رویداد

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۲۸

اینترنت شنوایی در راه است

ساینس| در حال حاضر هر روز شاهد هوشمند شدن بیشتر خانه‌ها هستیم و به عقیده دو دانشمند دانشگاه کیس وسترن رزرو ایالات متحده، اینترنت شنوایی در راه هستند. لوازم خانگی امروزی، سیستم‌های سرگرمی، دوربین‌های امنیتی و روشنایی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی که به یکدیگر و اینترنت متصل شده‌اند، از طریق برنامه‌های رایانه یا تلفن هوشمند از راه دور قابل دسترس و کنترل هستند.ساختمان‌های تجاری، صنعتی و دولتی روز به روز به «اینترنت اشیاء» یا IoT تجهیز می‌شوند. در حال حاضر دو مهندس برق و استاد علوم رایانه در دانشکده فنی دانشگاه کیس وسترن رزرو، آزمایشی با مجموعه‌ای از سنسورها انجام دادند. این سیستم نه فقط برای ارتعاشات، صداها و حتی راه رفتن خاص یا سایر حرکات مربوط به افراد در یک ساختمان تجهیز شده، بلکه تغییرات اندک در میدان الکتریکی محیط را نیز شناسایی می‌کند.البته شاید هنوز هم یک دهه یا خیلی بیشتر زمان لازم است تا خانه‌های هوشمند بر اساس فعالیت‌های شما و تنها با چند سنسور کوچک مخفی در دیوارها و طبقات تنظیم شوند، اما مینگ چون هوانگ، استادیار مهندسی برق و علوم رایانه گفت: ما ساختمانی با قابلیت گوش‌کردن به کاربر ایجاد می‌کنیم.وی اظهار کرد: در این پروژه از اصولی مشابه آنچه که در گوش انسان رخ می‌دهد استفاده می‌کنیم تا این سیستم قابلیت خواندن ارتعاشات و صداها را داشته باشد که آن را «اینترنت شنوایی» نامیده‌ایم.

 

۱۶ تریلیون دلار سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان

راشاتودی| رییس بزرگ‌ترین بانک روسیه گفت: میزان مشارکت هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان تا ۱۲ سال آینده ۱۶ برابر شده و به ۱۶ تریلیون دلار خواهد رسید.طبق گفته هرمان گرف، رییس بزرگ‌ترین بانک روسیه، اسبربانک، میزان مشارکت هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان، تا ۱۲ سال آینده ۱۶ برابر خواهد شد.او گفت: در سال‌های آینده هوش مصنوعی رشد خالص خواهد داشت و طبق پیش‌بینی‌های تعدادی از شرکت‌های مشاور، اگر هوش مصنوعی اکنون ۱ تریلیون دلار در تولید ناخالص جهان مشارکت دارد، این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۱۶ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.او اضافه کرد: تعداد تخصص‌های مورد نیاز در این حوزه هم بطور قابل‌توجهی رشد خواهند کرد و ظرف ۱۰ سال آینده این بخش به ۱۰ میلیون نفر نیاز خواهد داشت.مطالعه جدید موسسه جهانی مک‌کنزی نشان می‌دهد که حداقل برای دهه آینده، هوش مصنوعی می‌تواند تولید ناخالص را سالانه ۱.۲ درصد جهش دهد. طبق مدل شبیه‌سازی این موسسه، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰ درصد از شرکت‌های جهان حداقل یک نوع از هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. میزان تاثیرگذاری هوش‌مصنوعی، مانند رشد اقتصادی‌ای خواهد بود که اختراع موتور بخار در جهان به وجود آورد.همچنین تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ درصد از مشاغل در ۲۰ سال آینده اتوماتیک شوند و هیچ بخشی وجود نخواهد داشت که تحت تاثیر قرار نگرفته باشد.

 

به‌روزرسانی جدید ویندوز مانع نصب iCloud اپل می‌شود

پی سی ورلد| مایکروسافت از مدتی قبل به شفافیت بیشتر در رابطه با مشکلات ویندوز ۱۰ متعهد شد و هرگاه چالشی جدید در رابط با بروزرسانی اکتبر ویندوز ۱۰ وجود داشته باشد، اسناد پشتیبانی آن را به روز می‌کند.

این کمپانی مدتی قبل به خاطر وجود باگی که به پاک کردن فایل‌های شخصی کاربران می‌پرداخت، آپدیت جدید را از مرحله انتشار خارج کرد و حالا مشکلی جدید از راه رسیده که مانع از نصب این بروزرسانی روی برخی سیستم‌های میزبان iCloud اپل می‌شود.

بر این اساس اپل متوجه وجود ناسازگاری بین نسخه ویندوزی iCloud (ورژن 7.7.0.27) با بروزرسانی اکتبر ویندوز ۱۰ شده که باعث وجود مشکلات غیرمنتظره هنگام سینک آلبوم‌ها می‌شود. کمپانی ردموندی برای جلوگیری از وقوع این مشکلات انتشار آپدیت جدید را برای دستگاه‌هایی که نسخه ناسازگار iCloud روی آنها نصب شده، متوقف کرده است اما پس از رفع مشکل از سوی اپل روند بروزرسانی از سر گرفته می‌شود.این کمپانی از کاربران iCloud نسخه 7.7.0.27 خواسته از بروزرسانی دستی ویندوز خودداری کرده و منتظر ارایه خودکار آپدیت بمانند. ظاهرا مایکروسافت و اپل در حال همکاری برای رفع مشکل در اسرع وقت هستند و پس از دستیابی به راه‌حل نهایی ویندوز ۱۰ نسخه 1809 برای سیستم‌های مذکور منتشر می‌شود.

 

ارسال نظر