اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۹۸

انگشت رباتیک اکسسوری جدید موبایل شد

دیلی میل| یک دانشجوی مقطع دکتری اکسسوری موبایل به شکل یک انگشت واقعی ساخته که با بالا و پایین پریدن نوتیفیکیشن را به کاربر اعلام می‌کند. همچنین به عنوان دسته کنترل بازی رایانه‌ای به کار می‌رود.

مارک تیسر دانشجوی دکترای دانشگاه پاریس اسکالی در فرانسه یک انگشت رباتیک به نام MoboLimb ساخته است. این انگشت رباتیک در حقیقت یک اکسسوری موبایل است که به وسیله یو اس بی به دستگاه متصل می‌شود.

این گجت به عنوان یک انگشت کمکی کار می‌کند که می‌تواند موبایل را نگه دارد. همچنین MoboLimb می‌تواند موبایل کاربر را از یک دستگاه سرد و بی روح به یک دوست تبدیل کند که هر از گاهی به کاربر ضربه‌ای می‌زند.

در طرح اولیه انگشت رباتیک یک ماده سیلیکونی سیاه ساخته می‌شود. اما تیسر انگشتی ساخته که ظاهر واقعی دارد. این انگشت از پلاستیل Gel-10 سیلیکونی ساخته شده که در صنعت فیلمسازی به کار می‌رود. این انگشت رباتیک مجهز به چند حسگر است که قابلیت‌های بازخورد لمسی را برای آن فراهم می‌کند. تلفن هوشمند به کمک این انگشت رباتیک متحرک می‌شود. انگشت می‌تواند موبایل را روی سطح به دنبال خود بکشد و به دست کاربر برساند. همچنین هنگام دریافت نوتیفیکیشن انگشت بالا و پایین حرکت می‌کند تا به کاربر هشدار دهد.افراد علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از آن به عنوان یک دسته کنترل برای حرکت دادن اشیای مجازی استفاده کنند.

فیس‌بوک در پی اطلاعات مکانی کاربران اینستاگرام

تک کرانچ| ابزار آزمایشی جدید اینستاگرام اطلاعات مکانی کاربران را در اختیار فیس بوک قرار می‌دهد.

اینستاگرام مشغول آزمایش ابزاری است که اطلاعات مکانی کاربرانش را با فیس بوک به اشتراک می‌گذارد. حتی در زمانی که اینستاگرام خاموش باشد، این قابلیت فعال خواهد بود.

این اطلاعات که شامل موقعیت مکانی دقیقGPS کاربر است به فیس بوک کمک می‌کند تبلیغات هدفمند ارایه کند.انتشار اخبار این قابلیت که هنوز در مرحله اولیه است، این بیم را به وجود آورده که مشکلات فیس بوک در اینستاگرام نیز به وجود آید.این در حالی است که چند روز قبل کوین سیستروم و مایک کریگر موسسان اینستاگرام این شرکت را ترک کردند.

تعمیر رایانه‌های مک توسط اشخاص ثالث ناممکن شد

ورج| شرکت اپل تا بدان حد نگران دستکاری تولیداتش توسط اشخاص ثالث است که نه تنها نصب نرم افزارهای متفرقه را روی آنها دشوار کرده، بلکه تعمیر آنها را نیز توسط دیگران ناممکن کرده است.

این شرکت با افزودن یک نرم افزار جدید به رایانه‌های مک بوک پرو و‌ای مک پرو دستکاری سخت افزارهای مختلف را توسط تعمیرکارانی که وابسته به اپل نیستند ناممکن کرده است.

این نرم افزار تنها تعمیر و دستکاری بخش‌های حساس و کلیدی رایانه‌های یادشده را ناممکن می‌کند و در صورت بی توجهی کاربران به این مساله نرم افزار مذکور رایانه‌های اپل را از کار می‌اندازد تا آنها مجبور شوند برای تعمیر به نمایندگی‌های مجاز اپل مراجعه کنند.

از جمله بخش‌هایی که تعمیر آنها توسط نرم افزار مذکور کنترل می‌شود می‌توان به نمایشگر، صفحه کلید و صفحه تراک پد آن، مدارمنطقی یا پردازنده اصلی رایانه و مدار الکتریکی تاچ‌ای دی اشاره کرد.

نرم افزار یادشده Apple Service Toolkit ۲ نام دارد و تا زمانی که یکی از تعمیرکاران مورد تایید اپل تنظیمات لازم را بر روی آن اعمال نکند استفاده از رایانه‌های اپل برای کاربران ممکن نخواهد بود. اپل هدف از این تغییرات را ارتقای امنیت تولیدات خود عنوان کرده است.

امکان دسترسی به لیست مخاطبان و عکس‌ها در آیفون

پی‌سی ورلد|آسیب‌پذیری دور زدن گذرواژه (passcode bypass) در نسخه ۱۲ iOS اپل می‌تواند به مهاجمان امکان دسترسی به عکس‌ها و مخاطبان (شامل شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها) در آیفون XS و سایر دستگاه‌ها را ‌بدهد.

این نقص به کسانی که به دستگاه آیفون آسیب‌پذیر دسترسی فیزیکی دارند، اجازه می‌دهد تا صفحه احراز هویت دستگاه‌های دارای نسخه آخر

Beta iOS ۱۲ و iOS ۱۲ را دور بزنند.این تهدید برای چندین مدل از دستگاه‌های آیفون و همچنین جدیدترین مدل آن یعنی آیفون XS وجود دارد. هنوز اپل درخصوص این تهدید پاسخی نداده است. همچنین این نقص اجازه دسترسی به عکس‌ها و ویرایش مخاطبان و تغییر عکس‌هایی که به تماس گیرندگان اختصاص داده شده است را فراهم می‌کند.در این فرآیند ویژگی‌های دسترسی اپل و Siri فریب داده می‌شوند. حمله توسط مهاجمانی انجام می‌شود که به‌صورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشند و در دستگاه Siri فعال و Face ID خاموش باشد یا این قابلیت به صورت فیزیکی پوشیده شود.دور زدن گذرواژه در آیفون به یک رویداد رایج در چند سال اخیر تبدیل شده است.

 

ارسال نظر