اتصال گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق به فیبرنوری

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۷۷۹
اتصال گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق به فیبرنوری

 روابط عمومی زیر ساخت|مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اتصال گذرگاه‌های مرزی ایران با عراق به شبکه فیبرنوری خبر داد و گفت: تعرفه رومینگ ایران در عراق در ایام اربعین امسال، نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه تمهیدات ارتباطی لازم توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارایه تسهیلات به زوار گرامی اربعین حسینی فراهم شده است، اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی برای فراهم کردن تسهیلات به زوار حسینی، تمامی امکانات ارتباطی و فنی خود را درجهت افزایش کیفیت برقراری ارتباط به کار گرفته است. وی افزود: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین حسینی و لزوم ارایه تسهیلات با کیفیت به زوار، تلاش‎های زیادی برای پوشش ارتباطی و اینترنتی زائران انجام شده است و بر همین اساس این شرکت ظرفیت مدارات بین‌المللی خود را افزایش داده و برای ارایه خدمات مکالمات بین‌الملل وارده از طریق شبکه IP در حال فراهم آوردن بستر زیرساختی برای اپراتورهای ارتباطی ذیربط به مدت ۱۰ روز (فاصله یک هفته قبل و سه روز بعد از اربعین حسینی) هستیم تا مشکلی در برقراری ارتباط نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه فیبر نوری ایلام به مرز مهران و تکمیل آن تا پایان مهرماه، افزایش دو برابری لیـنک‌های ارتباطی، تقـویت مسـیرهای مرزی در داخل کـشور، افزایـش ظـرفیت سیگـنالینگ بین الملل، بهینه سازی مسیرهای ارتباطی و کنترل ۲۴ ساعته بر کیفیت شبکه از جمله اقدامات این شرکت است.

عباسی شاهکوه تاکیدکرد: با برنامه‌ریزی‌های لازم و دقیق برای تامین ارتباطات و زیرساخت‌های مخابراتی درجهت ارایه خدمات با کیفیت و مناسب، کلیه گذرگاه‌های ارتباطی در مرزها از طریق فیبرنوری به کشور عراق متصل شده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی گفت: از دیگر تسهیلات درنظرگرفته شده این شرکت، ارایه سرویس MPLS برای اپراتورهای تلفن همراه با ٧٥ درصد تخفیف برای تسهیل در رومینگ و نیز اعمال تعرفه‌های سابق به مقصد عراق با وجود افزایش نرخ ارز، از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان خواهد بود.

 

 

ارسال نظر