رویداد

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۸۲

گوشی همراه تولیدکننده تصاویر سه‌بعدی

دیلی‌میل| شرکت رد  قصد دارد آخر هفته جاری گوشی هیدروژن وان  را که می‌تواند تصاویر سه‌بعدی تولید کند، به بازار عرضه کند. اغلب گوشی‌های فعلی دارای یک‌سری اصول اولیه هستند که از این میان می‌توان به صفحه نمایش بزرگ، عمر طولانی باتری و دوربین‌های خوب اشاره کرد.  شرکت رد   آخر هفته جاری یک گوشی هوشمند را عرضه خواهد کرد که با داشتن یک صفحه نمایش هولوگرافیک  می‌تواند بدون نیاز به عینک خاصی، تصاویر سه‌بعدی تولید کند.

این گوشی با دو فیلم اصلی ارایه می‌شود که به این فرمت تبدیل شده‌اند تا کاربران بتوانند فیلم‌هایی که خود با دوربین ضبط کرده‌اند را به اشتراک بگذراند. هدف شرکت  Red  این است که سالانه حدود ۱۶ میلیون نسخه از این گوشی را به فروش برساند. این گوشی که موسوم به هیدروژن وان  است، هزار و ۲۹۵ دلار قیمت خواهد داشت.  جیم جانارد  بنیانگذار شرکت رد  اظهار کرد که گوشی ساخت آنها انقلابی در میان گوشی‌های هوشمند است.فروش این گوشی از روز جمعه در امریکا آغاز خواهد شد. نمایشگر گوشی ۵.۷ اینچ است و می‌تواند تصاویر سه‌بعدی خلق کند و همچنین توانایی پردازش صدای سه‌بعدی را نیز دارد.بدنه‌ این گوشی از جنس آلومینیوم یا تیتانیوم است.

 

پشت پرده  حمله  بدافزاری

 به پتروشیمی‌های عربستان

هکر نیوز| محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرهای روسی در پشت پرده حملات سایبری و بدافزاری TRITON به سیستم‌های صنایع پتروشیمی عربستان سعودی بوده‌اند . آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته میلادی به اوج خود رسیده و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد. بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. پژوهشگران فعال در موسسه امنیت سایبری FireEye به تازگی اعلام کرده‌اند که بدافزار TRITON که سال گذشته به بسیاری از سیستم‌های واقع در صنایع پتروشیمی در عربستان سعودی حمله کرده بود، توسط یک موسسه تحقیقاتی در روسیه توسعه داده و منتشر شده بوده است. در گزارشی که هکرنیوز از این پژوهش‌ها نوشته است، می‌توان دریافت که این بدافزار خطرناک که سال گذشته به سیستم و سرورهای موجود در صنایع پتروشیمی عربستان سعودی حمله و نفوذ کرده بود، حالا بنابر نتایج تحقیقات این پژوهشگران مشخص شده است که کار هکرها و مجرمان سایبری تحت حمایت دولت روسیه بوده است.

 

تشخیص تشنج‌های  صرع با بازوبند  هوشمند

انگجت | پژوهشگران هلندی، نوعی بازوبند هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌تواند حملات ناشی از صرع را تشخیص ‌دهد. تشنج‌هایی که هنگام خواب شبانه رخ می‌دهند، می‌توانند بسیار خطرناک باشند. کسانی که به صرع یا مشکلات روانی مبتلا هستند، در یکی از پنج شرایط خطرناکی قرار دارند که منجر به مرگ می‌شوند.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی آیندهوون  در هلند، راهی برای تشخیص و واکنش به اینگونه تشنج‌ها یافته‌اند. آنها نوعی بازوبند هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌تواند نشانه‌های تشنج شدید را تشخیص دهد و با کسانی که مسوول مراقبت از بیمار هستند، تماس بگیرد.  این بازوبند موسوم به نایت‌واچ  ، از یک حسگر ضربان قلب و یک حسگر حرکتی تشکیل شده و می‌تواند علاوه بر تشخیص تکان خوردن ناشی از تشنج، ضربان قلب بالا و غیرمعمول را نیز شناسایی کند. نایت‌واچ، در آزمایش‌ها موفق شد 85 درصد حملات صرعی جدی و 95 درصد از موارد بسیار شدید صرع را تشخیص دهد. اگرچه این بازوبند، بدون صدا عمل می‌کند اما تاثیر آن، بیش از یک حسگر معمولی است. استفاده از نایت‌واچ، بسیار ساده است و تاثیر بسیاری در به خواب رفتن کاربران و ادامه خواب آنها دارد. مدل ابتدایی این بازوبند، دو هشدار جداگانه را ارسال می‌کند که هر کدام به یکی از نشانه‌ها تعلق دارد.

