رویداد

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۷۲

ارزش ارز دیجیتالی همچنان در حال سقوط

زددی نت |  ارزش ارز دیجیتالی بیت‌کوین همچنان رو به کاهش است و به گفته کارشناسان ادامه شیب نزولی آن، شوک جدیدی به سرمایه‌گذاران و بازار ارزهای دیجیتالی وارد خواهد کرد. به نظر می‌رسد که داده‌های تحلیلی کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین، دیگر برای سرمایه‌گذاران ارزشی ندارد چراکه در هفته‌های اخیر بهای بیت کوین با وجود برآوردهای آنها به‌طرز قابل ملاحظه‌ای سقوط کرده و مرز پیش‌بینی‌ها را هم رد کرده است. آخرین اخبار منتشره در کوین تلگراف نشان می‌دهد که ارزش بیت کوین به کمتر از ۴۰۰۰ دلار رسیده و هم‌اکنون ۳۶۰۰ دلار معامله شده است. این درحالی است که پیشتر تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که کمترین مرز سقوط این ارز دیجیتال رمزپایه ۴۸۰۰ دلار خواهد بود و تا پایان سال جاری میلادی دوباره به ۱۵ هزار دلار می‌رسد. هفته‌های اخیر با سقوط ناگهانی و مداوم ارزش بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده با شوک و شرایط غیرمنتظره روبرو و همین امر موجب شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از خرید و سرمایه‌گذاری روی آن اجتناب کرده و منتظر بمانند که آینده این ارز به کجا خواهد رسید و چگونه رقم زده خواهد شد.  این شوک ارزی به گونه‌ای در بازارهای جهانی بوده است که تنها در عرض ۲۴ ساعت بیت‌کوین ۱۳ الی ۱۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است .

دستکشی که به ربات‌ها حس لامسه می‌دهد

استنفورد |  دانشمندان دانشگاه استنفورد حسگرهایی را روی یک دستکش توسعه داده‌اند که حس لامسه را به ربات‌ها القا می‌کند تا بدین‌ترتیب ربات‌ها بتوانند اشیای حساس را با دقت و بدون آسیب به آنها جابه‌جا کنند.

مهندسان دانشگاه استنفورد یک دستکش الکترونیکی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به ربات‌ها حس لامسه دهد.

این اختراع جدید از حسگرهای پیشرفته برخوردار است که می‌توانند به دست‌های رباتیک اجازه دهند که اشیایی به ظرافت یک تمشک را بدون آسیب برداشته و جابه‌جا کنند.  “ژنان بائو “ مهندس شیمی دانشگاه استنفورد و سرپرست این پروژه گفت: این فناوری، ما را در راهی قرار می‌دهد که روزی بتوانیم به ربات‌ها نوعی از قابلیت‌های سنجش در پوست انسان را ببخشیم. این فناوری به معنای واقعی کلمه تقلید از شیوه‌هایی است که لایه‌های پوست انسان در دست‌ها برای القای حس لامسه استفاده می‌کند. برای رسیدن به این فناوری، “بائو “ و همکارانش، پایه مکانیزم خود را روی خاره (spinosum) قرار دادند که یک لایه فرعی پر از برآمدگی از پوست انسان است که برای تشخیص فشار، حرارت و سایر محرک‌های مربوط به لمس، با لایه بیرونی همکاری می‌کند. یکی از زمینه‌هایی که محققان بطور خاص بر آن تمرکز کردند، ساختاری است که به انسان اجازه می‌دهد که نیروی برش (shear force) را حس کند.

ناتوانی آنتی‌ویروس‌ها در مقابله با  بدافزارهای ارز دیجیتالی

زد دی نت| به گفته محققان امنیتی، بسیاری از برنامه‌های آنتی ویروس نیز از مقابله با نفوذ بدافزارهای مرتبط با سرقت ارزهای دیجیتال رمزپایه به رایانه کاربران ناتوان و عاجز مانده‌اند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده خیلی زودتر از آن‌چیزی که تصور می‌شد، در میان مردم و کاربران در فضای اینترنت به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافته  به گونه‌ای که بسیاری از کاربران و سازمان‌ها از این طریق توانستند ثروت بسیاری را به دست بیاورند. این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند. همزمان با استقبال بی‌نظیری که از استخراج این ارزهای دیجیتال شد، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری نیز به‌منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) به رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی آنها نفوذ یافته و از اطلاعات شخصی آنها سوءاستفاده کرده و به سرقت ارزهای دیجیتال استخراج شده می‌پردازند. حالا به تازگی محققان فعال در حوزه امنیت سایبری عنوان کرده‌اند که بسیاری از آنتی ویروس‌های قدرتمند موجود در بازار ابزارهای الکترونیکی نیز قادر نیستند به مبارزه و مقابله   بپردازند.

 

ارسال نظر