اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۸۵

سمعکی که توسط کاربر تنظیم می‌شود

انگجت| “سازمان غذا و دارو امریکا “ برای اولین بار یک سمعک را به تایید رساند که می‌تواند توسط خود کاربر تنظیم شود.

 “سازمان غذا و دارو امریکا “ برای اولین بار یک سمعک را به تایید رساند که می‌تواند توسط کاربر برنامه‌ریزی شده، تنظیم و یا کنترل شود.

تولید کننده این سمعک شرکت “بوز “ است و کاربران آن می‌توانند تنظیمات سمعک را در زمان واقعی و از طریق یک اپلیکیشن موبایل انجام دهند. “مالوینا ایدلمن “ مدیر بخش چشم و گوش سازمان غذا و دارو امریکا اظهار کرد، از دست دادن شنوایی مساله‌ای مهم در حوزه سلامت عمومی به خصوص در میان افراد مسن است.

سازمان غذا و دارو امریکا متعهد است که افراد کم شنوا خود بطور مستقیم در مراقبت از سلامتی خود دخیل باشند.این سمعک جدید سال گذشته تاییدیه قانونی خود را گرفت و به بزرگسالانی که کم‌شنوا هستند، این امکان را فراهم می‌سازد که بدون مراجعه به پزشک، شنوایی خود را به حد مطلوبی برسانند.

گزارش‌های سازمان غذا و دارو امریکا حاکی از آن است که حدود ۳۷.۵ میلیون بزرگسال کم شنوا هستند و مشکل شنوایی آنها از کم آغاز شده و به ناشنوایی ختم می‌شود.تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها سمعک‌هایی را تولید کرده‌اند که به تایید سازمان غذا و دارو نرسیده‌ است.شرکت‌هایی نیز هدفون‌های بی‌سیم توسعه داده‌اند که می‌توانند میزان صدا را کم و زیاد کنند.

بازگشت «ملکه الیزابت اول » به زندگی

دیلی‌میل| یک هنرمند انگلیسی موفق شده سر ملکه الیزابت اول را طوری بازسازی کند که شبیه به سر واقعی به نظر برسد.

این اثر جدید موسوم به “نقاب جوانی “، ابداع یک هنرمند انگلیسی به نام “مت کالینشاو “ (Mat Collinshaw) است. کالینشاو، سر الیزابت، ملکه خاندان تئودور را طوری ساخته است که می‌تواند با چشمانش، افراد حاضر در اتاق را دنبال کند، پلک بزند و دهان خود را باز و بسته کند.

ماسک جوانی، اکنون در خانه ملکه الیزابت در گرینویچ قرار دارد و مسوولیت نگهداری آن به عهده “موزه سلطنتی گرینویچ “ است. این ماسک، روی دیواری از جنس آینه نصب شده و درست مقابل “پرتره آرمادا “ (Armada Portrait) – مشهورترین تصویر نقاشی شده از ملکه الیزابت اول- قرار گرفته است. کالینشاو گفت: قرار گرفتن سر روی آینه، به آن ظاهری شناور داده است. دیدن این ماسک که از مواد متعلق به قرن 21 ساخته شده، در اتاق ملکه خوشحالم می‌کند.

کالینشاو پس از دیدن چهره ملکه در پرتره آرماندا، تصمیم گرفت این سر مصنوعی الکترونیکی را بسازد. وی در ساخت این ماسک، از تصورات تاریخی، اسکن‌های دیجیتالی و قالب مجسمه ملکه الیزابت استفاده کرده است تا یک چهره شبه واقعی ارایه دهد. کالینشاو، جزئی‌ترین موارد حتی چشمان قهوه‌ای رنگ و دندان‌ها را نیز مورد بررسی قرار داده است.

تنها در صورتی که کاربران از پهلو به این سر نگاه کنند، می‌توانند تجهیزات الکترونیکی و سیم‌های به کار رفته در آن را ببینند. در وب‌سایت “موزه سلطنتی گرینویچ “ آمده است: این چهره، مانند پرتره، کامل نیست اما در عوض، بسیار فریبنده است. رویکرد روش‌شناسانه و پژوهش‌های متمرکز کالینشاو، یک اثر هنری تاریخی را در بافتی مدرن نشان می‌دهند. این اثر، هم یک تصویر واقعی و هم یک تصویر تخیلی از ملکه الیزابت ارایه می‌دهد.

کنترل« فیس بوک » با دستورات صوتی

دیجیتال ترندز| فیس بوک هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که تلاش می‌کنند کنترل و مدیریت نرم افزارهای خود را با فرامین صوتی ممکن کنند.

این شرکت می‌گوید در تلاش برای ارتقای پیام رسان اختصاصی خود است و جذاب‌ترین ویژگی نسخه به روزشده آن امکان مدیریت فیس بوک مسنجر با فرامین صوتی است.

بررسی نسخه‌ای از این پیام رسان که با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد، نشان می‌دهد با فشردن دکمه‌ای که با علامت M مشخص شده می‌توان بخش‌های مختلف پیام رسان مذکور را با صدا کنترل کرد.

البته هنوز جزئیات مربوط به نحوه کنترل صوتی این پیام رسان اعلام نشده، اما استفاده از خدمات یادشده کاربرد پیام رسان مذکور به خصوص در شرایط دشوار مانند رانندگی را تسهیل می‌کند. به عنوان مثال فرد از این طریق می‌تواند در حین رانندگی و بدون به خطر افتادن جان خود و سایر سرنشینان پیامی را به صورت صوتی آماده کرده و با انتشار یک دستور صوتی ارسال کند.

علاوه بر این، این خدمات به افراد معلول و ناتوان جسمی هم کمک می‌کند راحت‌تر از پیام رسان فیس بوک استفاده کنند. گفته می‌شود ارتقای خدمات ترجمه پیام‌های مختلف از زبانی به زبان دیگر هم در این مجموعه پیش بینی شده است.

فیس بوک آزمایش این نسخه جدید از پیام رسان خود را تایید کرده اما زمان مشخصی برای عرضه آن اعلام نکرده و مشخص نکرده که چه تعداد از قابلیت‌های پیام رسان فیس بوک به صورت صوتی در دسترس خواهد بود.

 

ارسال نظر