اقدامات امنیتی توییتر شدت گرفت

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۳۰
اقدامات امنیتی توییتر
شدت گرفت

توییتر به تازگی اعلام کرده است که کاربران از این پس قادر خواهند بود حساب‌های کاربری جعلی، روبات‌ها و تمامی اکانت‌هایی که به انتشار اخبار کذب می‌پردازند، را گزارش کنند.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و گوگل همواره به اتهام انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین در اختیار قرار دادن پلت‌فرم خود برای سوءاستفاده‌کنندگان در مقابل نهادهای امنیتی و نظارتی جواب پس داده‌اند، از آن پس تعهد بیشتری برای مقابله و برخورد با حساب‌های کاربری دردسرساز به خرج داده و تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری را در این خصوص اتخاذ کرده‌اند. حالا به تازگی توییتر اعلام کرده است که فرآیند گزارش و ریپورت کردن پلتفرم خود را تغییر داده و به روزرسانی کرده است که این امکان را به کاربران خواهد داد تا توییت‌هایی که از نظر کاربران توسط یک بات یا حساب کاربری جعلی نوشته و منتشر شده‌اند، را با انتخاب گزینه «it's suspicious or spam» به توییتر گزارش کنند و البته دلیل ریپورت کردن خود را نیز اعلام کنند.

روز گذشته بود که تغییرات امنیتی مذکور در پلت‌فرم توییتر ایجاد شد و این شبکه اجتماعی از تمامی کاربرانش درخواست کرده است که در این خصوص با توییتر همکاری کرده و به مقابله با اخبار کذب و دروغین بپردازند.

 

ارسال نظر