تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت از امروز

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۷۰
تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت از امروز

روابط عمومی وزارت ارتباطات | وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت الکترونیک باعث صرفه جویی در پرداخت هزینه کارت سوخت برای مردم شده است، گفت: تنها با سه کلیک می‌توانید کارت بانکی را به کارت سوخت متصل کنید.

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: دولت الکترونیک باعث صرفه جویی در پرداخت هزینه کارت سوخت برای مردم خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین صف‌های طولانی انتظار از بین خواهند رفت و نیز به جای یک هفته زمان موردنیاز برای ارسال کارت سوخت به منازل از طریق پست، تنها ساعتی پس از ورود اطلاعات به سامانه، کارت بانکی شما به کارت سوخت تبدیل خواهد شد.

جهرمی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام ادامه داد: مردم می‌توانند کارت بانکی خود را به کارت سوخت تبدیل کرده و دیگر نیاز به کارت سوخت جدید نداشته باشند.

البته دریافت کارت سوخت با سه کلیک از طریق کارت‌های بانکی ممکن است و از چند روز دیگر فقط با داشتن کارت سوخت می‌توان بنزین زد.

در این زمینه وزیر نفت گفته است که این اقدام به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نخواهد بود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: هنوز فرآیندهای بسیاری باقی مانده که با استفاده از دولت الکترونیکی می‌توانیم به رفاه بیشتر مردم، افزایش شفافیت، کاهش هزینه‌های مردم و دولت دست یابیم که البته این موضوع نیازمند همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌ها و نهادها است.

همچنین، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» از روز ۵ آذرماه فعال می‌شود، نحوه فعال‌سازی کارت بانکی به عنوان کارت سوخت را از طریق این اپلیکیشن اعلام کرد. امیر ناظمی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» یا سایت دولت همراه به نشانی mob.gov.ir از روز دوشنبه ۵ آذرماه جاری فعال می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز این نسخه فعلی دارای قابلیت ثبت نام نیست و از روز دوشنبه خوش آمدگوی شما هستیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نحوه ثبت نام برای کارت سوخت، گفت: کسانی که کارت سوخت قبلی را ندارند یا مایل هستند از کارت بانکی خود استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت دولت همراه (mob.gov.ir) وارد قسمت دریافت صدور کارت المثنی سوخت شده و درخواست خود را ثبت کنند. معاون وزیر ارتباطات با انتشار ویدیوئی درباره چگونگی استفاده از اپلیکیشن دولت همراه نیز گفت: کاربر باید این اپلیکیشن را از بازارهای اندرویدی و IOS روی موبایل خود دانلود و نصب کند.

پس از آن اطلاعات خود از جمله شماره موبایل را در سامانه وارد کرده تا یک کد برای کاربر ارسال شده و با وارد کردن کد موردنظر، امکان استفاده برای کاربر فراهم می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد با انتخاب گزینه درخواست صدور کارت المثنی وارد مرحله ثبت نام شده و با واردکردن کدملی و تاریخ تولد، مشخصات کاربر تایید می‌شود.

سپس با انتخاب نوع وسیله نقلیه و شماره سریال ۸ رقمی ذیل بارکد در پشت کارت خودرو یا شماره VIN می‌توان خودرو را معرفی کرد. در مرحله آخر شماره کارت‌های بانکی متعلق به کاربر نمایش داده می‌شود که کاربر یکی از این کارت‌ها را انتخاب کرده تا اطلاعات همان کارت به اطلاعات وسیله نقلیه وی متصل شود.

ناظمی با تاکید براینکه این فرآیندها رایگان است و با تایید نهایی اطلاعات کاربر ثبت می‌شود، ادامه داد: در این روش کارت بانکی شما همان کارت سوخت شما است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه هوشمندی در اتصال سامانه‌های مختلف است، گفت: کاربران می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ نیز نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

 

 

ارسال نظر