اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۸۵

شیوه جدید سرقت اطلاعات از دستگاه‌های خودپرداز

ایسنا| در نوع جدید حمله به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) مهاجم یک حفره کوچک در آن ایجاد و داده‌های مشتریان را به‌صورت مستقیم از کارت‌خوان داخل ATM استخراج می‌کند. مهاجمان از آهنربا و دستگاه‌های پزشکی از جمله دستگاه آندوسکوپ که در صنعت پزشکی برای مشاهده اجزا بدن انسان استفاده می‌شود، برای این کار استفاده می‌کنند.

اگر ایجاد حفره و استفاده از کارتخوان داخل ATM با موفقیت انجام شود، کار مهاجم به پایان می‌رسد، در غیر این صورت، وی با قرار دادن یک دوربین پنهان در مقابل یا بالای صفحه کلید، PIN‌های وارد شده افراد را ثبت می‌کند.

بر اساس اطلاعات سایت افتا، کارشناسان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات تاکید می‌کنند، درصورتی که با دستگاه ATM با ظاهر غیرعادی مواجه شدید، به دستگاه دیگری مراجعه کنید و مراتب را به بانک صاحب آن ATM اطلاع دهید.

ابداع جوهر رسانا برای مدارهای الکترونیکی

یک پژوهشگر امریکایی، نوعی جوهر ابداع کرده که قابلیت رسانایی دارد و می‌تواند در مدارهای الکترونیکی به کار رود.

فرمول جوهر رسانا برای به کار رفتن در مدارهای الکترونیکی کم‌هزینه، باید طوری تنظیم شود که با روش‌های گوناگون الگوسازی سازگار باشد. روش‌های ریزساختی، الگویی از مواد با وضوح بالا ارایه می‌دهند اما این روش‌ها اغلب، با پردازش چندمرحله‌ای و پیچیده‌ای همراه هستند و هزینه بالایی به همراه دارند.

پژوهشگران بسیاری، فناوری‌های نوشتار مستقیم را ارایه داده‌اند که موجب شکل‌گیری منابع الهام مهمی شده است.پژوهشی که در سال 2011 انجام شد، روش استفاده از یک خودکار دارای جوهر نقره رسانا را ارایه داد که راه‌حل کم‌هزینه‌ای برای هنر الکترونیکی فراهم می‌کند.پروفسور «یوری گوگوتسی» (Yury Gogotsi)، استاد شیمی مواد «دانشگاه درکسل» (Drexel University) امریکا، با الهام از این پژوهش، نوعی جوهر از جنس کاربید تیتانیوم ابداع کرده است که می‌توان آن را مستقیما در خودکار به کار برد. این جوهر در ابزار بسیاری از جمله ابرخازن الکتروشیمیایی و صفحه‌های الکترومغناطیسی، قابل استفاده است.

جوهر کاربید تیتانیوم، برخلاف جوهرهای مبتنی بر ذره که باید مراحل اضافه‌ای برای افزایش قابلیت رسانایی و جامد شدن بگذرانند، در دمای اتاق خشک می‌شود و به قابلیت رسانایی بالا می‌رسد.این جوهر برای استفاده در مدارهای الکتریکی یا ابزار ذخیره انرژی، مناسب است. پژوهشگران پیش‌بینی می‌کنند که نتایج این پروژه، روش‌های جدیدی برای ابزار ذخیره انرژی قابل چاپ خواهد داشت.

اپلیکیشن ارز دیجیتالی رکورد بیشترین دانلود را شکست

بیت کوین نیوز| با توجه به استقبال بی‌نظیر از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده، در هفته اخیر اپلیکیشن صرافی ارزهای دیجیتالی کوین بیس، جایگاه نخست بیشترین تعداد دانلود در فروشگاه اپ‌استور را به خود اختصاص داد.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

با گسترش روزافزون محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان، صرافی و مراکز بزرگی در زمینه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها کوین بیس است.

حالا به تازگی بر اساس آمار و گزارش‌های به دست آمده، اپلیکیشن کوین بیس در هفته گذشته به پردانلودترین برنامه در فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ‌استور اپل تبدیل شده است و برای نخستین بار رکورد بی‌سابقه‌ای را برای یک اپلیکیشن ویژه ارزهای دیجیتالی رمزپایه به ثبت رسانیده است.

بیت‌کوین که یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود، با رشد تقاضا و استقبال کاربران و مشتریان ارزش بیشتری پیدا می‌کند و همین امر هم باعث شده است اپلیکیشن CoinBase که متعلق به این صرافی بزرگ امریکایی است، در صدر پرطرفدارترین و بیشترین دانلود برنامه‌های موجود در اپ استور اپل قرار بگیرد.

بر اساس برآورد برایان آرمسترانگ - مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتالی کوین بیس - و همچنین پیش‌بینی سایر تحلیلگران بازار، تعداد مشتریان ارزهای رمزپایه مجازی تا پنج سال آینده به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

بنابر همین گزارش‌ها می‌توان دریافت که اپلیکیشن‌های مربوط به استخراج و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتالی نیز به همین نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. پس دیگر دور از انتظار نیست که اپلیکیشن‌های این حوزه به پردانلودترین برنامه‌های موجود در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین تبدیل شوند.

 

ارسال نظر