هارددیسک ۱۵ ترابایتی ویژه رایانه‌ شخصی به بازار آمد

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۱۸
هارددیسک ۱۵ ترابایتی ویژه رایانه‌ شخصی به بازار آمد

نیواطلس |

شرکت وسترن دیجیتال تنها یک سال بعد از عرضه هارد دیسکی با ظرفیت ۱۴ ترابایت برای استفاده در مراکز دیتا، یک هارد جدید با ظرفیت ۱۵ ترابایت با ابعاد هارد قبلی عرضه کرده است.

هارد جدید که Ultrastar DC HC۶۲۰ نام دارد، با هدف برطرف کردن نیازهای کاربران در حوزه خدمات کلود، استفاده در مراکز داده و همین طور ضبط تصاویر باکیفیت دوربین‌های نظارتی تولید شده است.

برای تولید این هارددیسک پرظرفیت از فناوری موسوم به HelioSeal استفاده شده که در قالب آن گاز هلیوم به داخل اجزای هارددیسک تزریق می‌شود تا از فشار وارده به قطعات سخت افزاری و مکانیکی آن کاسته شده و عمر هارددیسک افزایش یابد.

کریس مارش، از مدیران ارشد این شرکت گفته است: دنیای امروز بسیار درهم تنیده است و تعداد محصولات مرتبط به اینترنت با شکل‌گیری اینترنت اشیا روز به روز بیشتر می‌شود. از سوی دیگر هر هفته میلیاردها ساعت ویدئو در فضای مجازی ذخیره می‌شود که نگهداری از همه اینها مستلزم تولید هارددیسک‌هایی با ظرفیت بالاست. وی افزود: پیش بینی می‌شود تا ۵ سال آینده میزان کل داده‌های ذخیره شده در جهان از مرز ۱۰۰ «زتابایت» بگذرد. این هارد دیسک از نوع ۳.۵ اینچی است و احتمال می‌رود در آینده مدل‌هایی با ظرفیت بالاتر از این محصول تولید شود.

 

 

ارسال نظر