اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۵۹

نارضایتی زائران اربعین از نرخ مکالمات

ایسپا| بررسی‌های صورت گرفته گویای آن است که بالغ بر ۷۰ درصد زائران عراق که در نظرسنجی‌ ایسپا شرکت کرده‌اند، از قیمت مکالمات خود در ایام اربعین رضایت نداشته‌اند.

 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران برای چهارمین سال پیاپی اقدام به اجرای نظرسنجی از زائران و شرکت‎کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی کرده است. این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کرده‎اند. نظرسنجی اربعینی ایسپا با حجم نمونه ۱۴۹۱ نفر بین روزهای ۶ تا ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۷ با همکای شعب ایسپا در استان‎های ایلام و خوزستان عملیاتی شده است و نتایج آن به مرور زمان منتشر می‎شود.

یکی از محورهای مورد بررسی این نظرسنجی نحوه و میزان استفاده از سیم کارت‎های داخلی یا عراقی بوده است. مطابق نظرسنجی مذکور ۷۵.۳درصد زائران از سیم کارت ایرانی استفاده کرده‎اند و ۲۱.۸درصد اعلام کرده‎اند که سیم کارت عراقی تهیه کرده‎اند.

از میان این جمعیت ۷۸.۱ درصد از قیمت مکالمات راضی نبوده‎اند و ۱۹.۶ درصد اعلام رضایت کردند. نوع مصرف سیم کارت داخلی علی‎رغم تأکیدات مسوولان مبنی بر استفاده از سیم‎کارت‎های عراقی صورت پذیرفته است. در بخش دیگری از نظرسنجی ۵۷.۹ درصد پاسخگویان مشکل عمده خویش را گران بودن سفر اعلام کرده‌اند در حالی که این گزینه در سال‎های گذشته درصد بسیار متفاوتی را به خویش اختصاص داده بود.

موشک الکترون  ۶ ماهواره به مدار زمین برد

اسپیس|یک موشک الکترون، متعلق به شرکت راکت لب ۶ ماهواره را به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری در مدار زمین برد. شرکت «راکت لب» بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در همین راستا یک موشک الکترون این شرکت ۶ ماهواره کوچک را به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری در مدار زمین برد. این موشک از نیوزلند پرتاب شد.  ۶ ماهواره مذکور به شرکت‌های «اسپایر گلوبال تیواک»، «فلیت اسپیس تکنولوژیز» و «برنامه آیروین کیوب ستSTEM »تعلق دارند. راکت لب تصمیم دارد سفرهای فضایی را به دفعات بیشتر و با هزینه مناسب‌تر انجام دهد.

حذف مجدد میلیون‌ها کاربر قلابی از توئیتر

آسین ایج|توئیتر که به‌شدت برای حذف کاربران قلابی از این شبکه اجتماعی تحت فشار است، در روزهای گذشته مجددا میلیون‌ها حساب کاربری را حذف کرده است. توئیتر یک بار در ماه جولای نیز با بررسی حساب‌های کاربری مشکوک در این شبکه اجتماعی صدها هزار حساب کاربری را پاک کرد که این امر موجب کاهش قابل توجه فالوئرهای برخی اشخاص مشهور شد. این امر به اعتراض برخی از این کاربران هم انجامید و از جمله دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا مدتی قبل رویداد مذکور را توطئه توئیتر بر علیه خود قلمداد کرد. توئیتر این‌بار بدون اطلاع‌رسانی قبلی برای حذف شناسه‌های کاربری قلابی اقدام کرد. به دنبال این اقدام یکی از چهره‌های مشهور دنیای موسیقی در امریکا ۸۶۱ هزار فالوئر خود را از دست داد. همچنین ۲.۴ میلیون نفر از فالوئرهای خود توئیتر هم به خاطر همین اقدام از دست رفتند. به نظر می‌رسد برخی شخصیت‌های مشهور نیز که با خرید فالوئرهای قلابی به دنبال محبوب نشان دادن خودشان هستند از اقدامات اینچنینی توئیتر متضرر شوند و از سوی دیگر میزان حامیان و علاقه‌مندان واقعی آنها در دنیای مجازی مشخص شود.

افزایش شکایت کاربران از کیفیت پایین محصولات اپل

رویترز|اپل اعلام کرده است با توجه به افزایش شکایات کاربران از نقص فنی موجود در برخی از گوشی‌های آیفون ۱۰ (ایکس) و مک بوک پرو ۱۳اینچی، آنها را به صورت رایگان تعمیر خواهد کرد. با توجه به آنکه سال گذشته گوشی هوشمند آیفون ۱۰ (ایکس) در جریان مراسم و رویداد رونمایی از محصولات جدید اپل توسط این شرکت امریکایی معرفی شد، کاربران بسیاری از این گوشی هوشمند استقبال بی‌نظیری کردند و آمار فروش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دادند به گونه‌ای که هم‌اکنون خیل عظیمی از کاربران و طرفداران گوشی‌های آیفون این محصول را خریداری و استفاده کرده‌اند. با توجه به اینکه این محصول از قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند برخوردار شده است، کاربران نیز توقع بالایی از کیفیت آن دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که با مشکل مواجه شدن این گوشی برای‌شان سنگین تمام شده و سر و صدای آنها را درآورده است. نقص فنی و مشکل موجود در آیفون ۱۰ (ایکس) صدای بسیاری از کاربران آن را درآورده است و موجب شده است که اپل اعلام کند تعمیر رایگان این محصول را برعهده بگیرد و از تمامی صاحبان و دارندگان آیفون ۱۰ (ایکس) و مک بوک پرو ۱۳ اینچی که با مشکل مواجه است، درخواست کند که هرچه سریع‌تر به نمایندگی‌های رسمی و مجاز اپل در کشورهای خود مراجعه کرده و نقص فنی گوشی خود را برطرف کنند.

 

ارسال نظر