اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۲۳

رباتی که اضطراب کودکان را کم می‌کند

مهر|رباتی ساخته شده که با آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان مبتلا به اوتیسم، از اضطراب آنان می‌کاهد.

به تازگی رباتی ساخته شده که می‌تواند اضطراب در کودکان مبتلا به اوتیسم را کاهش دهد. رباتQT می‌تواند احساسات انسانی را تقلید کند. این ربات به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا دهند.برنامه‌های از پیش ثبت شده در ربات به کودکان مهارت‌های اجتماعی و استقلال را می‌آموزد و به این ترتیب از میزان اضطراب کودکان کاسته می‌شود.

اختلال گسترده در خدمات گوگل

اسین ایج| تلاش هکرها برای سرقت ترافیک اینترنت موجب شد برخی خدمات پرطرفدار شرکت گوگل در روز دوشنبه از دسترس خارج شود. از جمله خدمات گوگل که دیروز برای کاربران قابل استفاده نبود، می‌توان به خدمات جست‌وجو و همین طور خدمات میزبانی کلود اشاره کرد. اختلال در خدمات گوگل به مدت دو ساعت به طول انجامید و در حدود ساعت 30: 5 دقیقه بعداز ظهر به وقت محلی در امریکا پایان یافت.

بررسی‌های اولیه که در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد ترافیک سرقت شده اینترنت از طریق برخی شرکت‌های مخابراتی چینی و روسی مسیریابی می‌شدند و همین امر

گمانه‌زنی در مورد هویت خرابکاران اینترنتی را متوجه دو کشور مذکور کرده است.

گوگل وقوع اختلال عمدی در خدمات خود را تایید کرده و می‌گوید این کار ناشی از خرابکاری خارجی بوده است. بررسی‌های موسسه امنیتی ThousandEyes نشان می‌دهد اختلال صورت گرفته در گوگل در روز دوشنبه از نظر شدت گستردگی کم نظیر بوده است.

این موسسه هشدار داده که اقداماتی از این دست با هدف جاسوسی و سرقت اطلاعات مالی صورت می‌گیرد و در آینده هم ممکن است تکرار شود.

ربات‌ها «اشاره کردن» را می‌آموزند

دیلی میل|محققان کره‌ای با کمک هوش مصنوعی به رباتی آموخته‌اند مانند انسان هنگام صحبت کردن دست‌های خود را حرکت دهد. این امر سبب می‌شود برقراری ارتباط میان انسان و ربات آسان‌تر شود.دانشمندان با کمک هوش مصنوعی به یک ربات یاد داده‌اند مانند انسان هنگام صحبت کردن، دست‌های خود را حرکت دهد. برای این منظور آنها از ویدئوهای افراد در حال سخنرانی استفاده کردند.سیستم عامل اندروید ربات استفاده از حرکات اشاره به مخاطب و خودش را آموخت.به گفته محققان کره‌ای که این تحقیق را انجام داده‌اند، ساخت ربات‌هایی با قابلیت اشاره مانند انسان، سبب می‌شود برقراری ارتباط با آنها طبیعی‌تر شود. آنها با کمک یک نرم افزار ماشین یادگیری این ربات را ساخته‌اند. محققان ۵۲ ساعت سخنرانی‌های TED talks را برای نرم افزار نمایش دادند.

آغاز آزمایش ربات‌های سرباز در انگلیس

گیزمگ| ارتش انگلیس قصد دارد آزمایش ربات‌های نظامی خود را در یک محوطه آموزشی آغاز کند.

ارتش انگلیس تصمیم دارد بزرگ‌ترین ربات‌های نظامی را در محوطه آموزشی خود در دشت سالزبری آزمایش کند.

در این برنامه موسوم به «جنگجوی خودکار» ، بیش از 70 نوع از نخستین نمونه‌ سیستم‌های بدون سرنشین هوایی و زمینی در شرایطی مشابه شرایط میان جنگ، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.هدف از این برنامه آزمایشی، بررسی ربات‌ها در میدان جنگ و یافتن راه‌هایی برای به کارگیری آنها در ساختار کنونی ارتش است.یکی دیگر از اهداف این برنامه، بررسی چگونگی استفاده از ربات‌ها برای حل مشکل «مایل آخر» یعنی تنگنای پیش روی نیروهای پیاده و نیروهای ویژه در به دست آوردن غذا، سوخت، دارو، باتری و مهمات است. برنامه جنگجوی خودکار، نحوه انتقال تجهیزات توسط ربات‌های زمینی و هوایی را بررسی می‌کند تا سربازان کمتری را در خطر قرار دهد.

در این برنامه چهار هفته‌ای، بیش از 200 کارمند بین‌المللی و داخلی و سازمان‌هایی چون ارتش امریکا، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، نیروی هوایی سلطنتی و آزمایشگاه علم و فناوری وزارت دفاع انگلیس نیز شرکت دارند.برنامه جنگجوی خودکار با سرمایه یک میلیارد دلاری دولت و صندوق نوآوری دفاع انگلیس صورت می‌گیرد تا از نیروهای دفاعی و صنعت انگلیس محافظت کند.«گوین ویلیامسون» ، وزیر دفاع انگلیس گفت: اکنون نیروهای ما، فرصت آزمایش یک مجموعه سیستم رباتیک را در اختیار دارند و این بزرگ‌ترین آزمایش از نوع خود در تاریخ ما خواهد بود. تلاش ما این است که برای محافظت از نیروهای نظامی خود در آینده، با باهوش‌ترین افراد کار کنیم اما نیروهای ویژه خط مقدم، اکنون می‌توانند مهارت خود را بیشتر نشان دهند. استفاده از ربات به جای انسان، ایمنی نیروهای ما را در این جهان ناپایدار تضمین می‌کند.

 

ارسال نظر