اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۶۳

ایموجی‌های ۲۰۱۹ رونمایی شدند

دیلی میل|کنسرسیوم «یونی کد» فهرستی شامل ۲۳۶ ایموجی کاندید منتشر کرده که تعدادی از آنها در ۲۰۱۹ میلادی رونمایی می‌شوند. در بین آنها تنبل و صندلی چرخدار نیز دیده می‌شود

 کنسرسیوم Unicode طرحی از ایموجی‌هایی را منتشر کرده که احتمالا در ۲۰۱۹ میلادی رونمایی شوند. این کنسرسیوم به تازگی مجموعه‌ای از ایموجی‌های احتمالی در Emoji 12.0 رونمایی کرده است. فهرست مذکور شامل ایموجی‌های احتمالی جالبی است از جمله زوج‌هایی از نژادهای مختلف، صندلی چرخدار و تنبل! Emoji۱۲.۰ در ۲۰۱۹ میلادی عرضه می‌شود. کمیته فنی یونی در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی جلسه تشکیل می‌دهد و پس از انتخاب ایموجی‌های نهایی، در مارس ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند. به هرحال در این فهرست ۲۳۶ ایموجی کاندید شده‌اند که علاوه برموارد گفته شده بین آنها یک ماسک غواصی، تبر و اشکال جدید دیده می‌شود.

فایرفاکس  ضد ردیابی می‌شود

انگجت| شرکت موزیلا در آپدیت نسخه جدید مرورگر فایر فاکس قابلیت ضدردیابی را عرضه کرده که به وب سایت‌های مختلف اجازه نمی‌دهد هنگام جست‌وجوی کاربر در فضای اینترنت او را دنبال کنند.

مرورگر موزیلا سعی دارد اجازه ندهد

وب سایت‌های مختلف کاربرانش را ردیابی کنند. درهمین راستا آپدیت جدید فایرفاکس شامل اقدامات ضدردیابی است که اجازه نمی‌دهد

وب سایت‌های مختلف کاربر را هنگام جست‌وجو در صفحات مختلف دنبال کنند.

 آخرین نسخه فایرفاکس ۶۳ مجهز به قابلیت افزوده محافظت در برابر ردیابی است. به این ترتیب حریم شخصی کاربران بهتر حفظ می‌شود.

کاربران با کمک این آپدیت می‌توانند کوکی‌ها و دسترسی ردیاب‌ها را مسدود کنند. این آپدیت به شکل گزینه‌ای در بخش Prefernces نمایش داده می‌شود. البته فعال کردن ویژگی احتمالا سبب اختلال در باز کردن وب سایت‌ها می‌شود. به همین دلیل این ویژگی بطور معمول خاموش است و کاربر باید آن را روشن کند.

به‌روزرسانی مشکل گوشی‌های گوگل را حل می‌کند

پی سی ورلد| گوگل در واکنش به اعتراض کاربران به ذخیره نشدن عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی‌های پیکسل ۳، اعلام کرده که انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید مشکل مربوطه را حل خواهد کرد.

یک هفته پیش بود که برخی از دارندگان و صاحبان گوشی‌های پیکسل ۳ گوگل در فضای مجازی اعلام کردند که تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی ذخیره نمی‌شود.

صاحبان گوشی‌های پرچمدار پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال که به تازگی توسط شرکت گوگل توسعه داده و عرضه شده است، در برخی از شبکه‌های اجتماعی نظیر Reddit و همچنین بخش پشتیبانی گوگل شکایت خود را از عدم ذخیره‌سازی تصاویری که با دوربین گوشی خود گرفته‌اند، اعلام کرده‌ بودند.

 بر اساس اظهارات این کاربران معترض، مشکل مذکور تنها در صورتی برای گوشی‌های پیکسل پیش می‌آید که کاربران پس از گرفتن عکس موردنظر بلافاصله به یک برنامه دیگر سوئیچ کرده و بعد از آن نیز گوشی خود را قفل می‌کنند.

آنها در ادامه افزوده بودند که وقتی برای مشاهده تصاویر گرفته شده به گالری گوشی مراجعه می‌کنند، تصویر مربوطه دیده می‌شود ولی بلافاصله بعد از کلیک و لمس انگشت بر روی آن ناپدید شده و دیگر اثری از آثار آن در گوشی دیده نمی‌شود.

افزایش ۴۰۰درصدی تولید بدافزارهای سرقت ارز دیجیتال

آسین ایج| کاربران گوشی‌های آیفون این روزها باید بیش از گذشته نکات امنیتی را رعایت کنند. زیرا طراحی بدافزارهای خاص به منظور سرقت ارزهای دیجیتال از طریق این گوشی‌ها افزایش یافته است.

یافته‌های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد که طراحی و تولید بدافزارهای سرقت ارز دیجیتال که بطور ویژه برای آیفون عرضه می‌شوند در دسامبر سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

بخش عمده این حملات از طریق مرورگر سافاری و با تلاش برای آلوده کردن این مرورگر صورت می‌گیرد. یکی از مشهورترین بدافزارهایی که بدین منظور طراحی شده Coinhive نام دارد که از حدود یک سال قبل در فضای مجازی منتشر شده است.بررسی‌ها نشان می‌دهد بدافزار Coinhive در میان بدافزارهای سرقت ارزهای دیجیتال با ایجاد ۱۹ درصد آلودگی در رتبه اول است و پس از آن تروجان Dorkbot با ایجاد ۷ درصد آلودگی رتبه دوم را از آن خود کرده است. بدافزار اول بیشتر برای سرقت ارز دیجیتال Monero به کار می‌رود. رتبه سوم هم در این فهرست به بدافزار Cryptoloot اختصاص یافته است.

 

ارسال نظر