اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۷۸۲

پیگیری وزیر برای ورود گوشی‌های تلفن همراه به بازار

مهر| وزیر ارتباطات گفت: در حال پیگیری برای ورود هرچه سریع‌تر گوشی‌های تلفن همراه به بازار کشور هستیم.  محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران   در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام ورود ۶۰۰هزار گوشی تلفن همراه به کشور گفت: مشکلاتی که از سمت دولت وجود داشت برطرف شده است اما واقعیت این است که مسائل حقوقی جایگاه ویژه‌ای دارند و باید چالش‌های مربوط به این مسائل مرتفع شوند. وزیر ارتباطات ادامه داد: با توجه به اینکه برخی شرکت‌های متخلف باعث بروز مشکلاتی در ورود گوشی‌های تلفن همراه شده بودند بنابراین در دستگاه قضایی پرونده آنها همچنان باز است و تا زمانی که این موضوع به نتیجه نرسد نمی‌توانیم اقلام را وارد کنیم. وی با بیان اینکه در حال پیگیری برای ورود هرچه سریع‌تر گوشی‌های تلفن همراه هستیم، اظهار کرد: ملاحظات قضایی تأثیر مهمی در این قضیه دارند البته از دادستان تقاضا کردم که این موضوع را هرچه زودتر پیگیری کند ولی نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای رفع مشکل اعلام کنیم.

رونمایی از ربات کمک به سالمندان در ایتالیا

ایسنا| مهندسان «کالج‌ترینیتی دوبلین» در کنفرانس «Maker Faire Rome ۲۰۱۸ » از یک ربات که برای کمک به سالمندان توسعه داده شده، رونمایی کردند.  کنفرانس «Maker Faire Rome ۲۰۱۸» بزرگ‌ترین کنفرانس سازندگان و مخترعان اروپا است که امسال از ۱۱ اکتبر در شهر رم، ایتالیا آغاز شده بود و روز گذشته پایان یافت. رباتی که مهندسان توسعه داده‌اند «استیو»  نام دارد و برای تسهیل انجام امور و کمک به سالمندان و افراد ناتوان طراحی و ساخته شده است.  «استیو» یک ربات دوستانه با ویژگی‌های انسانی است. او به‌طور مستقل برخی از امور را انجام می‌دهد و برخی امور دیگر را نیز تحت کنترل انسان انجام می‌دهد. برخی از اولین وظایف «استیو» عبارتند از انجام کارهای معمول خانه‌های سالمندان و مراقبت ویژه از سالمندان است. دکتر «کانر مک گین»    سرپرست این پروژه گفت: خانه‌های سالمندان با چالش‌های قابل ملاحظه‌ای مواجه هستند، مخصوصا در طول شب که تعداد پرستاران کم است. این ربات می‌تواند چندین وظیفه معمولی را انجام دهد که این عمل باعث بهبود کارایی و کاهش قابل ملاحظه فشار وارده بر کاربران می‌شود. ربات مذکور دارای ۲ دست است و با تکان دادن سر می‌تواند با افرادی که در اطرافش هستند، ارتباط برقرار کند.

مدل‌سازی رایانه‌ای  رشد آلزایمر در مغز

گیزمگ| پژوهشگران دانشگاه استنفورد  موفق شدند با ابداع یک مدل رایانه‌ای، رشد بیماری آلزایمر را در مغز نشان دهند.  این مدل رایانه‌ای می‌تواند چگونگی ارتباط پروتئین‌های سمی را با گسترش چندین بیماری نورودژنراتیو  (NDD) در مغز تشخیص دهد. بیماری نورودژنراتیو، طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها هستند که نورون‌های مغز را درگیر کرده و به تدریج باعث از بین رفتن آنها می‌شوند. این مدل، علاوه بر ارایه یک ابزار تشخیصی برای شناسایی بیماری در مراحل ابتدایی، می‌تواند به پژوهشگران در تشخیص بهتر کارآیی درمان‌های جدید کمک کند. تمرکز ابتدایی این مدل، در ابتدا بر سه بیماری اصلی نورودژنراتیو یعنی آلزایمر، پارکینسون و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک  (ALS) است. در این آزمایش، ابتدا پروتئین‌های خاص خطرناک که با رشد هر بیماری در ارتباط هستند، با بررسی مغز چند بیمار شناسایی شدند. سپس، یک مدل رایانه‌ای با ترکیب دانش مربوط به تفاوت عبور سیگنال‌ها در مغز ابداع شد.  الن کول، از نویسندگان این پژوهش گفت: کار مدل رایانه‌ای ما، اتصال نقاط میان داده‌های ثابت برای نشان دادن پیشرفت بیماری با ارایه جزئیات بی‌سابقه است. این گروه پژوهشی برای بررسی بیماری آلزایمر، دو شبیه‌سازی جداگانه برای مدل‌سازی رشد پروتئین‌های تاو  و آمیلوئید بتا    طراحی کردند. با قرار گرفتن پروتئین‌های سمی در ناحیه خاصی از مغز، مدل رایانه‌ای توانست رشد بیماری را به صورت موثر شبیه‌سازی کند و الگوهای مرتبط با رشد بیماری را به دقت ارایه دهد.

اضافه شدن قابلیت لغو ارسال پیام به فیس‌بوک مسنجر

فون‌آرنا| فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد قابلیت لغو ارسال و حذف پیام‌های ارسال شده را به اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر اضافه کند. با توجه به آنکه بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان این روزها با یکدیگر در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برند و هرازگاهی قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم‌های مورد استفاده خود می‌افزایند، حالا فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که ویژگی حذف و لغو ارسال پیام‌های فرستاده شده را به پیام‌رسان فیس بوک مسنجر خود اضافه خواهد کرد تا بدین وسیله به کاربرانش اجازه دهد بدون نگرانی از اینکه در ارسال یک پیام اشتباهی مرتکب شده‌اند و یا برای فرد و گروهی اشتباهی آن را ارسال کرده‌اند، بتوانند هر زمانی پس از فرستاده شدن آن را پاک کنند تا دیگر مخاطبان آن را نتوانند مشاهده کنند. کاربران فیس‌بوک مسنجر قادر خواهند بود پس از اعلام رسمی این غول تکنولوژی، نسخه به روزرسانی‌شده این اپلیکیشن را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین گوگل پلی استور و اپ استور اپل دریافت و دانلود کنند تا بتوانند از قابلیت مذکور بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر