رویداد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۷۰

موتورسیکلتی که سکوی پرتاب و کنترل پهپاد است

نیواطلس| یک شرکت روسی موتورسیکلت کلاسیکی تولید کرده که دارای دو بدنه است و بدنه دوم آن به جای حمل مسافر برای پرتاب و کنترل پهپاد به کار می‌رود.

شرکت اورال می‌گوید می‌توان یک پهپاد را در درون محفظه این موتورسیکلت جای داد و با باز کردن این محفظه پهپاد را از آن خارج کرده و آماده پرواز کرد.

بر روی این موتورسیکلت یک دسته کنترل هم نصب شده که برای هدایت پهپاد در حین پرواز به کار می‌رود. قیمت این موتورسیکلت و پهپاد عرضه شده همراه با آن ۱۸ هزار دلار است و بنابراین محصول گران قیمتی برای خرید به شمار می‌رود.

این موتورسیکلت Ural Air نام دارد و دارای موتوری به ظرفیت ۷۴۹ سی سی است که از قدرت کافی برای حرکت در مسیرهای ناهموار و دشوار به منظور رسیدن به نقطه مورد نظر برای پرتاب پهپاد برخوردار است.

مخزن نگهداری پهپاد این موتورسیکلت به صورت ضدآب طراحی شده و یک پورت یو اس بی‌در این مخزن برای شارژ پهپاد در نظر گرفته شده است. قرار است تنها ۴۰ دستگاه از این موتورسیکلت خاص تولید شود که قیمت آن ۱۵۰۰ دلار خواهد بود.

تشخیص کیفیت خوراکی‌ها با ظرف غذای هوشمند

دیجیتال ترندز| با هوشمندشدن طیف گسترده‌ای از لوازم منزل، حالا نوبت به افزایش هوشمندی لوازمی رسیده که برای نگهداری و ذخیره‌سازی انواع اغذیه، میوه و سبزیجات به کار می‌روند.

سیلو نام ظرف غذایی است که هم می‌تواند عمر مواد غذایی که در داخلش نگهداری می‌شوند را افزایش دهد و هم می‌تواند به افراد در مورد زمان مناسب برای مصرف محتویات خود هشدار دهد تا فرد قبل از کاهش کیفیت آنها را مصرف کند. این ظرف غذا برای ذخیره‌سازی و نگهداری انواع مواد غذایی اعم از میوه‌ها، دانه‌های قهوه، ماهی خام، گوشت و غیره مناسب است و از فناوری خاصی به منظور محفوظ نگه داشتن مواد غذایی و جلوگیری از نفوذ هوای محیط بیرون بهره می‌گیرد. شرکت سازنده مدعی است این ظرف در مقایسه با ظرفهای مشابه می‌تواند برای زمانی دو تا پنج برابر طولانی‌تر انواع غذاها را سالم نگه دارد. ظرف سیلو با بلندگوهای هوشمند الکسا هم سازگاری دارد و لذا می‌توان با صدور فرامین صوتی از وضعیت غذای موجود در آن مطلع شد و اطلاعات لازم را در مورد کیفیت آن دریافت کرد. قیمت این ظرف که در جولای سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود ۱۷۵ دلار است.

تولید تراشه‌ای که گوشی‌های ارزان را قدرتمند می‌کند

دیجیتال ترندز| یکی از مشکلات خرید گوشی‌های ارزان قیمت توان سخت افزاری پایین آنهاست که اجرای برنامه‌ها و بازی‌های جدید را بر روی آنها ناممکن می‌کند. اما تراشه جدید کوالکوم این مشکل را حل می‌کند. کوالکوم تراشه جدیدی به نام اسنپ دراگون ۶۷۵ تولید کرده که از جمله تراشه‌های سری ۶۰۰ این شرکت است و برخی قابلیت‌های تراشه‌های قدرتمند کوالکوم را در خود جای داده است. یکی از قابلیت‌های این تراشه بهینه‌سازی اجرای بازی‌های ویدئویی است که موجب می‌شود کاربران حتی در صورت خرید گوشی‌های ارزان قیمت بتوانند بازی‌های جدید و سنگین را بر روی آنها اجرا کنند. کوالکوم می‌گوید در صورت استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۶۷۵ در تولید گوشی‌های ارزان قیمت مشکلات این گوشی‌ها در زمینه اجرای بازی‌های سنگین تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد. تراشه یادشده مجهز به یک پردازنده سیگنال‌های تصویری موسوم به Spectra ۲۵۰L است که از استفاده از حسگرهای حداکثر ۴۸ مگاپیکسلی بر روی دوربین‌ها، افزوده شدن حالت عکاسی از چهره یا portrait mode به گوشی و زوم اپتیکال ۵x پشتیبانی می‌کند و همین امر می‌تواند تولید دوربین‌های عکاسی قدرتمندتری را برای استفاده در گوشی‌های ارزان قیمت ممکن کند.

 

ارسال نظر