اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۰۰

ایران عضو شورای حکام اتحادیه جهانی مخابرات شد

ایران با ۱۴۶ رای و با رایی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ چون روسیه، آفریقای جنوبی و لهستان و... عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی در اینستاگرام اعلام کرد: لحظاتی پیش پیامکی از وزیر ارتباطات اندونزی دریافت کردم که در آن انتخاب ج.ا.ایران به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات را تبریک گفته بود.

به یاد دارم پس از سخنرانی در جمع وزرای ارتباطات و دیپلمات‌های سایر کشورها در دبی، دبیرکل اتحادیه گفت با این صحبت‌ها و مذاکراتی که داشته‌اید، همه ایران را تحسین کردند. پیش‌بینی او بر انتخاب ایران با رای بالا بود.

امروز و در روز آغازین بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه امریکا، پس از مدت‌ها، یک اجماع جهانی برای انتخاب ایران با رای ۱۴۶ کشور دنیا و با رایی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ای چون روسیه، آفریقای جنوبی، لهستان، آذربایجان و ... شکل گرفت. زمان، زمان خودباوری است. باور کنیم که می‌توانیم.

کنفرانس سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات - ITU - پنج‌شنبه گذشته در دبی برگزار شد.

خودکفایی قریب الوقوع چینی‌ها در صنعت تراشه‌سازی

اسین ایج| شرکت «فوجیان جین هوا» سازنده انواع نیمه هادی در چین قصد دارد تا با تولید انواع تراشه در داخل این کشور اتکا به واردات به خصوص از امریکا را به صفر برساند.

صنعت تولید سخت افزار در چین در یک دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و شرکت‌های فناوری در این کشور بسیاری از نیازهای خود را بطور مستقل تامین می‌کنند. اما هنوز هم در مواردی وابسته به واردات هستند. فوجیان جین هوا که از برترین شرکت‌های سخت افزاری چین محسوب می‌شود، معتقد است عصر استفاده از تراشه‌های چینی فرا رسیده است و دیگر باید از استفاده از تولیدات خارجی خودداری کرد.در بیانیه‌ای که شرکت مذکور به تازگی در این زمینه منتشر کرده، آمده است: چین زمانی به‌شدت به واردات تراشه وابسته بود، اما مهندسان و متخصصان با کار خستگی ناپذیر از اتکای ۹۰ درصدی به واردات به تولید محلی انواع تراشه رسیده‌اند. البته بدین منظور از تجربه و دانش نیروی کار امریکایی، ژاپنی و کره‌ای هم استفاده شده است.

این موضع‌گیری‌ها در شرایطی بیان می‌شود که وزارت دادگستری امریکا به تازگی فوجیان و شرکت تایوانی United Microelectronics Corp (UMC) را به جاسوسی صنعتی از شرکت‌های امریکایی و سرقت اسرار تجاری آنها متهم کرده است. هر دو شرکت این ادعاها را تکذیب کرده‌اند.

چین در حال اجرای یک طرح کلان به نام ساخت چین ۲۰۲۵ است که با اجرای آن تا سال ۲۰۲۵ چین در بسیاری از حوزه‌های فناوری مانند صنعت تولید نیمه هادی و تراشه از کشورهای خارجی و به خصوص امریکا بی‌نیاز خواهد شد. چین در سال ۲۰۱۷ انواع نیمه هادی را به ارزش ۲۷۰ میلیارد دلار وارد کرده که از میزان واردات نفت خام آن هم بیشتر است و لذا به‌شدت برای حل این چالش در تلاش است. چین قصد دارد به زودی یک کارخانه عظیم ۵.۷ میلیارد دلاری تولید تراشه را برای ساخت ماهانه ۶۰ هزار پایه خام نصب پردازنده‌های رایانه‌ای افتتاح کند.

مایکروسافت به توسعه «بلاک‌چین» می‌پردازد

تک کرانچ | به نظر می‌رسد که مایکروسافت با همکاری شرکت Nasdaq قصد دارد به توسعه فناوری بلاک‌چین بپردازد.

 فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد و در استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی کاربرد فراوانی دارد، حالا قرار است توسط مایکروسافت و شرکت Nasdaq به منظور توسعه تکنولوژی‌های مربوطه و سیستم‌های مالی NFF به‌کار گرفته شود. با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون بلاک‌چین، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی همچون ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، به نظر می‌رسد که فناوری بلاک چین هدف اصلی و محوری غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های بسیاری در جهان است تا در زمینه‌های مختلف به‌کار گرفته شود. گسترش و بهره‌مندی از فناوری بلاک چین مایکروسافت این امکان را به تمامی سازمان‌ها، موسسات و مشتریانش می‌دهد تا از زیرساخت‌های تجارت مالی استفاده کرده و به پرداخت تراکنش‌های مالی و تجاری خود بپردازند.

مایکروسافت مدعی شده است که این ادغام یک سیستم بلاک چینی را به مرحله تولید و بهره‌وری می‌رساند که بدین وسیله تکنولوژی‌های مختلف قادر خواهند بود با یکدیگر کار کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

بسیاری از کارشناسان برآورد کرده‌اند که سال آینده میلادی سال شکوفایی فناوری‌های نوین همچون بلاک‌چین خواهد بود و این تکامل به مدیریت هرچه بهتر سیستم‌های مالی و تراکنش و مبادلات تجاری در جهان کمک بسیاری خواهد کرد.

فناوری بلاک‌چین در واقع نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد، بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می‌شوند، توزیع شده است.

 

ارسال نظر