۱۰۰ هزار گوشی در حال ترخیص از گمرک

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۳۶۱
۱۰۰ هزار گوشی در حال ترخیص از گمرک

روابط عمومی گمرگ | مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور گفت: 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند. بیشتر موبایل‌های وارداتی از گمرک ترخیص شده است و حدود ۱۰۰ هزار گوشی در حال ترخیص از گمرک است.

علی معقولی اظهارداشت: اکنون حدود 100 هزار گوشی تلفن همراه در گمرک باقی مانده که آن نیز در حال ترخیص است.

وی گفت: بیشتر گوشی تلفن‌های همراه وارداتی به دلیل قیمت گذاری در انبارها مانده‌اند.

معقولی افزود: گفته می‌شود 200 کانتینر تجهیزات رایانه‌ای به دلیل اختلاف ارزش گذاری در گمرک مانده، اما چند برابر این میزان در این مدت از گمرک خارج شده است.  وی گفت: از 22 فروردین امسال دولت مصوب کرد، ثبت سفارش فقط از طریق بانکی انجام شود و همه کالاهای وارداتی پیش از این تاریخ، اجازه ترخیص داشتند.

معقولی درباره ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی در گمرک افزود: پیش از اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، واردکنندگان خواهان ارزش گذاری کمتر کالا در گمرک بودند اما پس از آن با درخواست‌های مکرر افزایش قیمت‌گذاری کالاها روبرو شدیم.

وی گفت: در گمرک ارزش گذاری واقعی انجام می‌شود و کالایی به دلیل ارزش گذاری در گمرک متوقف نشده است چرا که صاحب کالا می‌تواند کالا را از گمرک ترخیص و بعدا به پرونده اختلاف در ارزش گذاری رسیدگی شود .

معقولی اضافه کرد: روزانه بیش از 4 هزار اظهار در گمرک داریم و فقط 2 درصد توقیف کالا در گمرک بیش از معمول است.  مدیرکل مرکز واردات گمرک گفت: بیشتر کالاهایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده و در گمرک توقیف‌اند به دلیل نگرفتن کد رهگیری و مساله‌ای بین وارد کننده و بانک‌ها است.

 

 

ارسال نظر