رویداد

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۸۷

بازسازی نقاشی‌ها با هوش مصنوعی و چاپ سه‌بعدی

انگجت| پژوهشگران دانشگاه «ام‌آی‌تی» یک سیستم هوش مصنوعی تولید کرده‌اند که به بازسازی نقاشی‌ها می‌پردازد.بازسازی مقدماتی یک نقاشی کاری آسان است، اما کپی‌کردن دقیق و صحیح آن دشوارتر از چیزی است که تصور می‌شود.چاپگرهای دوبعدی معمولا تنها با 4 جوهر کار می‌کنند و در چاپ نقاشی‌های کلاسیک عملکرد ضعیفی دارند.محققان دانشگاه «ام‌آی‌تی» راه‌حل بهتری برای این موضوع پیدا کرده‌اند و یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که با استفاده از پرینترهای ۳بعدی که با هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، به بازسازی نقاشی‌ها می‌پردازد.این فناوری سبب تولید دقیق رنگ‌ها می‌شود.این سیستم با جمع‌آوری ۱۰ جوهر شفاف با لایه نازک کار می‌کند. هوش مصنوعی نیز رنگ ایده آل برای نقاشی را پیش‌بینی می‌کند.

تیم تحقیقاتی سیستم را به نحوی تولید کرده‌اند که هوش مصنوعی رنگ مورد نظر در هر نقطه نقاشی را شناسایی می‌کند.سیستم ساخت این محققان همچنین از تکنیک «ترام» نیز استفاده می‌کند تا رنگ‌ها را با یکدیگر هماهنگ کند.«ترام» به نقطه‌های‌ریزی گفته می‌شود که روی فیلم لیتوگرافی یا زینک یا سطح چاپ شده ایجاد می‌شوند و از تراکم یا شدت آنها، سایه روشن‌های تصویر شکل می‌گیرد.ترام عنصری حیاتی در انواع و اقسام چاپ محسوب می‌شود.

 

دستیار هوشمند گوگل« ادب» را ترویج می‌کند

بی جی آر| گوگل آپدیت جدیدی را برای دستیارهای هوشمند خود عرضه کرده است. کاربر هنگام استفاده از واژه‌های «لطفا» و «تشکر می‌کنم»، پاسخ‌های جالبی از دستیار هوشمند دریافت می‌کند.

گوگل قصد دارد آپدیت‌های جدیدی برای دستیار هوشمند خود ارایه کند. این ویژگی‌ها علاوه بر آنکه قابلیت‌های جدیدی ارایه می‌کنند، اجازه نمی‌دهد افراد با بی‌ادبی به گجت‌ها دستور دهند!

طبق عقیده بسیاری از افراد و وب سایت‌های فناوری، نحوه صحبت کردن کاربران با گجت‌ها کودکان را تشویق می‌کند خواسته‌های شان را با دستور بیان کنند.در همین راستا و در آپدیت جدید، هنگامی که کاربر رفتار خوبی داشته باشد، دستیار دیجیتال پاسخ‌های جالبی به او می‌دهد. این ویژگی به خصوص هنگامی فعال می‌شود که کاربران با واژه‌های «لطفا» و «تشکر می‌کنم» از دستیار گوگل درخواست خود را بیان می‌کنند.

این درحالی است که چندی پیش آمازون نیز ویژگی مشابهی را برای آلکسا عرضه کرد. در پست وبلاگی این شرکت آمده است: برای تشویق و تقویت رفتارهای مودبانه، یک ویژگی جدید به نام Pretty Please اضافه کرده‌ایم. کاربر با بر زبان آوردن واژه لطفا یا تشکر می‌کنم هنگام استفاده از دستیار دیجیتال پاسخ‌های جالب‌تری دریافت می‌کند.

 

اینستاگرام برای کاربران نابینا ارتقا می‌یابد

انگجت| اینستاگرام قصد دارد اپلیکیشن خود را برای کاربران نابینا ارتقا دهد.

اینستاگرام قصد دارد پلتفرم خود را برای کاربران نابینا ارتقا دهد. درهمین راستا این شرکت یک متن جایگزین برای تصاویر ارایه می‌دهد که درباره آنها توضیح می‌دهد.این توضیحات را می‌توان به وسیله نرم افزارهای صفحه خوان (screen reader) خواند بنابراین افراد نابینا می‌توانند هنگام بررسی حساب کاربری، درباره تصاویر توضیحاتی بشنوند.

به دو روش می‌توان برای تصاویر یک متن جایگزین دریافت کرد. روش اول از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.اینستاگرام با فناوری شناسایی تصاویر بطور خودکار توضیحاتی درباره آنها تولید می‌کند. توضیحاتی که با کمک هوش مصنوعی نوشته می‌شوند و در حقیقت فهرستی از آیتم‌های موجود در عکس هستند. در این حالت توضیحات کمی ابتدایی و خام هستند.

در روش دوم متن جایگزین توسط کاربر بطور مستقیم تهیه می‌شود. درهمین راستا اینستاگرام فضایی برای تایپ متن فراهم می‌کند که هنگام آپلود کردن تصاویر، نمایان می‌شود. فرد می‌تواند توضیحاتی درباره عکس را در آنجا بنویسد.هرچند اینستاگرام اعلام کرده برنامه‌هایی برای ارتقای دسترسی اپلیکیشن دارد اما جزییاتی در این باره ارایه نکرده است.

 

 

ارسال نظر