اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۷۲

یونسکو به دانشمندان جوان جایزه می‌دهد

ناسا| سازمان یونسکو هر سال با هدف تشویق دانشمندان جوان کشورهای در حال توسعه به تحقیق در خصوص ذخیره‌گاه‌های زیست کره جایزه‌ای را با عنوان دانشمند جوان انسان و کره مسکون (MAB) اعطاء می‌کند.

سازمان یونسکو هر سال با هدف تشویق دانشمندان جوان کشورهای در حال توسعه به تحقیق در خصوص مسائل مرتبط با ذخیره‌گاه‌های زیست کره و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات بین دانشمندان نسل جدید، جایزه‌ای را با عنوان دانشمند جوان انسان و کره مسکون (MAB) اعلام می‌کند.متقاضیان دریافت جایزه باید تا ۳۵ سال سن داشته باشند و پروژه‌های بین‌بخشی مرتبط با ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره را برای جایزه دانشمند جوان انسان و کره مسکون پیشنهاد دهند.این پروژه‌ها باید حداکثر تا مدت دو سال انجام شود. مبلغ این جایزه حدود ۵۰۰۰ دلار امریکا است. متقاضیان باید در پروژه‌های خود به این نکته توجه داشته باشند که اجرای برنامه انسان و کره مسکون یونسکو تا سال ۲۰۲۵ بر اساس برنامه اقدام لیما و استراتژی این برنامه در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار خواهد بود و همچنین چگونگی ارتباط پروژه با اقدامات پژوهشی لیما و اهداف توسعه پایدار را مشخص کنند.

یکی از موسسان مایکروسافت درگذشت

سی ان بی سی| پل آلن یکی از موسسان مایکروسافت در سن ۶۵ سالگی درگذشت و بیل گیتس جزو اولین افرادی بود که مرگ وی را تسلیت گفت. پل آلن که همراه بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ میلادی مایکروسافت را تاسیس کرد، درگذشت. آلن که از بیماری لنفوم غیر هوچکینی (non-Hodgkin lymphoma) رنج می‌برد، میلیارد‌ها دلار برای امور خیریه و هنر صرف کرده است.او ۸ سال پس از تاسیس مایکروسافت متوجه شد مبتلا به سرطان است. هرچند در این مرحله درمان او موفقیت آمیز بود اما مجبور شد از سمت خود در مایکروسافت کناره‌گیری کند.آلن در سال ۲۰۰۹ میلادی به بیماری لنفوم غیر هوچکینی مبتلا شد. خبر مرگ او در حالی منتشر شد که اوایل ماه جاری آلن در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد با سرطان بجنگد.بیل گیتس یکی از نخستین افرادی بود که درگذشت او را تسلیت گفت و در این باره افزود: بدون او رایانه‌های شخصی وجود نداشت.

کیف پولی که هرگز گم  نمی‌شود

نیواطلس|گم شدن کیف پول‌های جیبی با انبوهی از پول و مدارک یک نگرانی همیشگی است، اما «اکستر ۳» یک کیف پول جیبی هوشمند قابل ردگیری است که از امکانات منحصر به فرد دیگری هم برخوردار است.

 این کیف پول قادر به درک فرامین صوتی نیز هست و می‌تواند کارت‌های بانکی که در درونش قرار گرفته را نیز مدیریت کند.

این کیف پول توسط شرکت هلندی اکستر تولید شده و از فناوری RFID برای ارایه بسیاری از خدمات خود بهره می‌گیرد. جنس این کیف پول از چرم است و ضخامت آن به تنها ۰.۳۸ سانتیمتر می‌رسد. از کیف یادشده می‌توان برای نگهداری حداکثر ۱۲ کارت استفاده کرد که ۶ تای آنها بدون باز کردن کیف و با استفاده از سازوکاری در این کیف موسوم به سازوکار ماشه قابل استفاده  هستند.

سازوکار یادشده باعث می‌شود با لمس کیف پول، سر تمامی شش کارت موجود در این کیف از آن خارج شود تا فرد بتواند هر یک از آنها را به دلخواه خود بردارد و فعالیت مد نظرش را انجام دهد.یک کارت ردگیری جی پی اس ویژه هم در درون این کیف گنجانده شده که تنها یک سانتیمتر ضخامت دارد و انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک صفحه خورشیدی کوچک تامین می‌کند که پس از سه ساعت شارژ برای دو ماه استفاده کافی است. این فناوری یافتن کیف مذکور را در صورت گم شدن تسهیل می‌کند. علاوه بر این مشاهده موقعیت این کیف روی برنامه‌های نقشه موجود در هر گوشی نیز ممکن است. سازگاری با فناوری بلوتوث ۴.۲ اتصال بی سیم این کیف به گوشی هوشمند را از فاصله حداکثر ۶۰ متری ممکن کرده و اگر فاصله کیف و گوشی از این حد بیشتر شود، پیام هشدار برای کاربر ارسال می‌شود.

فروش اطلاعات ۳۵میلیون رای‌دهنده امریکایی در وب

آسوشیتدپرس| محققان امنیتی متوجه شده‌اند یک ماه قبل از انتخابات مجلس نمایندگان امریکا، اطلاعات ۳۵ میلیون رای‌دهنده برای فروش در وب تاریک عرضه شده است.محققان امنیتی اعلام کرده‌اند سوابق اطلاعات ۳۵ میلیون رای‌دهنده امریکایی یک ماه قبل از شروع انتخابات مجلس نمایندگان امریکا برای فروش در یک فروم آنلاین وب تاریک عرضه شده است. این اطلاعات مربوط به ۱۹ ایالت است.  وب تاریک (Dark Web) شبکه‌ای است که در دسترس عموم نیست و از آن برای مقاصد غیر قانونی استفاده می‌شود. به گفته آنان این عرضه به معنای افشای اطلاعات کاربران نیست. این سوابق احتمالا از شرکت‌هایی سرقت شده که اطلاعات رای‌دهندگان را برای استفاده از برنامه‌های انتخاباتی از ایالت‌ها می‌خرند. سیاست‌های هر ایالت درباره خریداران این سوابق متفاوت است. اطلاعات مذکور شامل شماره تماس، آدرس و گاهی اوقات تاریخچه رای دهی کاربر است. اما درکل استفاده تجاری و انتشار این اطلاعات ممنوع است.

 

ارسال نظر