هیچ توافق پشت پرده‌ای با تلگرام نداریم

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۸۴
هیچ توافق پشت پرده‌ای با تلگرام نداریم

فارس| معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که پس از یک بار مذاکره دولت با تلگرام برخی همچنان معتقدند دولت توافق پشت پرده با تلگرام دارد، گفت: وزارت ارتباطات در یک دوره‌ با اجازه مراجع ذی‌صلاح با تلگرام مذاکره کرد که نتیجه نداشت و دیگر مذاکره‌ نکرد.

وی تاکید کرد: هر سرویسی که آورده اقتصادی دارد و بخش وسیعی از مردم از آن استفاده می‌کنند باید در چارچوبی قرار گیرد و در همه دنیا نیز سرویس‌هایی که در حوزه فضای مجازی به صورت گسترده فعالیت می‌کنند با حاکمیت تعاملاتی دارند که منطقی بود برای یک اپلیکیشن با ۴۰ میلیون کاربر نیاز بود نیز مذاکرات معاملاتی انجام شود.

فتاحی تاکید کرد: این مذاکرات با اجازه شورای عالی فضای مجازی و دادستانی وقت انجام شد که مذاکرات به نتیجه نرسد و گزارش آن ارایه شد که این موضوع مربوط به یک بیش از یک سال

قبل است.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه اخیراً مجلس موضوع تحقیق و تفحص از مذاکرات وزارت ارتباطات با تلگرام را بار دیگر در دستور کار قرار داده است آیا پس از مذاکره یک سال پیش مذاکره جدیدی انجام شده است؟ گفت: پس از آن دوره مذاکره هیچ مذاکره دیگری نبوده است که آن هم با اجازه مراجع ذیصلاح بوده است. اکنون برخی نمایندگان مجلس تلاش دارند القا کنند که وزارت ارتباطات در این مذاکرات خودسرانه حضور پیدا کرده در حالیکه که اتفاقا در جلسه شورای عالی فضای مجازی که این وظیفه به وزارت ارتباطات موکول شد نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش از این وزرای وقت اعلام می‌کردند برای ارتباط با تلگرام به آنها ایمیل زده‌ایم، مذاکره‌ای که درباره آن صحبت می‌کنید از چه طریقی انجام شده است، گفت: مذاکرات حضوری نیز بوده است.

فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا پس از فیلتر تلگرام در ایران، تلگرام مذاکره‌ای با ایران داشته است یا ایران مذاکره‌ای با تلگرام انجام داده است، گفت: خیر، هیچ مذاکره‌ای بین وزارت ارتباطات و تلگرام اتفاق نیفتاد، از سمت وزارت ارتباطات هیچ درخواستی نبوده و تلگرام نیز درخواستی برای مذاکره نداشت.

گفتنی است چندی پیش خبری مبنی بر مذاکره با تلگرام از سوی برخی سایت های خبری منتشر شد ،‌حتی برخی نمایندگان مجلس  در خصوص این خبر از وزیر ارتباطات توضیح خواستند که وزیر ارتباطات هرگونه مذاکره مخفی و پنهانی با تلگرام را تکذیب و اعلام کرد برنامه ای برای مذاکره جدید با تلگرام نداریم .

 

 

ارسال نظر