اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۸۸

حساب کاربری گوگل در توییتر هک شد

بیزینس‌اینسایدر|گروهی از کلاهبرداران با هک یکی از حساب‌های کاربری گوگل در توئیتر پیامی درباره قرعه کشی بیت کوین را به اشتراک گذاشتند تا ارز مجازی کاربران را سرقت کنند.

گروهی از کلاهبرداران که به دنبال سرقت بیت کوین افراد هستند، حساب کاربری G Suit گوگل را در توئیتر هک کرده‌اند. به این ترتیب گوگل نیز آخرین قربانی سواستفاده از پلتفرم‌های اجتماعی شد. فالوئرهای این حساب کاربری می‌توانستند با ارسال بیت کوین‌های خود به آن دسترسی یابند. قبل از آنکه این پیام حذف شود، برخی کاربران توئیتری از آن اسکرین شات گرفتند و به اشتراک گذاشتند. به گفته کارشناسان قرعه کشی ارز مجازی که در لینک به آن اشاره شده، اصلا وجود ندارد.  همچنین پست مربوط به قرعه کشی بیت کوین از حساب کاربری G Suitحذف شده است. البته هنوز سارقان اطلاعات شناسایی نشده‌اند. به گفته سخنگویان گوگل و توییتر این دو شرکت مشغول همکاری برای تحقیق در عملیات هک این حساب کاربری هستند. حساب‌های کاربری تایید شده در سراسر توئیتر نیز اخیرا قربانی اینگونه عملیات هک شده‌اند.

فضاپیمای ناسا روی قمرهای مشتری و زحل فرود می‌آید

انگجت| ناسا قصد دارد با همکاری یک شرکت، فضاپیمایی طراحی کند که روی قمرهای مشتری و زحل فرود بیاید. شرکت نرم افزاری رایانشی Autodesk با همکاری آزمایشگاه JPL ناسا مشغول بررسی راه‌های جدیدی هستند تا یک لندر یا فضاپیمایی بسازند که روی قمرهای مشتری یا زحل فرود می‌آید. مارک دیویس مدیر ارشد تحقیقات صنعتی اتودسک هنگامی که برای نخستین‌بار درباره همکاری در این زمینه با JPL مذاکراتی انجام داد، ناسا چندان تمایلی نداشت. اما هنگامی که Autodesk نشان داد با طراحی بهتر و مواد جدید می‌توان فضاپیماهایی با ۳۰ درصد کارآمدی ساخت، توجه ناسا جلب شد. اتودسک این فرآیند را generative design نامیده است. این طراحی با استفاه از ماشین‌های هوشمند و خدمت ابر حسابرسی طیف وسیعی از طرح‌ها را با توجه به محدودیت‌های مهندسان ارایه می‌کند. اتودسک از این سیستم در مسابقات فرمول ۱ نیز استفاده کرده است. به گفته اتودسکgenerative design به مهندسان اجازه می‌دهد طی دو تا چهار هفته طراحی‌هایی انجام دهند. این روند بسیار سریع‌تر از فرآیند استاندارد ۲تا۴ ماهه طراحی است.  به هرحال اتودسک امیدوار است این فناوری به ناسا کمک کند تا لندری برای فرود در قمرهای زحل یا مشتری بسازد و به این ترتیب مسیر برای ساخت مقرهای مسکونی انسان هموارتر شود.

خورشید مصنوعی در چین ساخته شد

نیواطلس|محققان چینی یک خورشید مصنوعی ساخته‌اند که دمای آن به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد و می‌تواند هیدروژن را به انرژی تجدیدپذیر ارزان تبدیل کند. چین یک خورشید مصنوعی ساخته که دمای آن به ۶ برابر هسته خورشید می‌شود. این دستگاه در حقیقت یک راکتور است که فرآیند خورشید را تقلید می‌کند و بخشی از پروژه‌ای است که هیدروژن را به انرژی تجدیدپذیر و کم هزینه تبدیل می‌کند. دمای خورشید مصنوعی برای نخستین‌بار در هفته جاری به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد (۱۸۰ میلیون درجه فارنهایت) رسید که نقطه عطفی در این پروژه است. دانشمندان معتقدند همجوشی هسته‌ای در این دما اتفاق می‌افتد. این درحالی است که دانشمندان سراسر جهان برای ساخت نخستین راکتور همجوشی هسته‌ای واقعی جهان در حال رقابت با یکدیگر هستند. این پروژه منبع نامحدودی از یک انرژی پاک را ایجاد می‌کند که به اعتقاد دانشمندان می‌تواند زمین را از تغییرات آب و هوایی نجات دهد. به هرحال دانشمندان در Hefei Institute of Physical Science اعلام کردند دمای این راکتور به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد رسیده است. این درحالی است که دمای هسته خورشید ۱۵ میلیون درجه سانتیگراد است.

اجبار مدیران فیس بوک به استفاده از موبایل اندروید

فاکس‌نیوز| مدیر ارشد اجرایی فیس بوک در واکنش به سخنان مدیر ارشد اجرایی اپل، به تیم مدیریت خود دستور داد از موبایل‌های اندروید استفاده کنند. به نظر می‌رسد اختلافات میان مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک و تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل شدت گرفته است. کوک چندی پیش درباره رسوایی کمبریج آنالایتیکا و سوءاستفاده از اطلاعات ۷۸ میلیون کاربر فیس بوک اظهارنظر کرده بود. در یک مصاحبه از او سوال شد اگر این شرایط برای شرکت اواتفاق می‌افتاد چه می‌کرد و کوک در پاسخ گفت: من در این شرایط قرار نمی‌گرفتم.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، زاکربرگ نیز در عکس العمل به این اظهارنظر به تیم مدیریت خود دستور داده فقط از موبایل‌های اندروید استفاده کنند زیرا تعداد کاربران این سیستم عامل بسیار بیشتر از اپل است.  کوک در اظهارنظری گفته بود اپل در زندگی خصوصی مشتریان دخالت نمی‌کند. حریم شخصی جزو حقوق افراد به حساب می‌آید.

 

ارسال نظر