج اشیاء هنری کریستی به انگلیسی ترجمه شده، نوشته بود: در ذهنیت من افراد یهودی که من متعلق به آنها هستم و از این موضوع نیز خشنودم، برای من هیچ تفاوتی با سایر مردم ندارد. تجربیات من به من می‌گوید حتی اگر آنها توسط یک نیروی قوی از بدی‌ها دور بمانند، آنها (آن افراد) واقعا بهتر از سایر گروه‌های انسانی (سایر افراد) نیستند.

 

 

 

ارسال نظر