اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۷۳

جای نگرانی برای قطعی اینترنت  نیست

روابط  عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات با بیان اینکه امریکا رییس اینترنت نیست که اینترنت ایران را قطع کند، گفت: جای نگرانی برای قطع شدن اینترنت ایران نیست.

 محمدجواد آذری جهرمی صبح دیروز در تماس تلفنی در برنامه تلویزیونی درباره تحریم‌های اینترنتی امریکا علیه ایران و شایعه قطع اینترنت توضیح داد. وی گفت: دسترسی به اینترنت در دنیا رییس ندارد که بگوییم امریکا رییس اینترنت است و اینترنت ایران را قطع می‌کند. وزیر ارتباطات ادامه داد: اما در حوزه خدمات و سرویس‌ها، امریکا با تحریم برخی دسترسی‌ها به خدمات به کسب و کار جوانان ما لطمه زد و ممکن است این تحریم‌ها تشدید شود.جهرمی خاطرنشان کرد: جای نگرانی برای قطع شدن اینترنت ایران نیست.

مخالفت وزارت ارتباطات با طرح جدایی اینترنت ازدولت

مهر| پس از گذشت چند روز از مطرح شدن بررسی طرح جدایی گذرگاه بین‌الملل اینترنت از دولت و تحویل آن به سازمان پدافند غیرعامل در مجلس، معاون وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع، واکنش نشان داد. موضوع طرح جدایی گذرگاه بین‌الملل اینترنت از دولت و تحویل آن به نیروهای مسلح (سازمان پدافند غیرعامل) چند روزی است که در فضای مجازی منتشر شده است و گفته می‌شود که این موضوع به درخواست نصرالله پژمانفر در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح و به بررسی گذاشته شده است. این پیشنهاد مطابق با ماده ۱۲ طرح حمایت از پیام رسان‌های داخلی مطرح شده که درآن آمده است که مدیریت گذرگاه بین‌الملل اینترنت از مسوولیت شرکت ارتباطات زیرساخت جدا و در اختیار نیروهای مسلح و سازمان پدافند غیرعامل قرار گیرد. در این زمینه تاکنون وزارت ارتباطات، نظر رسمی خود را اعلام نکرده است. اما حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در صفحه توئیتر خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. وی نوشت: «در مورد طرح سلب اختیار گذرگاه اینترنت از دولت، وزارت ارتباطات در جلساتی، دلایل قانونی و فنی مخالفت خود را اعلام کرده است.» فتاحی افزود: «با احترام به شأن قانونگذاری مجلس، ما مجری قانون خواهیم بود. اما نباید در زمانیکه به دنبال رفع انحصار و تقویت اقتصاد مقاومتی هستیم، انحصار گرایی رخ دهد.»

وب‌سایت کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان هک شد

ورج| گروهی از هکرهای ناشناس به وب‌سایت کنفرانس جذب سرمایه‌گذاری که از امروز در پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود حمله کرده تا اعتراض خود را به مفقود و کشته شدن روزنامه‌نگار عربستانی نشان دهند. با توجه به مفقود شدن جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه و همچنین احتمال سر به نیست کردن آن از سوی حکومت سعودی، بسیاری از شرکت‌های مختلفی که قرار بود در کنفرانس سرمایه‌گذاری

 Future Investment Initiative Summit ریاض که از تاریخ ۲۳ اکتبر (اول آبان) سال جاری میلادی آغاز به‌کار کند شرکت کنند، اعلام کردند که به منظور اعتراض به جنایات آل سعود و مسائل به وجود آمده اخیر، این کنفرانس را تحریم می‌کنند. پیش از این نیز شرکت‌های بزرگ و بانک‌های بسیاری نظیر جی‌پی مورگان، فورد، اوبر، گوگل و غیره نیز به تحریم‌کنندگان این کنفرانس سرمایه‌گذاری پیوسته بودند تا عرصه را بر دولت عربستان سعودی تنگ کنند و اعتراض خود را به این موضوع نشان دهند. با حمله سایبری هکرها به وب‌سایت این کنفرانس، بجای نمایش محتوای عادی و متداول در سایت، یک تصویر از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و جمال خاشقجی نشان داده شده است تا دلیل و انگیزه اصلی خود را برای نفوذ به این وب سایت و حمله سایبری مذکور را بیان کنند.

سفر به سال 2050 با هدست واقعیت مجازی

سی ان بی‌سی| در سال ۲۰۵۰ هستید و ربات‌ها تمامی کارهایی که انسان‌ها انجام می‌دادند را در کنترل خود دارند، اما می‌توانید با بازگشت به چند دهه قبل روزهای کار فیزیکی انسان در ادارات را دوباره تجربه کنید.

Owlchemy Labs وابسته به گوگل یک بازی شبیه ساز رایانه‌ای طراحی کرده که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی اجرا می‌شود.

بازی یادشده The ۲۰۵۰ Archives نام دارد و به کاربرانی که در دنیای بسیار پیشرفته سی سال آینده زندگی می‌کنند، امکان می‌دهد تا به روزهایی که زندگی دشوارتر بود بازگردند و بین ۹ تا ۵ شغل را بر عهده بگیرند. در ابتدای این بازی کاربر با استفاده از فناوری واقعیت مجازی در دنیایی حضور می‌یابد که در آن ربات‌ها همه‌چیز را در کنترل خود دارند و فعالیت فیزیکی خاصی برای انجام دادن توسط انسان‌ها باقی نمانده است. Owlchemy Labs از هفت سال قبل تا به حال بازی‌های متعددی را عرضه کرده که در ابتدا برای رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه عرضه می‌شدند. اما در سال ۲۰۱۷ این شرکت توسط گوگل خریداری شد و به طراحی بازی‌های خلاقانه و هوشمندانه‌تر روی آورد. بازی یادشده که ۳۰ دلار قیمت دارد محبوبیت بالایی پیدا کرده و بر روی هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive، Oculus و Playstation VR قابل اجراست.

 

ارسال نظر