هوش مصنوعی زبان یاد می‌گیرد

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۲۸
هوش مصنوعی
زبان یاد می‌گیرد

انگجت | محققان فعال در دانشگاه MIT ایالات متحده امریکا به تازگی هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند همانند یک کودک زبان جدیدی را یاد بگیرد.

با توجه به گسترش و افزایش کاربرد فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، پژوهشگران بسیاری هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور توسعه خدمات، تولید بهینه و کم‌هزینه‌تر محصولات خود هستند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد کرده بودند که فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر خواهد بود در آینده‌ای نه چندان دور بطور کامل جایگزین تمامی فعالیت‌های انسان شود.

حالا به نظر می‌رسد که رویای محققان و متخصصان هوش مصنوعی درحال شکوفایی است و به زودی به تحقق خواهد رسید، چراکه به تازگی دانشمندان فعال در دانشگاه‌ام‌آی تی (MIT) که یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها و موسسات آکادمیک در ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود، اعلام کرده‌اند هوش مصنوعی قادر خواهد بود یکی از پیچیده‌ترین فعالیت‌های مغز انسان که یادگیری زبان مادری و زبان خارجی است، نیز انجام دهد و همانند یک نوزاد از نسل بشر، زبانی که در محیط پیرامونش گفت‌وگو می‌شود را فرا بگیرد.

 

ارسال نظر