رویداد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۶۸

ساخت اثر انگشت جعلی با استفاده از هوش مصنوعی

انگجت| محققان دانشگاه «نیویورک» با استفاده «هوش مصنوعی «یک شبکه عصبی ساختند که می‌تواند اثر انگشت‌های جعلی بسازد.محققان دانشگاه «نیویورک» موفق شدند با استفاده از «هوش مصنوعی» راهی برای تولید اثر انگشت جعلی پیدا کنند.این پروژه اسکنرهای «بیومتریک » را به انزوا می‌کشاند.این سیستم که «دیپ‌مسترپرینتز » (DeepMasterPrints) نام دارد، ۲۳ درصد از اثر انگشت‌های سیستم را که میزان خطای آنها یک در هزار است، تکرار و کپی می‌کند.هنگامی‌که میزان تطابق اشتباه سیستم ۱% باشد، “DeepMasterPrints “ می‌تواند اثر انگشت واقعی را به میزان ۷۷ درصد، شبیه‌سازی کند.بسیاری از دستگاه‌های اسکنر، تنها بخش جزئی از اثر انگشت کاربران را تشخیص می‌دهند به همین خاطر افراد مجبورند که انگشت خود را روی قسمت چاپ دستگاه به بالا و پایین و چپ و راست تکان دهند. در اغلب سیستم‌های «بیومتریک » (زیست‌سنجشی) ممکن است یک هکر بخشی از اثر انگشت شما را با یک نوع تولید شده توسط رایانه تطبیق دهد.سیستم‌ «بیومتریک » نوعی خاص از روش‌های امنیتی است که در آن برای کنترل دسترسی و برقراری امنیت از ویژگی‌های قابل اندازه‌گیری بدن انسان یا هر موجود زنده دیگر استفاده می‌شود.

جلوگیری از اعتیاد به اینستاگرام با قابلیت جدید

دیلی میل| اینستاگرام مشغول ارایه قابلیتی است که به کاربر کمک می‌کند به این اپلیکیشن معتاد نشود.اینستاگرام قصد دارد به کاربرانش کمک کند مدت زمانی که در این اپلیکیشن وقت می‌گذرانند را مدیریت کنند. این شبکه اجتماعی متعلق به فیس بوک مشغول ارایه داشبورد جدیدی است که به کاربر نشان می‌دهد روزانه چه مدت زمانی از اینستاگرام استفاده می‌کند و حتی محدودیت‌های زمانی تعیین می‌کند تا افراد به اپلیکیشن معتاد نشوند.اینستاگرام نخستین بار در تابستان امسال اعلام کرد ابزار مدیریت زمان را ارایه می‌کند.کاربر برای دستیابی به این ویژگی، باید روی منو در گوشه سمت راست پروفایل اینستاگرام خود کلیک کند. در این قسمت فرد باید روی گزینه Your Activity کلیک کند تا متوجه شود روزانه بطور متوسط چه مدت از اینستاگرام استفاده می‌کند.همچنین اگر کاربر روی یک روز خاص کلیک کند، می‌تواند مدت زمان استفاده از اپلیکیشن در روز خاص را ببیند.این قابلیت حاوی تصویر جالب و کارآمدی است که نشان می‌دهد کاربران طی هفته در چه روزهایی بیشتر از اپلیکیشن استفاده می‌کنند.همچنین اگرنیاز باشد کاربر هر روز در اینستاگرام باشد، داشبورد یک گزینه یادآوری نیز دارد. کاربران می‌توانند مشخص کنند روزانه چه مدت زمان در اپلیکیشن صرف کنند.

پهپادی که موشک‌ها  را فریب می‌دهد

نیواطلس| نیروی دریایی ارتش امریکا پهپادی را تولید کرده که با انتشار امواج رادیویی مختل کننده می‌تواند موشک‌ها را فریب داده و از اصابت آنها به هدف جلوگیری کند.

این پهپاد که ظاهری شبیه به یک لوله باریک دارد، نومد نام دارد و احتمال تولید نمونه‌های تجاری آن نیز وجود دارد.

پهپاد یادشده ۹۰ سانتیمتر طول دارد و ۲ پره چرخنده آن در زمان عدم استفاده در کناره‌ها خم می‌شوند. در زمان حرکت انفجار دی اکسید کربن فشرده شده در لوله اصلی پهپاد موجب حرکت شتابان آن به سمت بالا می‌شود و پره‌ها نیز تداوم حرکت آن را تضمین می‌کنند.

پهپاد یادشده می‌تواند در هر جهت و مسیری حرکت کند و بعد از پایان ماموریت به صورت عمودی بر روی چهار پای خود فرود می‌آید. این پهپاد می‌تواند در صورت وزش سریع باد هم به خوبی پرواز کند و انواع موشک‌ها را منحرف کند. وزن کم و امکان نصب انواع حسگر و دوربین فیلم‌برداری از جمله مزایای این محصول است.تا به حال تصویری از نحوه پرواز این پهپاد نظامی منتشر نشده، اما هدایت و کنترل آن با استفاده از یک دسته کنترل خاص صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر