اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۴۵۳

اقدام جدید اینستاگرام برای جلوگیری از زورگویی

انگجت| اینستاگرام قصد دارد با کمک ماشین یادگیری از زورگویی در این پلتفرم جلوگیری کند. الگوریتم‌های مخصوص، عکس‌ها و کپشن‌های زورگویانه را رصد می‌کنند.اینستاگرام قصد دارد با زورگویی در این پلتفرم مقابله کند.

این شبکه اجتماعی روز گذشته از ابزارهای ماشین یادگیری جدیدی رونمایی کرده که می‌توانند بطور فعال عکس‌ها و کپسن‌های خشونت آمیز و زورگویانه رصد کنند. این قابلیت در هفته‌های آتی به اپلیکیشن افزوده می‌شود. در حال حاضر اینستاگرام از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن کامنت‌های خلاف راهنمای خود استفاده می‌کند. اما این اقدام یک گام فراتر است. الگوریتم مذکور تصاویر و کپشن‌ها را بررسی می‌کند تا نمونه‌هایی را که حاوی زورگویی است، رصد کند. به عنوان مثال اگر تصویری از ظاهر یک فرد انتقاد کند یا تهدیدی برای سلامت فردی باشد، الگوریتم آنها را ردیابی می‌کند.  تصویر پس از علامتگذاری برای ممیز انسانی اینستاگرام ارسال می‌شود تا بررسی‌های بیشتری انجام شود.  آدام موسری مدیر ارشد اجرایی اینستاگرام در یک پست وبلاگی نوشت: این تغییر به ما کمک می‌کند زورگویی را شناسایی و حذف کنیم.

انصراف گوگل

از همکاری با پنتاگون

بلومبرگ| گوگل از این پس اعلام کرده است که از همکاری با پروژه وزارت دفاع امریکا برای سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری کناره‌گیری کرده است. گوگل به‌تازگی و رسما اعلام کرده است که قصد دارد از پروژه همکاری با پنتاگون امریکا به‌منظور توسعه خدمات پردازش ابری که به ارزش ۱۰ میلیارد دلار بوده است، کناره‌گیری کند.این شرکت علت چنین اقدامی را تناقض اهداف پروژه مذکور با ارزش‌های گوگل معرفی و اعلام کرده است. این پروژه که با هدف تسریع تبادلات داده و اطلاعات میان وزارت دفاع ایالات متحده امریکا و افسران نظامی صورت طراحی شده بود، حالا به نظر می‌رسد که با کناره‌گیری گوگل این همکاری نیز به کلی لغو خواهد شد. حالا با این اقدام گوگل، معلوم نیست که کدام شرکت تکنولوژی در رقابت توسعه فناوری تبادلات سریع داده مبتنی بر پردازش ابری برنده خواهد شد و کدام شرکت بالاخره وارد همکاری با وزارت دفاع امریکا می‌شود.

تاشو بودن نمایشگر گوشی کافی نیست

فون آرنا|تحقیقات نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند تاشو باید قابلیت‌های دیگری جز صفحه نمایش انعطاف‌پذیر داشته باشند تا نظر کاربران را به سمت‌وسوی خود جذب کنند.

حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعظاف‌پذیر خبر داده‌اند.

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی‌تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.تحقیقات صورت‌پذیرفته از سوی موسسه مشاوره زنجیره تامین نمایشگر حاکی است که شرکت‌های سازنده گوشی‌های تاشو باید علاوه بر قابلیت منعطف بودن صفحه نمایش، امکانات دیگری را به آن بیفزایند تا بتواند بازارهای جهانی موبایل را از حالت رکود درآورده و جذابیت‌های بخصوصی را در آن ایجاد کند. پژوهشگران فعال در این موسسه همچنین برآورد و اعلام کرده‌اند که ۳.۱ میلیون دستگاه گوشی تاشو در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به فروش خواهد رسید که انتظار می‌رود میزان فروش آن تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳۳ میلیون دستگاه برسد و ۸.۹ میلیارد دلار برای شرکت‌های سازنده این نوع از گوشی‌ها درآمدزایی کند.

دوربین گوشی‌های گوگل از آیفون بهتر است

فون آرنا| گوگل پس از رونمایی رسمی از گوشی‌های جدید و پرچمدارش، مدعی شده است که کیفیت دوربین و تصاویر پیکسل ۳ از آیفون ۱۰ اس اپل بهتر است.

روز گذشته بود که گوگل به عنوان شرکت سازنده و توسعه‌دهنده گوشی‌های پیکسل از جدیدترین محصولات و سرویس‌های خود رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد بدون شک، معرفی جدیدترین سری از گوشی‌های گوگل یعنی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال بود که بسیاری از طرفداران و علاقه‌مندان از مدت‌ها پیش در انتظار رونمایی و عرضه آن بودند.حالا به‌تازگی گوگل مدعی شده است که پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال کیفیت دوربین و تصاویر بسیار بهتری نسبت به گوشی جدید و پرچمدار اپل یعنی آیفون ۱۰ اس دارد و این امر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پررنگ‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.این شرکت همچنین مدعی شده است که دوربین عکاسی و فیلم‌برداری گوشی جدیدش بهترین دوربین به‌کار رفته در موبایل‌های جهان محسوب می‌شود. دوربین اصلی هردوی این گوشی‌ها ۱۲ مگاپیکسل است و کاربران قادر خواهند بود تصاویر موردنظر خود را با بهره‌گیری از دوربین قدرتمند گوشی‌های جدید پیکسل بگیرند و از کیفیت بالای آن لذت ببرند.

 

 

ارسال نظر