ساخت آگهی تلویزیونی توسط هوش مصنوعی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۱۴
ساخت آگهی تلویزیونی توسط هوش مصنوعی

نیواطلس| شرکت لکسوس در اقدامی بی‌سابقه تولید آگهی تبلیغاتی تلویزیونی جدید خودروی خود را به هوش مصنوعی ابررایانه واتسون شرکت ‌ای بی‌ام سپرد.

متن آگهی تبلیغاتی یادشده توسط ابررایانه واتسون نوشته شد و برای طراحی محتوای این تبلیغ از داده‌های موجود در مجموعه‌ای از تبلیغات بازرگانی سال‌های گذشته استفاده شد که جوایز برتر را دریافت کرده بودند و بیشترین واکنش احساسی مخاطبان را برانگیخته بودند. آگهی‌هایی که هوش مصنوعی برای طراحی تبلیغ تلویزیونی خود از آن استفاده کرد، در ۱۵ سال گذشته به علت خلاقیت فراوان برنده جایزه بین‌المللی شیر طلایی فستیوال کن شده بودند. الگوریتم‌های هوشمند ابررایانه‌ای بی‌ام نیز اطلاعات لازم برای طراحی اشیا، موقعیت‌ها، اقدامات و غیره را به این آگهی بازرگانی افزودند.

برای دریافت اطلاعات مربوط به واکنش‌های عاطفی نیز از اپلیکیشن هوشمند MindX که در دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا ابداع شده، استفاده شد. این برنامه بعد از مشاهده واکنش‌های تعدادی بیننده به تبلیغات متنوع تلویزیونی خودروهای مختلف می‌تواند سرنخ‌های عاطفی مورد نیاز را جمع‌آوری کند و بر اساس آن برای طراحی تصاویر، موقعیت‌ها، اصوات و غیره به گونه‌ای همدلی و همراهی مخاطب را برانگیزند، تصمیم‌گیری کند.

در نهایت متن کامل این آگهی تلویزیونی که با جزییات کامل توسط هوش مصنوعی طراحی شده بود، برای ساخت در اختیار یک گروه کارگردانی قرار گرفت. برای مشاهده این آگهی و شیوه تولید آن به این نشانی مراجعه کنید.

 

ارسال نظر