رویداد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۳۳

حذف هوشمندانه محتوای توهین‌آمیز اینستاگرام

ورج|  اینستاگرام به‌ تازگی اعلام کرده که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌خواهد محتوای خشونت آمیز و توهین آمیز را از تصاویر و نظرات کاربران حذف کند.

با توجه به محبوبیت گسترده اینستاگرام و استقبال کاربران از این شبکه اجتماعی، گاهی خیل عظیمی از منتقدان و کارشناسان از رشد صعودی و مخرب محتوای توهین‌آمیز در تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده و همچنین نظرات و کامنت‌های مخاطبان در فضای مجازی به گوش می‌رسد که همگی موجب شده است اینستاگرام به فکر یک چاره بیفتد.

این شبکه اجتماعی به منظور جلوگیری از انتشار محتوای خشونت‌آمیز و توهین‌آمیز در پلت‌فرم خود، حالا اعلام کرده است که از فناوری‌های نوین همچون یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بهره برده است تا بتواند به‌صورت کاملا خودکار و هوشمندانه تمامی تصاویر و نظراتی را که دارای محتوای نامناسب و خلاف قوانین و مقررات اینستاگرام است، تشخیص داده و در صورت لزوم آنها را حذف کند.

فیس‌بوک، شرکت مادر اینستاگرام، نیز در ماه اخیر اعلام کرده بود که اقدامات جدی و تصمیماتی را درباره مبارزه با محتوای نامناسب و توهین‌آمیز اتخاذ کرده است و حالا به نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز به پیروی از فیس‌بوک، قصد چنین اقدام مشابهی را دارد.

 

پیش‌بینی تقاضای بالای چینی‌ها از آیفون ارزان‌قیمت

پی‌سی‌ورلد | تحلیلگر ارشد محصولات اپل برآورد کرد که گوشی ارزان‌قیمت و مقرون به صرفه آیفون ایکس‌آر نسبت به آیفون ۸ فروش بسیار بهتری خواهد داشت.

مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد محصولات اپل – که همواره در خصوص میزان فروش و قابلیت‌های احتمالی محصولات جدید اپل به خصوص گوشی‌های آیفون پیش‌بینی می‌کند، حالا به تازگی اعلام کرده است که نسخه ارزان قیمت و مقرون بصرفه گوشی آیفون ایکس آر در مقایسه با پرچمدار قبلی اپل، یعنی آیفون ۸، فروش بسیار بهتری را در کشور چین تجربه خواهد کرد.

با توجه به آنکه قبلا پیش‌بینی می‌شد گوشی‌های آیفون ۸ با فروش بهتری در مقایسه با سایر پرچمداران و محصولات جدید اپل مواجه شوند، حالا به نظر می‌رسد که کاربران چینی برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت، می‌خواهند از گوشی جدید آیفون ایکس‌آر استقبال بیشتری کنند و گفته می‌شود منتظر عرضه آن در تاریخ ۲۶ اکتبر هستند.

البته این در حالی است که بسیاری دیگر از تحلیلگران و کارشناسان بازار محصولات فناوری و موبایل بر این باورند که هنوز برای اظهارنظر درباره میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس و همچنین نسخه ارزان قیمت آن یعنی آیفون ایکس آر بسیار زود است و نمی‌توان بطور قطع از میزان تقاضای بازارهای مختلف و کشورهای مختلف جهان سخن گفت.

امکان حذف فایل‌ها و تصاویر با به‌روزرسانی ویندوز 10

افتا|  مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از وجود باگ بحرانی در بروزرسانی ویندوز ۱۰ خبر داد که این حفره امنیتی باعث حذف فایل‌های کاربران می‌شود.

 آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ در هفته جاری منتشر شد. این بروزرسانی با مشکلاتی همراه بود که پس از گزارش این مشکلات، ارایه بروزرسانی متوقف شد. کاربران گزارش کردند که با نصب بروزرسانی فایل‌های آنها از جمله تصاویر، اسناد و پوشه‌ها حذف شده است.

بروزرسانی ۱۰۸۹ ویندوز ۱۰ مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته است که از جمله آن می‌توان به استفاده نادرست از پردازنده در Task Manger و درایورهای صوتی نامناسب اشاره کرد.

حذف فایل‌های کاربران مشکل نگران‌کننده‌ای است. یکی از کاربران در فروم Microsoft Support گفته است حدود ۲۲۰ گیگ از فایل‌های وی حذف شده است و برنامه‌های بازیابی فایل‌ها نیز توانسته‌اند تنها بخشی از فایل‌ها را بازیابی کنند.

بنابراین، مایکروسافت فعلا اعلام کرده است که کاربران بروزرسانی را نصب نکنند، حتی اگر آن‌ را بارگیری کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که این مشکل در میزبانی آنلاین فایل و سرویس هماهنگی دستگاه با OneDrive مرتبط است. گفته می‌شود این باگ در فازهای اولیه آزمایش وجود داشته و نادیده گرفته شده است. دلیل اصلی وجود باگ هنوز تعیین نشده است.

 

 

ارسال نظر