 

 گوگل هوم  داستان شب را  برای کودکان فضاسازی می‌کند

انگجت | دستیار هوشمند گوگل موسوم به گوگل هوم   از این پس می‌تواند داستان‌هایی را که والدین موقع خواب برای فرزندان خود می‌گویند، با آهنگ متناسب و افکت‌های صوتی همراه کند. گوگل اعلام کرده است با همکاری کمپانی دیزنی  از این پس می‌تواند داستان شب کودکان را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک کند. دستیار هوشمند گوگل با استفاده از این ویژگی که از امروز قابل دسترس است، می‌تواند صداهای محیطی و موسیقی متناسب با داستانی که والدین در حال روایت آن برای فرزند خود هستند، پخش کند.

تنها کاری که والدین لازم است انجام دهند، این است که عبارت سلام گوگل، بیا به همراه دیزنی بخوانیم  را بگویند و شروع به خواندن یک داستان مناسب کنند. این ویژگی، تجربه شنیدن داستان را برای کودکان، هیجان‌انگیز می‌کند، چرا که گوگل هوم  زمانی که والدین، خواندن را متوقف می‌کنند یا قسمتی از داستان را نادیده می‌گیرند، تشخیص می‌دهد و موسیقی و صداهای محیطی را با جایی که داستان قرار دارد، تنظیم می‌کند. سری اول داستان‌های موجود در این ویژگی جدید شامل موارد داستان‌های مدرن دیزنی مانند موآنا، کوکو  و داستان اسباب‌بازی 3 و همچنین داستان‌های کلاسیکی مانند سه خوک، پیتر پن  و سیندرلا  است.

 

آی بی‌ام «ردهت»  را  با پرداخت ۳۴ میلیارد دلار خرید

وی تری | شرکت‌ای بی‌ام با پرداخت رقم قابل توجه ۳۴ میلیارد دلار برای خرید شرکت «رد هت» موافقت کرده است. ردهت یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده نرم افزارهای منبع باز است.

نکته قابل توجه این خرید این است که‌ای بی‌ام کل این رقم را به صورت نقد پرداخت می‌کند. این در حالی است که در موارد مشابه بخشی از پول خرید یک شرکت جدید در قالب سهام اعطا می‌شود.

قرار است پس از تکمیل فرایند خرید ردهت این شرکت به واحدی در درون شرکت‌ای بی‌ام به نام بخش کلود هیبریدی‌ای بی‌ام مبدل شود. همچنین جیم وایت‌هارست مدیرعامل فعلی ردهت به عنوان یکی از اعضای ارشد تیم مدیریتی‌ای بی‌ام منصوب خواهد شد. وی گزارش‌های خود را بطور مستقیم به جینی رومتی مدیرعامل‌ای بی‌ام ارایه می‌کند.

قرار است تمامی زیرمجموعه‌ها، مراکز اصلی، شعب و کارگاه‌های ردهت نیز حفظ شوند و کماکان برای‌ای‌بی‌ام کار کنند.‌ای بی‌ام پیش از این در سال ۲۰۱۳ با پرداخت دو میلیارد دلار شرکت سافت لایر ارایه‌دهنده خدمات زیرساختی کلود را خریداری کرده بود. انتظار می‌رود این فرایند خرید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تکمیل شود.

 

ارسال نظر